علاءالدین بروجردی:

طرح «معامله قرن» به حراج گذاشتن بیت‌المقدس است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «معامله قرن» در واقع طرح به حراج گذاشتن بیت‌المقدس، پایتخت ابدی فلسطین و نیز گام شیطانی دیگری در جهت تضعیف یکی از محوری‌ترین حقوق ملت فلسطین و جهان اسلام با توجه به این‌که جایگاه مقدس قبله اول مسلمانان جهان در آن قراردارد، است.
کد خبر: ۳۵۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸ - 25June 2019

طرح «معامله قرن» به حراج گذاشتن بیت‌المقدس استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علاءالدین بروجردی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به برگزاری نشست اقتصادی بحرین و ایجاد ائتلاف عربی- اسرائیلی برای پیشبرد معامله قرن، اظهار داشت: در طول دهه‌های گذشته، آمریکایی‌ها با همکاری رژیم صهیونیستی طرح‌های متعددی را تدوین و به جهان عرب تحمیل کردند و «معامله قرن» هم دام دیگری است، در ادامه دام‌های قبلی که عملاً خروجی آن‌ها همیشه تضییع حقوق مردم مظلوم فلسطین بوده است.

معامله قرن طرح به حراج گذاشتن بیت‌المقدس است

نماینده مردم بروجرد و اشترنیان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابراین اتفاقی که در این زمینه واقع خواهد شد؛ چیزی نخواهد بود جز تضییع حقوق مردم مظلوم فلسطین، ولی این طرح جدید در واقع طرح به حراج گذاشتن بیت‌المقدس، پایتخت ابدی فلسطین و نیز گام شیطانی دیگری در جهت تضعیف یکی از محوری‌ترین حقوق ملت فلسطین و جهان اسلام با توجه به این‌که جایگاه مقدس قبله اول مسلمانان جهان در آن قراردارد، است.

عربستان و بحرین پادو‌های آمریکا در منطقه

وی با اشاره به اینکه «معامله قرن» در جهت تضعیف بیشتر مردم فلسطین است، مطرح کرد: عربستان و کشور‌های مانند بحرین، پادو‌های آمریکا در منطقه هستند و از خودشان اختیاری ندارند و صرفاً با دستور آمریکا کار می‌کنند.

بروجردی با اشاره به اهانت‌های ترامپ به عربستان مطرح کرد: همان نکته‌ای که بار‌ها ترامپ اعلام کرده که ما عربستان را می‌دوشیم، این اجلاس هم یک دوشیدن دیگر، به صورت رسمی در یک اجلاس رسمی از اعراب است تا عملاً با سرمایه آن‌ها بتوانند این ظلم را به جهان اسلام و ملت مظلوم فلسطین روا بدارند.

اسرائیل تا نابودی کامل هیچ امنیتی پیدا نخواهد کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع امنیت اسرائیل در این اجلاس تصریح کرد: اسرائیل تا نابودی کامل هیچ امنیتی پیدا نخواهد کرد؛ چراکه یک نظام غاصب ظالمانه‌ای است و محور مقاومت پیروز این مصاف خواهد بود و به هیچ‌وجه این ترفند‌ها نمی‌تواند رژیم صهیونیستی را در یک آرامش پایدار وارد کند.

خاطرنشان می‌شود؛ براساس طرح «معامله قرن»، اشغالگران فلسطین را خاک خود ملحق و یا آن اشغال و محاصره می‌کنند. بحرین با همکاری آمریکا در روز‌های ۲۵ و ۲۶ ژوئن در منامه میزبان نشست مذکور خواهد بود.

کاخ سفید مدعی است که این نشست از حیث تبادل نظر مقامات دولت، مسئولان تشکیلات مردم نهاد و صاحبان کسب و کار برای حل مشکلات اقتصادی در فلسطین مهم است و فرصتی برای ارتقای سطح رفاه و آسایش مردم این کشور خواهد بود. این در حالی است که گروه‌های مختلف فلسطینی می‌گویند که نشست منامه نابودی مسأله فلسطین را دنبال می‌کند و مانند «وارد کردن خنجری مسموم در پشت ملت فلسطین» است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار