امام جمعه اردبیل:

دست آمریکا در تحریم ایران کاملا خالی شد

امام جمعه اردبیل گفت: تحریم‌های آمریکا نشان داد که دستش در تحریم کاملا خالی شده و با این گول زنک‌ها می‌خواهد خالی بودن دست خود را پنهان کند.
کد خبر: ۳۵۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ - 28June 2019

دست آمریکا در تحریم ایران کاملا خالی شد

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، آیت‌الله «سیدحسن عاملی» امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: در شرایط فعلی زمان فشار حداکثری گذشته و حالا نوبت ایران است که اقدام کند و ترامپ تماشا.

وی گفت: آمریکا این هفته اقدام به تحریم جمعی از فرماندهان زبده سپاه بویژه فرماندهان نیروی دریایی و همچنین اقدام به تحریم رهبر معظم انقلاباسلامی کرد، آمریکا همیشه در محاسبات خود اشتباه می‌کند؛ تحریم افراد زمانی مؤثر است که آن فرد یا تجارت خارجی عظیمی داشته باشند یا ثروت عظیمی در خارج از کشور ذخیره و پس انداز کرده باشند.

 عاملی بیان کرد: این مطلب بسیار آسان را دولت بزرگی مثل آمریکا یا نمی فهمد و یا می فهمد و قصد به راه انداختن جنگ روانی دارد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری همچنین اظهار داشت: آنها بهتر از همه از ساده زیستی رهبر انقلاب اسلامی خبر دارند. در تهران یک کوچه را مسدود کرده اند، برای رهبر معظم انقلاب اسلامی دفتر، منزل و حسینیه درست کرده اند که به نام رهبر نیست و همه بیت المال است. این تحریم از این جهت مفید است که جهانیان را با سلوک ساده و بی آلایش رهبر انقلاب اسلامی، مردمی بودن او و اقتدار روحی او آشنا می‌کند.

وی افزود: فرماندهان سپاه هم در نهایت ساده زیستی هستند و اهل ثروت اندوزی نیستند، ما با بعضی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه که تحریم شدند رفاقت نزدیکی داریم. ساده زیستی، صفا و طهارت نفس در آنها وصف اول است، آنها جان به کف همیشه در خلیج فارس در برابر نیروهای آمریکایی در خط مقدم درگیری حضور دارند و هر لحظه ممکن است به شهادت برسند.

آیت الله عاملی بیان کرد: آمریکا از تحریم ایران هم خوشحال است و هم امیدوار، من جمله‌ای را می گویم و آرزو دارم این به گوش مسئولان دولت آمریکا برسد و آن اینکه تحریم‌ها ایران را مجبور کرد در حد وسیعی در نیازهای صنعتی، اقتصادی و علمی خود به خودکفایی برسد و این باعث شده عظیم‌ترین زیرساخت‌های کشور تأمین گردد و در نتیجه، بقای نظام و کشور به یک نفر بسته نگردد.

امام جمعه اردبیل همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: ملت ما در هفت تیر بهای سنگینی برای کشور اسلامی و جمهوری اسلامی پرداخت کرد. ۷۲ تن از مغزهای متفکر انقلاب اسلامی توسط جریان نفاق به فرماندهی آمریکا قتل عام شدند و روحانیت معظم بهای سنگینی در این جریان پرداخت کرد که در رأس آنها مرحوم شهید بهشتی بود.

وی افزود: عجیب این است که همان تروریست‌ها در حال حاضر در حمایت آمریکا و اروپا مشغول اقدامات مجرمانه خود هستند اما این دولت‌ها با پررویی و بی حیایی و با وقاحت از حقوق بشر صحبت می‌کنند و ایران را در رتبه اول ناقضان حقوق بشر قرار می‌دهند یعنی خون و بشریت برای آنها ارزش ندارد و آنچه برای آنها مهم است منافع آنهاست بقیه انسان‌ها همه ابزار هستند و بدترین جنایت در کره زمین نگاه ابزاری به بشریت است.

وی بیان کرد: اخیراً قوه قضائیه با ریاست حجت الاسلام رئیسی در سطح کلان اقدامات بسیار شایسته‌ای را شروع کرده و ملت ما را به آینده آرمانی دستگاه قضا امیدوار کرده، در استان نیز دستگاه قضائی بویژه در مبارزه با فساد اقدامات قابل تحسین داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر لازم است بیان شود که اعتیاد امروز دیگر یک تفنن یا صرفاً کامروایی نیست بلکه به ابزار جنگ نرم دشمن تبدیل شده و کشور را از جهات انسانی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی تهدید می‌کند.

وی گفت: بهترین راه مبارزه با این حربه دشمن، اجتماعی و عمومی کردن مبارزه است، هر کس به ایران تعلق خاطر دارد، به عزت کشور حساسیت دارد، به انسانیت حرمت دارد، به اشک چشم یتیم و به زندگی یک خانم جوان و آینده آنها حساسیت دارد و هرکس به فساد و تباهی حساسیت دارد باید وارد مبارزه با مواد مخدر شود.

امام جمعه اردبیل افزود: من در اینجا اعلام می‌کنم هرکس اطلاع از سوداگران مرگ داشته باشد ولو نزدیک ترین عزیزش باشد باید با ستاد مبارزه با مواد مخدر همراهی و همکاری کند والا شرعا مرتکب گناه شده در تمام مصائب به وجود آمده شریک است.

وی همچنین اظهار داشت: راه اندازی تشکل‌های مردم نهاد بسیار خوب است و از دولت جهت اصل مبارزه با مواد مخدر و جهت حمایت از تشکل‌های مردمی تشکر می‌کنم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در هفته پیش رو استان اردبیل میزبان چهار شخصیت آسمانی شامل سه شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم است، بیان کرد: ما کنار سفره شهدا و مدیون آنها هستیم و مرام آنها را فراموش نخواهیم کرد و از اهالی می‌خواهم در تشییع پیکر این میهمانان آسمانی همت تمام داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار