ناگفته‌های فرزند شهید ماموستا «شیخ‌الاسلام» از ثابت قدمی پدر در راه دفاع از انقلاب

فرزند شهید حاج ماموستا «شیخ‌الاسلام» گفت: پدرم در راه دفاع از نظام از هیچ تلاشی فروگذار نبود و ثبات قدم در رویکردش جزو شاه بیت‌های زندگی ایشان بود.
کد خبر: ۳۵۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ - 11July 2019

ناگفته‌های فرزند شهید ماموستا «شیخ‌الاسلام» از ثابت قدمی پدر در راه دفاع از انقلاببه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، نشست شورای راهبردی همایش ملی نکوداشت شهید حاج ماموستا شیخ‌الاسلام، پیش‌از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد.

«حامد شیخ‌الاسلام» فرزند شهید حاج ماموستا «شیخ‌الاسلام» در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: ماموستا شیخ‌الاسلام راه خود را انتخاب کرده بود و در راه دفاع از نظام از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

وی افزود: توجه به تأکیدات ایشان نسبت به مقوله وحدت، اهتمام ماموستا شیخ‌الاسلام نسبت به احداث و رسیدگی به مدارس دینی، تلاش در راستای راه‌اندازی کتابخانه تخصصی روحانیت و فراهم ساختن امکان حضور دانشجویان مجالس درس ماموستا شیخ‌الاسلام درهمایش ملی نکوداشت ایشان از جمله مواردی است که در این همایش می‌توان به آن توجه ویژه داشت.

فرزند «شهید حاج ماموستا شیخ‌الاسلام» در ادامه با بیان اینکه ثبات قدم در رویکرد شیخ‌الاسلام جزو شاه بیت‌های زندگی ایشان بود، گفت: اعتقاد ایشان بر این بود که راهی را که انتخاب می‌کنید نباید ترک و یا از آن غفلت کرد.

وی با ذکر اینکه دشمن داخلی بسیار آسیب‌رسان‌تر از دشمنان خارجی هستند، تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌هایی که وارد می‌شود از سوی دشمنانی است که گاه ناآگاهانه اقداماتی را انجام می‌دهند که تبعات آن قابل جبران نیست.

حمایت علمی و تحقیقاتی از همایش ملی «شهید ماموستا شیخ‌الاسلام»

«مرتضی خسروپناه» رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کردستان نیز در این نشست با ابراز تأسف از غفلت 10 ساله از ماموستا شیخ‌الاسلام، اظهار داشت: در سال‌های اخیر خیزهای خوبی در خصوص یادآوری شأن و جایگاه کُرد و نقش آنان در انقلاب اسلامی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش از لحاظ فکری دارای اهمیت است، افزود: شخصیت چند وجهی ماموستا شیخ‌الاسلام از لحاظ جایگاه سیاسی، بُعد خبرگان رهبری، مرتبه فقاهت، جایگاه علمی، عضویتشان در حکمت و فلسفه دانشگاه تهران و دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد ایشان می‌طلبد که تمامی مسئولان کردستان به همگرایی در زمینه شناخت ایشان دست یابند.

خسروپناه با ذکر اینکه کمیته علمی بایستی پرمحتوا شود، از اعلام آمادگی دانشگاه تقریب مذاهب استان در راستای بررسی و پژوهش آثار، اندیشه و سخنرانی‌های ماموستا شیخ‌الاسلام خبر داد و یادآور شد: اهمیت حوزه تقریب و وحدت اسلامی که پرچمدار این ندا جمهوری اسلامی است نیازمند بزرگ کردن، بُلد کردن و طرح نمودن است چراکه می‌تواند در راستای تقویت اسلامی مفید واقع شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها