یادداشت/ سیروس فتح‌اله

شلیک به مغز پنتاگون!

انهدام پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سامانه بومی «سوم خرداد» شلیک مستقیم به مغز پنتاگون بود که بار دیگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.
کد خبر: ۳۵۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ - 23June 2019

گروه بین‌الملل‌ دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ خبر انهدام پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده و در حال جاسوسی بود، به سرعت در خروجی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار گرفت؛ خبری که آمریکایی‌ها در دقایق اولیه حادثه منکر آن شدند، اما انکار بی‌فایده بود، چون انحصار اطلاع‌رسانی و مدیریت افکار عمومی مدت‌هاست از دست غربی‌ها خارج شده است.

بالاخره آمریکایی‌ها مجبور شدند، تن به این خفت و خواری بدهند و بیانیه‌ای در این خصوص صادر و رسما اعلام کنند که پهپاد آن‌ها توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین‌المللی هدف قرار گرفته و منهدم شده است که هدف قرار گرفتن آن توسط ایرانی‌ها بی‌دلیل است؛ اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک در ساعت 14 دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه 30 خرداد از یکی از پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در جنوب خلیج فارس با مختصات معلوم به هوا برخاسته و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش کرده و در نهایتِ پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر داده و در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی بود که در نهایت، ساعت چهار و پنج دقیقه بامداد در حالی که وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) نیز اعلام کرد که پهپاد آمریکایی بعد از بارها اخطار، مورد اصابت قرار گرفت که تمام مسیر و اخطار ثبت شده است.

اما باور این خبر برای آمریکایی‌ها سنگین بود، آنها شوکه شده بودند؛ مگر می‌شود این پهپاد شناسایی شود، مگر می‌شود ایرانی‌ها سامانه‌ پدافندی در این حد داشته باشند که پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک را منهدم کند! و سوالات فراوان دیگر... .

ترامپ بعد از باخبر شدن از این خفت و خواری در واکنش اولیه می‌گوید: «ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده است.» اما کمی بعد برای اینکه حماسه غرورآفرین ایرانی‌ها را کم اهمیت جلوه دهد، بار دیگر در حاشیه دیدار با نخست وزیر کانادا هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی توسط ایرانی‌ها را «اشتباهی بسیار بزرگ» می‌خوانَد و مدعی می‌شود: «ممکن است، این اقدام توسط یک فرد انجام شده باشد و برای من سخت است که باور کنم این کار عمدی بوده است.»

اما ترامپ باید باور کند که این اقدام نتیجه سیاست‌های غلطش در قبال جمهوری اسلامی ایران است. او باید بداند که ایرانی‌ها در دفاع از تمامیت ارضی خود لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند؛ او باید بداند که ایرانی‌ها تجربه هشت سال دفاع مقدس را در کارنامه خود دارند و همین تجربه دفاع مقدس آرامش قلبی را برای ایرانی‌ها فراهم کرده است. گویا ترامپ ایرانی‌ها نشناخته است که باید بیشتر برای شناخت ایرانی‌ها وقت بگذارد.

شدت خفت و خواری این ماجرا برای آمریکا تا حدی بود که ترامپ اصلا نمی‌دانست چه بگوید و چه بکند! اول شاخ و شانه کشید، ولی بلافاصله تغییر موضع داد. او یک‌بار گفت که ایران اشتباه بزرگی مرتکب شده است، بار دیگر مدعی شد که باور نمی‌کند این اقدام عمدی باشد.

اما ترامپ اگر نمی‌داند یا نمی‌خواهد بداند، باید بداند که سرنگونی این پهپاد 200 میلیون دلاری توسط رزمندگان اسلام در ماه خرداد و آن هم با سامانه «سوم خرداد» اتفاقی نیست؛ چون خرداد برای ما ایرانی‌ها، ماه پرخاطره و حماسه‌سازی است. خرداد سال 61 بود که رزمندگان غیور کشورمان خرمشهر را از چنگ ارتش تا بن دندان مسلح بعثی درآوردند؛ رزمندگانی که به خاطر دشمنی همین صاحبان پهپاد از کم‌ترین تسلیحات جنگی نیز محروم بودند و حتی در تهیه سیم خاردار هم با چالش جدی مواجه بودند؛ اما امروز به برکت مقاومت و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حدی از توانمندی‌ها رسیده‌اند که غول‌پیکرترین سامانه جاسوسی دشمن را در ارتفاعی بسیار بالا با سامانه‌های بومی که با اعتماد به توان «طهرانی‌مقدم‌»ها به دست آمده است، زمین می‌زنند و کلیه محاسبات دشمن را به هم می‌ریزند.

ثبت این حماسه توسط رزمندگان اسلام در 30 خرداد 98 توسط سامانه سوم خرداد، علاوه بر اینکه شلیک مستقیم به مغز «پنتاگون» بود، این موضوع را هم ثابت کرد که حالا دیگر سوم خرداد برای ما فقط تجلی آزادسازی خرمشهر نیست، بلکه تجلی فتح خرمشهر جدیدی در تاریخ ماندگار ایران اسلامی است که زمینه و بستر را برای فتح خرمشهرهای بعدی نیز باز خواهد کرد.

همچنین در خاتمه باید گفت که هدف قرار دادن این پهپاد که در ارتفاع بسیار بالایی پرواز می‌کند و به جاروبرقی اطلاعات معروف است، به دشمنان این پیام را ‌رساند که اگر وارد سرزمین ما شوند، یک لحظه هم تعلل نمی‌کنیم و پاسخ دندان‌شکن به آنها می‌دهیم و اگر جنگی علیه کشورمان شروع کنند، تمام‌کننده نخواهند بود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار