معرفی کتاب؛

«به جان مادرم...»

کد خبر: ۳۵۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۶ - 05July 2019

«به جان مادرم...»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «به جان مادرم...» عنوان کتابی از «علی‌‌اکبری مزدآبادی» است این کتاب دومین جلد از مجموعه «یادداشت‌های خاکی» است و شامل مجموعه دست نوشته‌ها و یادداشت‌های «شهیدسیدمحمدرضا ناصریان» است که در چهار فصل تنظیم شده است. «یادداشت‌ها»، «نامه‌های شهید»، «وصیت‌نامه‌ها» و «عکس‌ها و اسناد» بخش‌های این کتاب را تشکیل می‌دهد.

قسمتی از متن کتاب:

«در مسیر بین پادگان دو کوهه تا گردان تخریب، خاطرات شهیدانی که در این مسیر شهید شده بودند، در ذهن‌ام بود. خیلی از این جاها قبلا دست عراقی‌ها بود و ما با دادن شهیدان‌مان این‌جاها را گرفتیم و با رفتن آن‌ها، مسئولیت ما زنده‌ها سنگین‌تر شد.

 اول که وارد شدیم، چادر زدیم (وسایل را دادند تا بچه‌ها زدند). مسجد جالبی دارد و تقریبا هر شب، بچه‌ها دعای توسل (یک شب در میان) می‌خوانند و این کارها و دعاها واقعا ارزش دارد. ما به دعا نیاز داریم. این دعاها هستند که باید پیروزی ببخشند؛ به اذن خدا.

شب اول، برادر جعفر، فرمانده قسمت تخریب سپاه، برای‌مان صحبت کرد. تقاضا کرد کسی از مرخصی حرفی نزند، امروز جبهه‌ها به نیرو نیاز دارد و همه بمانند.

صبح سه‌شنبه ۶۱٫۱۱٫۲۶ به ما پلاک دادند. شماره پلاک من ۰۰۰۰۸۲۴ ـ ۱۰ بود. عصر یک مقدار دو و .... بردند (توسط برادر گودرزی، مسؤول موقت گردان که قبلا او را نمی‌شناختم‌اش).

امروز چهارشنبه اولین روزی بود که به ما آموزش دادند. کلاسی در مسجد برای ما گذاشتند و می‌خواهند تعلیم تئوری و علمی بدهند. ان‌شاالله که در آموزشی و در عمل موفق خواهم بود، به حق مولا امام زمان(ع)؛ ان‌شاالله.

امروز برادر جعفر مجددا برای‌مان صحبت کرد. گفت به دعاها بچسبید. بپرهیزید از غرور، که غرور باعث شده که حالا مثل عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس موفق نباشیم. مردم توقع دارند، لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها چشم‌شان به ماست. کاری نکنیم که امام ما هم مثل امام علی (ع) دست به دعا بردارد، که خدایا! مرا از شر این قوم که مرا تنها گذاشتند و جاهل‌اند، برهان. دروه‌ شما از سه ماه به چهار ماه تبدیل شده است. امام فرموده است که اگر فرماندهان، حضور شخصی را در جبهه لازم بدانند، باید بماند و حضورش در آن‌جا بر هر کاری اولویت دارد. برادر محسن ـ محسن رضایی ـ گفته است:

ما کاروانیم که مقصد داریم و مقصد ما کربلاست، بیاید هر که با ماست و بماند هر که با ما نیست.»

«به جان مادرم...» در ۱۷۲ صفحه مصور  به کوشش «علی  اکبری مزدآبادی» به نگارش درآمده و توسط اناشارات یازهرا (س) در سه هزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار