معرفی کتاب؛

«بچه‌ها دیرتون نشه»

کد خبر: ۳۵۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵ - 10July 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «بچه‌ها دیرتون نشه» عنوان کتابی از «سیدمیثم موسویان» است  که در 144 صفحه مصور به نگارش درآمده است. این کتاب از مجموعه «از چشم‌ها» است که دربردارنده زندگینامه شهید «مهدی رضایی‌مجد» است.

نویسنده در مقدمه کتاب خود آورده است:

«این کتاب در مورد شهیدی است که تمام موقعیت‌‌های اجتماعی مثل بازی برای تیم ملی و تیم پرسپولیس، شهرت و کف و صوت و صدها هزار نفر، موقعیت‌های زندگی مانند ازدواج و زندگی با پدر و مادر و برادارن و خواهرانش و فنای در خورشید، پشت سر گذاشت و با یک کوله کوچک در حالی که ساق‌های قرمز رنگ فوتبالی، همیشه پایش بود، سوار قطار تهران جنوب شد. این بسیار عجیب است که ما تا کنون با او به خوبی آشنا نشده بودیم و شاید او را فراموش کرده بودیم.»

«بچه‌ها دیرتون نشه»

قسمتی از متن کتاب:

«شهید رضایی مجد در سال‌های 61 و 62 به همراه تیم ملی جوانان به ترتیب در رقابت‌های جام پادشاهی بنگلادش و مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در نپال شرکت داشت و موفق شد برای تیم ملی جوانان در مجموع 15 گل به ثمر برساند. این شهید والامقام در تیم‎های فوتبال نوجوانان آذر تهران، جوانان و بزرگسالان و اکباتان و تهران عضویت داشت و در سال 65 به تمرینات پرسپولیس دعوت شد ولی او با حضور در سپاهیان حضرت محمد (ص) برای چهارمین بار راهی جبهه‌های حق علبه باطل شد تا اینکه در دهم اسفندماه 1365 در عملیات تکمیلی کربلای 5 در منطقه عمومی شلمچه به فیض شهادت نائل شد.»

«یک شب که از در آمدی تو، گفتی: مادر برات آزادیمو از خدا گرفتم. فردا می‌رم جبهه.

گفتم: مگه نگفتی نمی‌رم.

گفتی: نه، بچه‌ها خیلی دارن اذیت می‌شن، شلمچه خیلی شلوغه، داییم هم که شهید شده، پس من جاش می‌رم.

گفتم: مادر چقدر مانی؟

تمامش بستگی داشت به عملیات کربلای پنج. پیروزی یا شکست. فکر این که می‌روی، من را هم می‌ریخت. احساساتم پیچیده بود. یک احساس آغشته به شرمساری. انگار که هنوز نوزادی باشی. می‌ترسیدن آنجا چشمت بزنند.

باز هم من حرفی نزدم. فردا همه آمدند راه‌آهن. حاج آقا نیامد. تا ساعت دو بعد از ظهر، هی بالا و پایین راه‌آهن را نگاه می‌کردی، اما حاج آقا نیامد. نمی‌دانم چرا نیامد، اما نیامد، بالاخره سوار آخرین قطار شدی و گفتی: از قول من به آقا سلام برسون، من دیگه نمی‌تونم وایستم.

تو آن طرف پشت شیشه بودی. یکی از دوستانت پرسید: کاری، سفارشی؟

روی شیشه قطار ها کردی و نوشتی بچه‌ها دیرتون نشه، ما که رفتیم.»

«بچه‌ها دیرتون نشه، کتاب مهدی رضایی مجد» در 144 صفحه مصور به کوشش «سید میثم موسویان» به نگارش در آمده و توسط انتشارت «روایت فتح» در هزار و 100 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها