امیر صباحی‌فرد:

سامانه پدافندی «۱۵ خرداد» قادر به شناسایی و انهدام اهداف پیشرفته است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به تحویل سامانه پدافند هوایی «۱۵ خرداد» گفت: این سامانه از رادار قدرتمندی بهره‌مند است و می‌تواند به خوبی با اهداف پیشرفته و به‌روز مقابله کند و با توجه به بومی بودن، هیچ‌گونه وابستگی فنی برای بهره‌برداری از آن وجود ندارد.
کد خبر: ۳۵۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ - 12June 2019

سامانه پدافندی «۱۵ خرداد» از رادار قدرتمندی بهره‌مند استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در جمع کارکنان ستاد این نیرو اظهار داشت: امروز در حوزه‌های مختلف دفاع هوایی اعم از تولید و به‌کارگیری رادارها و حساسه‌ها، تجهیزات موشکی و توپخانه‌ای و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز با بهره‌گیری از توان داخلی و استفاده از ظرفیت دانشگاه و صنعت کشور نیازمندی‌های پدافند هوایی را به طور کامل تامین می‌کنیم.

وی افزود: سامانه پدافندی ۱۵ خرداد از رادار قدرتمندی بهره‌مند است و می‌تواند به خوبی با اهداف پیشرفته و بروز مقابله کند و با توجه به بومی بودن هیچ‌گونه وابستگی فنی برای بهره‌برداری از آن وجود ندارد.

امیر صباحی‌فرد گفت: با توجه به پیشرفت حوزه‌های علمی و صنعتی در کشور و حضور جوانان خلاق و خوش‌فکر در مجموعه‌های دانش‌بنیان نیازهای پدافند هوایی مشخص و به سرعت تامین می‌شود.

بنا بر این گزارش، سامانه پدافند هوایی ۱۵ خرداد یکشنبه هفته جاری با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. این سامانه می‌تواند اهدافی نظیر جنگنده و پهپادهای مهاجم را در برد ۱۵۰ کیلومتر شناسایی و تا برد ۱۲۰ کیلومتر رهگیری کند و توانایی شناسایی اهداف پنهان‌کار در برد ۸۵ کیلومتری و درگیری و انهدام آن‌ها را در برد ۴۵ کیلومتری دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار