تظاهرات ضد آمریکایی در آستانه سفر «پامپئو» به دهلی‌نو

برخی اهالی پایتخت هند در آستانه سفر وزیر خارجه آمریکا به این کشور، ضمن محکوم کردن سیاست‌های جنگ طلبانه کاخ سفید، به رویکردهای ضد ایرانی واشنگتن اعتراض کردند.
کد خبر: ۳۵۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱ - 25June 2019

تظاهرات ضد آمریکایی در آستانه سفر «پامپئو» به دهلی‌نوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، در حالی که قرار است وزیر خارجه آمریکا تا ساعتی دیگر عازم هند شود، برخی شهروندان دهلی نو، پایتخت این کشور، سه شنبه در اعتراض به سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا دست به تظاهرات زدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» معترضان هندی با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته بود «جنگ با ایران هرگز» و از «ایران دست بردارید» سیاست‌های واشنگتن را محکوم کردند.

برخی تظاهرکنندگان در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار داشتند که سیاست خارجی آمریکا بر اساس جنگ، تجارت تسلیحاتی و اعمال فشار است.

تظاهرکنندگان اذعان داشتند که هند تحت هیچ شرایطی نباید شریک سیاست خارجی فاجعه بار آمریکا باشد.

بر اساس این گزارش، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا قرار است تا ساعاتی دیگر وارد دهلی‌نو شود. وی قرار است روز چهارشنبه با همتای هندی خود دیدار کند و طی آن زمینه را برای ملاقات «نارندرا مودی» نخست وزیر هند با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه برگزاری نشست «جی-20» در ژاپن مهیا کند.

بنابر آخرین گزارش‌ها، وزیر خارجه آمریکا در سفری اعلام نشده سه شنبه شب وارد افغانستان شد. وی در این سفر اعلام کرد که زمان صلح در افغانستان فرا رسیده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار