با حضور معاون رییس جمهور؛

مراسم بزرگداشت مادر شهیدان «سجادیان» برگزار شد

مراسم بزرگداشت سومین روز درگذشت مرحومه حاجیه خانم «حلیمه خاتون خانیان» همسر شهید «حمزه سجادیان» و مادر چهار شهید والامقام برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 12June 2019

مراسم بزرگداشت مادر شهیدان «سجادیان» برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ​مراسم بزرگداشت سومین روز درگذشت مرحومه حاجیه خانم «حلیمه خاتون خانیان» همسر شهید «حمزه سجادیان» و مادر چهار شهید والامقام «سید داود، سید کاظم، سیدکریم و سید ابوالقاسم سجادیان»، روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور حجت‌الاسلام «شهیدی» رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار سرتیپ پاسدار «محمد رضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» امام جمعه موقت تهران، معاون ارتباطات مردمی دفتر مقام معظم رهبری، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم، در مسجدالنبی (ص) واقع در بلوار ابوذر تهران برگزار شد.

در این مراسم که ضمن قرائت پیام حجت‌الاسلام «شهیدی» در پی در گذشت مادر شهیدان سجادیان، یاد و خاطره این همسر شهید و مادر شهیدان والامقام و همچنین شهدای روستای شهیدپرور «جورد» گرامی‌داشته شد.

همچنین مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت مرحومه حاجیه خانم «حلیمه خاتون خانیان» نیز فردا (پنج‌شنبه) در حسینیه جوادالائمه (ع) روستای شهیدپرور «جورد» واقع در رودهن - بلوار شریعتی برگزار خواهد شد.

شهیدان سید داود و سیدکاظم سجادیان ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در عملیات الی بیت‌المقدس به شهادت رسیدند. شهیدان سید کریم و سید قاسم سجادیان نیز به ترتیب در دی ماه و فروردین سال‌های ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲ در مناطق فکه و ابوغریب جاویدالاثر شدند. پیکر این دو شهید والامقام در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳ به میهن بازگشت. پدر شهیدان نیز در اعزام سوم خود به جبهه‌های جنگ تحمیلی در ۱۰ دی ماه ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسید.

روستا‌های شهیدپرور «وسکاره»، «آردینه» و «جورد» واقع در بخش «رودهن» شهرستان «دماوند» ۶۳ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اند که علاوه بر شهیدان سجادیان، شهید تفحص «سید علی موسوی»، شهید حجت‌الاسلام «سید احمد قاسمیان» که در کنار شهید محلاتی به درجه رفیع شهادت نائل آمده است و نیز شهید حجت‌الاسلام «سید مهدی تقوی» که در حادثه حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیده است، از شهدای شاخص این سه روستا هستند.

 شهید «سید مرتضی آوینی» درباره روستای «جورد» گفته است: «می‌گویند روستای «جورد» غریب و دور افتاده است و جاده‌اش با اولین برف‌های زمستان مسدود می‌شود، اما می‌دانی برادر غریب آن کسی است که از وطن ایمانی‌اش دور شده باشد».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها