دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

علت شکست سعودی‌ها در مقابل یمنی‌ها/ آیا تهدیدات یمنی‌ها علیه آل سعود «بلوف سیاسی» است؟

با وجود اینکه دریا، جو، خشکی، نفت، پول، مزدوران، آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و اتحاد کشور‌های عربی با سعودی‌ها هستند؛ اما تاکنون یمنی‌ها پیروز جنگ هستند.
کد خبر: ۳۵۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۵ - 09July 2019

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: هر روز که از جنگ ظالمانه عربستان سعودی علیه ملت مظلوم و بی‌دفاع یمن بیشتر می‌گذرد، توان نظامی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز افزایش می‌یابد. علت این توانایی چه چیزی می‌تواند باشد؟

عربستان سعودی از حمایت همه‌جانبه نظام سلطه برخوردار است و پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی این نظام را نیز در اختیار دارد، اما چرا معادله جنگ به نفع یمن تغییر پیدا کرده است؟ آیا قدرت پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی، معادله جنگ را به نفع گروه‌های مقاومت تغییر داده است؟ یا آه یمنی‌ها مظلوم سعودی‌ها را زمین‌گیر کرده است؟

علت شکست سعودی‌ها در مقابل یمنی‌ها/ آیا تهدیدات یمنی‌ها یک «بلوف سیاسی» است؟

یمنی‌های مبارز بی‌وقفه در طول هفته‌های گذشته ضربات سنگینی بر پیکره متجاوزان سعودی و متحدان آن‌ها در جبهه‌های مختلف نبرد وارد کرده‌اند؛ حملاتی که خواب خوش را از چشم مسئولان سعودی ربوده و آن‌ها را در بهت و حیرت فرو برده است، اما یمنی‌ها دلیل این حملات سنگین را پاسخ به حملات مکرر جنگنده‌های ائتلاف سعودی عنوان می‌کنند که در بمباران‌های خود بین نظامی‌ها و غیرنظامی فرقی قائل نیستند.

در همین خصوص «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن می‌گوید: «طی دو ماه گذشته یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۳۶ عملیات انجام داده که ۱۵ عملیات آن با یگان توپخانه مشترک بوده است. یگان موشکی با پنج عملیات طی دو ماه گذشته فعال بوده است و تاسیسات نظامی یا تاسیساتی که برای اهداف نظامی مورد استفاده واقع می‌شد را دو موشک کروز، دو موشک بدر اف و شماری موشک کوتاه برد هدف قرار داده است.»

علت شکست سعودی‌ها در مقابل یمنی‌ها/ آیا تهدیدات یمنی‌ها یک «بلوف سیاسی» است؟

وی ادامه می‌دهد: «عملیات ما ضد تاسیسات دشمن که برای اهداف نظامی استفاده می‌شود، ادامه خواهد یافت. حمله به این تاسیسات تا زمان توقف حملات دشمن، ادامه خواهد داشت. عملیات ما توسعه می‌یابد تا اهداف مشروع دیگری را در دایره جغرافیایی گسترده شامل شود.»

«نصر الدین عامر» قائم‌مقام وزارت اطلاع رسانی یمن نیز می‌گوید: «پیام و هدف عملیات‌های اخیر نیرو‌های یمنی، متوقف کردن تجاوز به صورت کامل و رفع محاصره از یمن بود که برای محقق کردن این اهداف به صورت فعالانه به اعمال فشار بر متجاوزان از طریق عملیات‌هایی روی آوردیم که تشدید می‌شود. قطعاً این عملیات‌ها تاثیری جدی و دردناکی داشت و طی روز‌ها و ماه‌های آینده ضربات دردناک تری به آن‌ها وارد خواهیم کرد.»

به نظر می‌رسد، مقامات سیاسی و نظامی رژیم کودک‌کش سعودی باید تا کنون متوجه شده باشند که تهدیدات یمنی‌ها مبنی بر تشدید حملات به مواضع حساس ریاض یک «بلوف سیاسی» نبوده و بر پایه و اساس واقعیت، مبتنی است؛ چرا که امروز دیگر کمتر کسی در قدرت موشکی و پهپادی یمنی‌ها دچار تردید می‌شود و آن‌ها همواره می‌گویند که در پاسخ دادن به حملات سعودی‌ها درنگ نخواهیم کرد.

علت شکست سعودی‌ها در مقابل یمنی‌ها/ آیا تهدیدات یمنی‌ها یک «بلوف سیاسی» است؟

سعودی‌های نادان باید بدانند که قدرت پهپادی و موشکی یمنی‌ها برای آن‌ها این پیام را مخابره می‌کند که در صورت تداوم تجاوزگری در یمن، پاسخ‌های به مراتب دردناک‌تری از آنچه که تاکنون دریافت کرده‌اند، در انتظار آنهاست و باید منتظر یک رسوایی بزرگی باشند و مطمئن باشند که پیروزی نهایی از آن یمنی‌هاست، چون خدا با آنهاست؛ هرچند به قول «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن دریا، جو، خشکی، نفت، پول، مزدوران، آمریکا، اسرائیل، انگلیس، فرانسه و اتحاد کشور‌های عربی با سعودی‌ها هستند؛ اما تاکنون یمنی‌ها پیروز جنگ هستند، چون برعکس یمنی‌ها خدا با سعودی‌ها نیست.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار