تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران در دیدار با همتای هندی

«مایک پمپئو» در دیدار با «سوبرامانیام جیشنکار» در دهلی نو ادعاهای پیشین مقامات کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.
کد خبر: ۳۵۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ - 26June 2019

تکرار ادعاهای پمپئو علیه ایران در دیدار با همتای هندیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزیر خارجه آمریکا که در هند به سر می برد بار دیگر مدعی شد ایران در حمله به نفتکش ها در دریای عمان دست داشته است.

وی در این دیدار روابط واشنگتن-دهلی نو را بسیار حائز اهمیت دانست و از حمایت های دولت هند از راهبرد آمریکا در افغانستان تقدیر کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به تنش های تجاری بین دو کشور اذعان کرد که دو طرف در خصوص تعیین تعرفه کالاهای وارداتی و تجارت دو جانبه مشکلاتی دارند.

پمپئو بدون اشاره به زیان هایی که به دلیل تحریم اقتصادی و نفتی ایران گریبانگیر هند شده است مدعی شد که واشنگتن به دنبال موفقیت این کشور در مسائل امنیتی و اقتصادی و تامین نیازهایش است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش آمریکا برای بازنگاه داشتن تنگه هرمز برای تسهیل انتقال نفت منطقه خلیج فارس، بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

همچنین وزیر خارجه هند از رایزنی خود با همتای آمریکایی اش در خصوص مسائل مهم دوجانبه و بین المللی خبر داد و تاکید کرد که 2 طرف در مورد نگرانی های خود سخن گفته اند.

به گفته وی موضوع نقش هند در توسعه بندر چابهار ایران در این دیدار مطرح نشده است.

مسئولیت عملی سازی و اجرای عملیات و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری مربوط به بندر چابهار ایران را طبق قرارداد سه جانبه‌ای که در تاریخ 24 دسامبر 2018 به امضا رسیده بود، برعهده گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار