همزمان با سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت برگزار می‌شود؛

برپایی نمایشگاه نقاشی با هدف بررسی تاثیر سلاح‌های کشتار جمعی بر نسل‌های آینده

نمایشگاه نقاشی «راویان کوچک» به همت موزه صلح تهران با هدف بررسی تأثیر استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بر نسل‌های آینده در تهران و سردشت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ - 25June 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، فرحناز عطاریان عضو بخش کودک موزه صلح تهران درباره نمایشگاه نقاشی «راویان کوچک» اظهار داشت: «راویان کوچک» عنوان نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان سردشت و تهران است. یکی از اهداف اجرای این پروژه ترویجی و پژوهشی، نگاه کودکان به شهرشان است و بر اساس این هدف٬ مرحله اول این پروژه در دو شهر سردشت و تهران انجام شده است.

وی ادامه داد: از اهداف دیگر می‌توان به بررسی تأثیر استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی بر روی نسل‌های آینده نام برد که در شهر‌هایی زندگی می‌کنند که روزگاری در معرض اینگونه سلاح‌ها بوده‌اند. از این رو این نمایشگاه نگاهی ویژه به تأثیرات فاجعه بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم وقت عراق بر روی کودکان نسل سوم، چهارم و بعد از آن داشته است. بر همین اساس نیز اجرای این پروژه در دو شهر سردشت و تهران و طی سه مرحله انجام می‌شود.

برپایی نمایشگاه نقاشی با هدف بررسی تاثیر سلاح‌های کشتار جمعی بر نسل‌های آینده

مونا بادامچی‌زاده، از دیگر اعضای بخش کودک موزه صلح تهران نیز درباره مراحل انجام این پروژه عنوان کرد: مرحله نخست٬ برگزاری کارگاه قصه‌گویی٬ روایت و نقاشی گروهی با موضوع «شهر من» در شهر سردشت و تهران بود که اجرا شد. سپس نمایشگاهی از نقاشی‌های جمع‌آوری شده از کودکان در این دو شهر برگزار می‌شود و در مرحله سوم مجموعۀ این آثار در اختیار پژوهشگران علاقه‌مند به این حوزه قرار خواهد گرفت.

همچنین مهناز آرین‌فرد، عضو دیگر بخش کودک موزه صلح تهران نیز تصریح کرد: گروه سنی شرکت‌کنندگان شش تا ۱۲ سال است. از شهر سردشت٬ دانش‌آموزان دبستان‌های دخترانه کوثر و پسرانه انقلاب و از شهر تهران٬ دانش‌آموزان کمیته صلح دبستان دخترانه صداقت و کودکان پیش‌دبستانی خانه کودک حدیث برای این پروژه انتخاب شده‌اند.

این نمایشگاه روز جمعه (هفتم تیر) به مناسبت سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت٬ در مکان تاریخی حمام بیستون شهر سردشت برگزار خواهد شد. نمایشگاه دیگری نیز در روز‌های ۲۶ تا ۲۸ تیر در فرهنگسرای هنر (ارسباران) تهران  برپا می‌شود.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه نقاشی «راویان کوچک» دهمین همکاری مشترک موزه صلح تهران و خانه کودک و فرهنگ حدیث است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها