امام جمعه تبریز:

سخنان ترامپ افول قدرت آمریکا را نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام‎والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم سخنان ترامپ را نشانه افول قدرت آمریکا دانست و گفت: با اقدامات اخیر جمهوری اسلامی ایران و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آنها سردرگم شده‎اند.
کد خبر: ۳۵۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹ - 05July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام‎والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به افول قدرت منطقه‌ای آمریکا، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً طی سخنانی گفته که لزومی ندارد آمریکا در منطقه خلیج فارس حضور داشته باشد و این صحبت‌ها نشان می‌دهد که تداوم سلطه در منطقه برای آمریکا بسیار پرخرج و پرمخاطره بوده و نشانگر افول آمریکا است.

وی افزود: پس از میانجیگری نخست‌وزیر ژاپن، این‌بار نیز تصمیم گرفته‌اند که اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به‌ عنوان میانجی به ایران آمده و با مسوولان نظام صحبت کند که امید است با تدبیر حکمت و عزت مقام معظم رهبری، ملت ایران بار دیگر پیروز این میدان شوند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه جنایات آمریکا علیه ایران از بدو پیروزی انقلاب تاکنون را می‌توان در سه بخش مطرح کرد، یادآور شد: بخش اول از پیروزی انقلاب تا زمان آغاز جنگ است که شامل «حمایت از گروه‌های به اصطلاح میانه ر»، «حمایت از تجزیه‌طلبان»، «حمایت از آشوب در استان‌های مرزی همچون ترکمن صحرا، خوزستان، کردستان و…»، «اعمال تحریم‌ها پس از تسخیر سفارت آمریکا در تهران»، «ممانعت از اغلب صادرات و مراودات مالی با ایران»، «حمله نظامی به طبس با هدف نجات گروکان‌ها»، «حمایت سیاسی و تبلیغاتی از بنی‌صدر» و در نهایت «طراحی کودتای نوژه بمنظور بمباران بیت امام و سرنگونی نظام» می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی بخش دوم جنایات آمریکا را مربوط به دوران دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: «تشویق و تحریک عراق به آغاز جنگ علیه ایران در سال ۵۹»، «ارائه کمک‌های تسلیحاتی به صدام» ، «جلوگیری از محکومیت عراق در سازمان ملل»، «مجهز ساختن عراق به سلاح شیمیایی»، «حمله به ناوگان دریایی و سکوهای نفتی ایران» و همچنین «سرنگون کردن هواپیمای مسافری ایران» از جمله جنایات آمریکا در دوران جنگ تحمیلی هستند.

آل‌هاشم تاکید کرد: ملت ایران به حول قوه‌ی الهی با استقامت برابر دشمن به اهداف نهایی خود نائل خواهند آمد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی در انتخابات اسفند شرکت خواهند کرد اما این انتخابات از جهات مختلف اهمیت دارد.

امام جمعه تبریز در بیان علت اهمیت انتخابات اسفند ۹۸، تصریح کرد: انتخابات اسفندماه انتخاباتی‌ست که در چهل سال دوم انقلاب برگزار می‌شود در ثانی تاثیر مستقیم در انتخابات آمریکا دارد حتی ترامپ به این تاثیر اذعان کرده است.

وی افزود: مجلس سال آینده بایستی در راستای واژه مقاومت و اهل مقاومت باشد. همچنین ترکیب مجلس یازدهم تاثیر مستقیم بر انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ دارد فلذا باید افرادی را انتخابات کنیم که هدف‌شان در راستای خدمت به مردم باشد.

آل‌هاشم ابراز داشت: مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای در انتخابات ۹۸ بسیار اهمیت داشته و می‌تواند تلاش برخی جریان‌ها که قصد تردیدآفرینی نسبت به حضور مردم را دارند، خنثی کند.

وی با بیان اینکه مردم باید از هم‌اکنون کاندیداهای اصلح را بررسی کنند، افزود: مردم باید هر کس که هدفش خدمت به مردم و خدمت به آرمان‌ها و اهداف امام، مقام معظم رهبری و شهداست را از هم‌اکنون بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن موسوم حج، اظهار کرد: حج، فریضه‌ای سیاسی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است فلذا حاجیان در زمان نماز، بهتر است که در نماز جماعت شرکت کرده و به نماز جماعت در هتل بسنده نکنند.

وی در تشریح اهداف حج گفت: حمایت از مظلومین از مهمترین اهداف حج است و همچنین برائت از مشرکین یکی دیگر از اهداف حج سیاسی می‌باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسوولان حج کشور، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران حج فرمودند که اعتراض نکردن به سیاست‌های آمریکا یک درخواست شیطانی است و مومنان باید به بُعد سیاسی حج دقت کنند.

وی تاکید داشت: حاجیان وقت‌شان را در بازارها نگذرانند چراکه حج یک کار سیاسی و عیناً تکلیف دین است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار