مومنی عنوان کرد؛

رابطه مواد مخدر با خشونت و تروریسم

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر یک ناهنجاری اجتماعی است که محدود به منطقه خاصی نیست و ضمن پیوند با خشونت و اقدامات تروریستی، تمامی مرز‌های جهان را درنوردیده است.
کد خبر: ۳۵۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ - 24June 2019

رابطه مواد مخدر با خشونت و اقدامات تروریستیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «اسکندر مومنی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه هرکس جان انسانی را نجات دهد، گویی جان همه انسان‌ها را نجات داده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با سرلوحه قرار دادن این فرمان الهی، فارغ از رنگ و نژاد وارد عرصه مبارزه با مواد مخدر شده و برای ما نشاط جوانان ایرانی با جوانان سایر ملت‌ها تفاوت ندارد.

وی با اشاره به گزارش‌های سازمان ملل در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: کشت مواد مخدر و تولید غیر قانونی آن باعث شده است که ۲۷۵ میلیون نفر وارد این عرصه شوند و مشتقات تریاک باعث مرگ ۷۶ درصد معتادان در جهان شده است و بیش از نیمی از معتادان تزریقی جهان دارای بیماری هپاتیت بی هستند.

مومنی افزود: امروز مواد مخدر یک ناهنجاری اجتماعی است که محدود به منطقه خاصی نیست و ضمن پیوند با خشونت و اقدامات تروریستی، تمامی مرز‌های جهان را درنوردیده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: مواد مخدر در کشور‌های مختلف به یک چالش جدید تبدیل شده است.

وی در خصوص جایگاه ایران در مبارزه با مواد مخدر گفت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مبارزه با مواد مخدر پرداخت و بیش از ۱۱ هزار تن مواد مخدر را کشف کرده است.

مومنی خاطرنشان کرد: در سال ۲۰۱۸ جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر، دو هزار باند محلی و منطقه‌ای را منهدم و تعداد هشت هزار وسیله نقلیه را توقیف کرد. همچنین در همان سال بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر ازجمله ۴۸ تن مورفین و هروئین کشف شد.

وی با بیان اینکه اقدامات جمهوری اسلامی ایران نه با کمک‌های بین‌المللی، بلکه بر اساس تعالیم دینی صورت گرفته است، گفت: تقویت برنامه‌های پیشگیری، فراهم‌سازی شیوه‌های درمانی برای بازگشت معتادان به خانواده در راهبرد ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: با توجه به پیچیده شدن شیوه‌های مصرف مواد مخدر، رویکرد صیانت اجتماعی در سراسر کشور در حال پیگیری است و رویکرد اجتماع‌محور بودن مقابله با مواد مخدر در صدر برنامه‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

مومنی عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران مواد مخدر را یک معضل بزرگ در جهان می‌داند که سیاسی شدن مقابله با آن، کمکی به مبارزه با مواد مخدر نمی‌کند بلکه آن را انحراف می‌کشاند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ضرورت معیشت جایگزین در مراکز کشت مواد مخدر باید در اولویت جامعه جهانی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: کشور‌های جهان باید در راستای مبارزه با مواد مخدر مساعدت فنی داشته باشند و در راستای جلوگیری از درآمد‌های نامشروع با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار