انتقاد ارمنستان از تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا

رئیس مجلس جمهوری ارمنستان در سفر اخیر خود به آمریکا به تاثیر منفی تحریم‌های ضد ایرانی کاخ سفید بر کشور‌های منطقه اشاره کرد.
کد خبر: ۳۵۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹ - 16July 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس مجلس جمهوری ارمنستان در سفر اخیر خود به آمریکا اظهار داشت که اقتصاد کشورش از تحریم‌ها علیه ایران آسیب می‌بیند و ارمنستان نمی‌تواند از خرید گاز ایران صرف نظر کند.

به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «آرمنا پرس» «آرارات میرزویان» رئیس مجلس ارمنستان طی سخنرانی در «اندیشکده آتلانتیک» واقع در واشنگتن دی.سی در این زمینه گفت: «تنش کنونی بین ایالات متحده و ایران تاثیر منفی بر اقتصاد ارمنستان دارد. ما مایلیم که ایالات متحده در رابطه با تحریم‌های ایران بر ارمنستان فشار وارد نکند. ارمنستان نمی‌تواند بهای این مسئله را پرداخت کند.»

این در حالی است که چندی قبل نیز وزیر خارجه جمهوری ارمنستان بر اهمیت روابط سیاسی، اقتصادی کشورش با ایران و تاثیر آن بر کشور‌های منطقه اوراسیا تاکید کرده بود.

«زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان به تازگی در جلسه استماع مجلس این کشور در خصوص روابط بین «ایروان» و «تهران» گفت: «روابط اقتصادی ارمنستان با ایران شرایط را برای ورود «اتحادیه اقتصادی اوراسیا» به خاورمیانه و توافق در ایجاد منطقه تجارت آزاد بین کشور‌های عضو این اتحادیه و ایران مهیا کرد.»

به نوشته آرمنا پرس، رئیس مجلس ارمنستان در ادامه سخنان خود در اندیشکده آتلانتیک اظهار داشت که توسعه روابط با یک کشور دوست نباید باعث آسیب رساندن به یک کشور دوست دیگر شود.

رئیس مجلس ارمنستان همچنین از رایزنی جالب توجه خود با مقام‌های آمریکایی درباره تنش با جمهوری آذربایجان و برخی اصلاحات قضایی در ارمنستان خبر داد.

این در حالی است که «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز چندی قبل در نشست «مجمع پارلمانی شورای اروپا» از روابط خوب کشورش با ایران سخن گفت.

نخست‌وزیر ارمنستان در این نشست گفت: «ما با ایران مذاکراتی در سطوح عالی داریم و در تلاشیم که همکاری‌هایمان را تقویت کنیم.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها