در پی تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران صورت گرفت؛

احضار سفیر سوییس به وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه کشورمان سفیر سوییس را فراخواند و مراتب اعتراض خود درباره تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران را به وی اعلام کرد.
کد خبر: ۳۵۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ - 21June 2019

احضار سفیر سوئیس در پی تجاوز پهپاد آمریکا به حریم هوایی ایرانبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، در پی تجاوز یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفیر سوییس در تهران را فراخواند و مراتب اعتراض خود نسبت به این اقدام آمریکا را به وی اعلام کرد.

همچنین در پی این ماجرا، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان پنج‌شنبه شب در تماس فوری با سفیر سوییس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا، اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا به خاطر تعرض به حریم هوایی کشورمان را به وی ابلاغ کرد و گفت: مدارک انکارناپذیری مبنی بر حضور این پهپاد در فضای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و حتی قطعاتی از لاشه این پهپاد در آب‌های سرزمینی ایران به دست آمده است.

عراقچی همچنین با اشاره به این‌که این اقدام نیروهای آمریکایی برای اولین‌بار نبوده و چندین‌بار پیش از نیز اتفاق افتاده است، خواهان احترام نیروهای آمریکایی به حریم هوایی و دریایی جمهوری اسلامی ایران و رعایت کامل مقررات بین‌المللی از سوی آن‌ها شد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید مجدد بر این‌که جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ و درگیری در منطقه خلیج فارس نیست، نسبت به هرگونه اقدام نسنجیده نیروهای آمریکایی در منطقه هشدار داده و گفت: جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آب و خاک خود قاطعانه عمل کرده و لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار