مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: آمریکایی‌ها دم از حقوق بشر می‌زنند، اما امروز می‌بینیم که خود آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است.
کد خبر: ۳۵۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 17August 2019

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان«مصطفی مشایخی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اراک اظهار داشت: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم به عنوان یک دولت استکباری مطرح شد و توانست با بکارگیری اتاق های فکر، سلطه خود را در کشورهای مختلف استمرار داده و تعداد کشورهای تحت سلطه خود را توسعه دهد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: یکی از سیاست های آمریکا بکارگیری دست‌نشانده ها بود که توانست مهره های خودش از جمله تحصیل‌کرده های کشورهای غربی را به عنوان حاکم و پادشاه کشورهای تحت استعماری خود بکار گیرد.

وی افزود: رضا شاه توسط دولت انگلستان در ایران بکار گرفته شد، بجای اینکه لشکرکشی کنند و یک سرزمینی را تصرف کنند که هزینه سنگینی هم برایشان داشت، آمدند یک نفر دست نشانده را روی کار آوردند و تمام سیاست های استعماری خود را پیاده کردند از جمله یکسان سازی فرهنگی که در ایران،ترکیه و افغانستان به اجرا گذاشتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گام دوم، ایجاد سازمان ها و نهادهای بین المللی بود، اضافه کرد: ابزار این سازمان های بین المللی کلا در دست آمریکا بود برای اینکه بتواند دایره سلطه و نفوذش را در کشورهای مختلف جهان اعمال کند.

مشایخی ادامه داد: وقتی که بحث آمریکا مطرح می شود، به عنوان یک نماد سلطه، استعمار و استکبار به آن نگاه می کنیم. امریکا در عرصه کنونی بزرگترین مدعی حقوق بشر است به دلیل اینکه رسانه های غول پیکر سنتی و نوین در دست آمریکا است و خود را مدعی حقوق بشر معرفی کرده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است، ادامه داد: رفتارهای غیر مابانه آمریکا هم این را به ما اثبات می کند. معمولا شعارهای حقوق بشرشان هم شعارهای فریبکارانه سیاسی بیش نیست که اندیشمندان دنیا نیز این را رصد می کنند و به خوبی متوجه این امر هستند.

مثلث بزرگ ثروت، سلطه و ابتذال اخلاقی در آمریکا

مشایخی گفت: آنچه که در رابطه با دشمنی آمریکا با ایران می بینیم یکی سطح بین الملی است که با سازمان هایی که به وجود آوردند و سیاست اتهام زنی در سطح منطقه ای با تحریک دولت های مرتجع منطقه و در سطح داخلی با فعالسازی گسل ها در صدد تشدید فشار بر ایران اسلامی اند.

وی افزود: می طلبد که مردم فهیم ما آگاه و هوشیار باشند چرا که آمریکا 40 اتاق فکر ویژه برای بر‌اندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... دارد.

وی با اشاره به پیشینه و مداخلات امریکا در کشور اشاره کرد و گفت: در دو حوزه میتوان به پیشینه مداخلات غیر قانونی امریکا قبل و بعد از انقلاب شکوهمند ایران اسلامی اشاره کنیم.

این مقام مسئول افزود: قبل از انقلاب مهمترین و بارزترین مداخله امریکا در ایران در کودتای 28 مرداد 1332 و برکناری و تبعید دولت قانونی دکتر مصدق بود که با دخالت مستقیم دولت امریکا که خودشان هم به آن اعتراف دارند، بود.

وی تحقیر ملت ایران با تصویت لایحه کاپیتالاسیون در سال 1343 را از دیگر موارد دخالات امریکا قبل از انقلاب دانست و بیان کرد: در این لایحه مصونیت به اتباع بیگانه به خصوص اتباع امریکا و انگلیسی که در ایران حاکم بودند داده شد که یکی از دلایل تبعید امام خمینی هم همین بود که ایشان اعتراض شدید کردند که عزت ملت ما پای کوب شد.

مشایخی سرکوب نهضت 15 خرداد و به شهادت رساندن علما و روحانیان در مدرسه فیضیه را از دیگر دخالت های امریکا در ایران دانست و بیان کرد: سفارت امریکا که تشکیل شده بود ماموران جاسوسی امریکا با دستگاه شنود در آن زمان همزمان 20 هزار تماس از مسئولان ما را شنود می کردند و شاید آن ترورها و مرگ های مشوک و ترورهای بزرگان و شخصیت های که مقبولیت مردمی داشتند که توسط ساواک انجام شد به نوعی بر اثر همین شنودها و دخالت های آنها بود

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: یکی از دیگر موارد مداخله صریح نظامی امریکایی های در کشور کودتای «طبس» بود که امام از آن به عنوان معجزه یاد می کند و دومین کودتای که کودتای «نقاب» نامیدند کودتای شهید نوژه همدان بود که با بیداری ملت و لطف خدا خنثی شد.

وی همچنین به جنگ تحمیلی و کارگردانی های امریکا و تجهیزاتی که در اختیار صدام قرار می دادند اشاره کرد و گفت: اینها همه از دیگر کارشکنی های امریکا بود، آنها به شورش های مختلف و ایجاد خلق های مختلف دست زدند تا این اوخر که جریان ریگی و داعش را امریکا حمایت کرد و ترور های اندیشمندان و دانشمندان هسته ای، حمایت از سلطنت طلب ها ، جریان های نفاق، بهائیت و... از دیگر اقدامات ضد حقوق بشرانه آنها بود.

مشایخی ادامه داد: در امریکا اگر بخواهیم به حقوق بشر ورود پیدا کنیم بحث بیو تروریستم را داریم که بحث جدید و نویی است که اندیشمندان امریکایی هم در این حوزه دارند کار می کنند.هم می توانند مردم انقلابی و هم رهبران جهان را دچار مشکل کنند بدون اینکه از خود ردی بجای بگذارند.

وی همچنین به بحث پلیس بلک واتر اشاره کرد و گفت: پلیس بلک واتر به معنای فاضلاب و گنداب است که پلیسی را راه انداختند هر کجا می خواهند مردم انقلابی را سرکوب و ترور کنند از آنها استفاده می کنند.این ها افراد بی هویت و جانی هستند که داعشی ها را هم بعضا اینها آموزش می دادند.

مشایخی به زندان های گوانتانامو و ابوغریب اشاره کرد و گفت: با بیرون آمدن فیلم ها از این زندان ها مشخص شد اینها که دم از حقوق بشر و حتی دم از حقوق حیوانات می زنند چه جنایاتی نسبت به افراد کردند.

 وی گفت: جنایاتی که در غزه و یمن انجام می دهند اینها فاجعه انسانی است که می تواند تضاد و دوگانگی را به خوبی نمایان کند.

مشایخی به کلاهک های هسته ای امریکا نیز اشاره کرد و گفت: طبق آمار که دادند تا 7 هزار و 700 کلاهک هسته ای امریکا در اختیار دارد که اگر نباید سلاح هسته ای در دنیا باشد ابر قدرت ها باید از خودشان شروع کنند و بحث شیمیایی حلبچه و مردم سردشت و هیروشیما و ناکازاکی که اینها همه نشان دهنده عدم رعایت حقوق بشر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار