بخش اول/ بروجردی در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

توان دفاعی ایران کابوس بزرگ دشمنان/ تعرض پهپاد آمریکایی به حریم کشورمان خلاف قوانین بین‌المللی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: قدرت دفاعی ما برای کشورهای دوست باعث مباهات و تبدیل به کابوسی بزرگ برای دشمنانمان شده است.
کد خبر: ۳۵۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ - 06July 2019

علاء‌الدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار داخلی دفاع‌پرس، درخصوص تعرض پهپاد جاسوسی آمریکا به مرزهای کشورمان و سرنگون شدن آن از سوی نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: نکته قابل تامل و توجه‌ای که در چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از گذشته منجر به افتخار و غرور ملی شده است، مسئله توان دفاعی و قدرت نظامی کشورمان است؛ موضوعی که در اوایل انقلاب و به‌ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس این چنین نبود. ما امروز در شرایطی از قدرت و اقتدار دفاعی کشورمان صحبت می‌کنیم که در طول جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور و مقابله با دشمن و متحدان شرقی و غربی ‌اش در مضیقه بودیم.

توجه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به صنعت موشکی

بروجردی با توجه به این نکته که یکی از بیانیات مهم و کارگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «ما می‌توانیم» در صنعت دفاعی و موشکی ما به وضوح مسجل شده است، افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس که بلوک شرق و غرب از رژیم بعث عراق در نبرد با کشور ما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردند، ما در فراهم کردن مهمات و تجهیزات نظامی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم، اما امروز نه‌تنها در داخل کشورمان، بله در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی، قدرت دفاعی ما برای کشورهای دوست باعث مباهات و تبدیل به کابوسی بزرگ برای دشمنانمان شده است.

////

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: توان دفاعی ما تحت نظارت و هدایت‌گری‌های داهیانه مقام معظم رهبری قرار دارد و اگر امروز ما می‌بینیم که در این صنعت به این قدرت دست یافته‌ایم، مرهون بیانات و توصیه‌های ایشان و تلاش‌های بی وقفه متخصصان و نخبگان داخلی است.

وی با اشاره به دیدار فرمانده و برخی از نیروهای هوافضای سپاه با مقام معظم رهبری، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار از سردار حاجی‌زاده ‌سوال می‌کنند که موشکی که به سمت هدف پرتاب می‌شود،‌ در چه مساحتی این کار صورت می‌گیرد؟ سردار حاجی‌زاده عددی را عنوان می‌کند و حضرت آقا می‌فرمایند که این به درد نمی‌خورد؛ موشک باید نقطه‌زن باشد. بعد از این دیدار، جلسات متعددی برای تدبیراندیشی در خصوص محقق شدن این مسئله مهم تشکیل شد، اکثر قریب به اتفاق کارشناسان و متخصصان در صنعت دفاعی و موشکی معتقد بودند که این کار سخت و ناشدنی است، اما فرمان، فرمان ولایت بود و سرانجام، غیورمردان ما نشان دادند که «ما می‌توانیم» شعار نیست،‌ بلکه نشاَت گرفته از اراده و غیرت ما است.

تحول منحصر به فرد ایران در حوزه موشکی

بروجردی با اشاره به حمله جریان تکفیری داعش به حرم مطهر امام و مجلس شورای اسلامی گفت: پس از این گستاخی نیروهای دست‌نشانده آمریکا، موشک‌های ما از کرمانشاه 670 کیلیومتر مسیر را طی کردند و از شش موشک، پنج موشک دقیقا به ساختمان مقر فرماندهی داعش و موشک دیگر، مقابل این ساختمان به زمین فرود آمد؛ به نظر من، این تحول بسیار مهم و منحصر به فردی است.

////

این مقام مسوول با بیان اینکه تمام کشورهای منطقه به جز امت اسلامی به گونه‌ای وابسته به آمریکا هستند و اگر آمریکایی‌ها حمایت‌های خود را از این کشورها دریغ کنند، آن‌ها زمین‌گیر خواهند شد، گفت: امروز خودکفایی ما در تمام عرصه‌ها و به‌ویژه در صنعت دفاعی و موشکی ما در عقب راندن دشمن از تحقق اهداف و سیاست‌های ضد ایرانی‌اش بسیار مهم و کارساز است. امروز نه‌تنها آمریکا بلکه هیچ کشوری از تسلیحات نظامی و دفاعی ما خبر و آگاهی ندارد؛‌ چراکه صنعت دفاعی ما کاملا بومی‌سازی شده و هرچه داریم در داخل کشور و به دست متخصصان و کارشناسان وطنی ساخته و پرداخته شده است. امروز آمریکایی‌ها بسیار کنجکاور هستند که ما چه داریم و چگونه کاربرد استفاده ازر این تجهیزات پیشرفته را آموزش دیده‌ایم. به هیچ عنوان در مخیله دولتمردان آمریکایی نمی‌گنجید که پهپاد فوق پیشرفته‌شان توسط ما سرنگون شود.

توان نیروهای مسلح کشور به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با گذشته نیست

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس، توان نیروهای مسلح کشور در شرایط حاضر را به‌هیچ‌وجه قابل مقایسه با گذشته و به‌خصوص در دوران دفاع مقدس ندانست و گفت: توان نیروهای مسلح ما امروزه ده‌ها برابر دوران دفاع مقدس در همه عرصه‌ها، از جمله موشکی، پدافند و نیز هوایی بیشتر شده است. آمریکایی‌ها به توان دفاعی و تسلیحاتی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی آگاه‌ هستند، به همین خاطر هم جرئت اینکه دست به خطای نظامی بزنند را نداشته و نخواهند داشت.

این مقام مسوول با بیان اینکه آمریکایی‌ها به هیچ وجه توان رویارویی با ایران از منظر نظامی را ندارند، خاطرنشان کرد: تمام تحرکات آمریکا در منطقه و آرایش جنگی آن‌ها در منطقه خلیج فارس، جنبه روانی دارد و فقط می‌خواهند در دل مردم ایران رُعب ایجاد کنند، وگرنه خودشان هم می‌دانند که توان مقابله با نیروهای نظامی ایرانی را ندارند. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به‌دنبال جنگ و درگیری نبوده و ما همواره خواهان صلح هستیم، اما هرگونه تهدید و حماقتی از سوی آمریکایی‌ها را با قدرت پاسخ می‌دهیم.

////

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، بصیرت ملت و هوشیاری و تلاش‌های بی‌وقفه نیروهای مسلح کشورمان را خنثی‌گر تمام توطئه‌های بدخواهان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: نه‌تنها آمریکایی‌ها بلکه متحدان این کشور که هدفی جز ضربه زدن به ایران را دنبال نمی‌کنند، به خوبی دریافته‌اند که قدرت و توان نیروهای مسلح ما بزرگترین مانع برای دست‌یابی به اهداف‌شان است؛ لذا هر زمان که آمریکا و متحدانش تحرکات و اقدامات ضد ایرانی را صورت دادند، نیروهای مسلح ما نشان دادند که در راه حفظ و افزایش امنیت کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

تعرض پهپاد آمریکایی به مرزهای کشور ما خلاف قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد است

بروجردی با توجه به این نکته که نیروهای مسلح ما تا پای جان از امنیت کشور دفاع می‌کنند، گفت: تعرض پهپاد آمریکایی به مرزهای کشور ما خلاف قوانین بین‌المللی و در حقیقت ناقض منشور ملل متحد است؛ لذا یکی از اقدام مهم و ضروری که دولت باید انجام دهد، شکایت بی‌قید و شرط از آمریکایی‌ها به سازمان ملل متحد است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما برای حفظ امنیت داخلی و مرزی و منافع ملی کشورمان با هیچ کشوری تعارف نداریم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه اهل تنش و خواهان درگیری با هیچ کشوری نیست، اما این به آن معنا نیست که برای دفاع از تمامیت ارزی و امنیت کشورمان کم‌کاری کنیم؛ لذا دشمنان و در راس تمام آن‌ها آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر خطری از سوی آن‌ها متحمل ملت و کشور ما شود، قطعا پیشمان خواهند شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار