سی‌ودومین نمایشگاه کتاب-62/ امیر فولادی خبر داد؛

انتشار خاطرات 40 هزار شهید سرباز ارتش

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: سربازان ارتش هرکدام حماسه‌های بی‌بدیلی آفریده‌اند و ما به دنبال نشر آن هستیم. آثاری همچون «پدران سرباز پسران سرباز»، «استوارتر از کوه» و «صابر همیشگی» از جمله آثار حوزه سربازی است که در نمایشگاه در معرض دید همگان قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۴۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ - 01May 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا فولادی رئیس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران از سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد.

امیر فولادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران ضمن بازدید از غرفه‌های مربوط به ادبیات دفاع مقدس در سخنانی بیان اظهار داشت: امسال سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با 80 عنوان کتاب دفاع مقدس بر اساس ذائقه فرهنگی جامعه با موضوعات مختلف در نمایشگاه کتاب تهران حاضر است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با حضور پیشکسوتان آجا و دیدار چهره به چهره با مردم پاسخگوی نیازهای آنان باشیم.

وی در ادامه گفت: انتشار کتب فاخر با مضامین ایثار و شهادت، باعث ماندگاری این فرهنگ عظیم و الهی است. یعنی باید تمام تلاش خود را بر این بگذاریم که با تولید کتاب‌های فاخر در حوزه دفاع مقدس و جذب مخاطب به‌ویژه نسل جوان، با استفاده از قطب‌نمای «دوری از دو آفت تحریف و فراموشی»، این تاریخ پرافتخار را برای آیندگان ماندگارتر کنیم. دشمن از این فرهنگ و این تاریخ می‌ترسد، چرا که همین فرهنگ جهادی است که در طول 40 سال عمر بابرکت نظام اسلامی در تمامی گردنه‌ها و پیچ‌های خطرناک ما را به سرمنزل مقصود رسانده است.

رئیس سازمان حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ما در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آجا برای رسیدن به این مطلوب نقاط مهم و قابل اتصال به قشرهای مختلف جامعه را شناسایی کرده‌ایم تا بتوانیم نسل‌ها را با این فرهنگ متصل کنیم. به‌عنوان مثال نقش سرباز و سربازی در دوران دفاع مقدس یکی از همین نقاط اتصال است که می‌توان آن را با توجه به شرایط سنی نسل جوان در سطح جامعه منتشر کرد.

امیر فولادی به 40 هزار شهید سرباز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: سربازان ارتش هرکدام حماسه‌های بی‌بدیلی آفریده‌اند و ما به دنبال نشر آن هستیم. آثاری همچون پدران سرباز پسران سرباز، استوارتر از کوه و صابر همیشگی ازجمله آثار حوزه سربازی است که در نمایشگاه در معرض دید همگان قرارگرفته است. یکی دیگر از این نقاط اتصال که سطح بیشتری از جامعه را فرا می‌گیرد، نقش خانواده‌ها در پشت جبهه برای تداوم دفاع در خط مقدم است که مورد هدف ما قرا گرفته و آثاری همچون «باغ اسدالله خان» نمونه‌ای از آثار تولیدی است. ما برای قشر محقق و دانشجو هم نقاط اتصالی همچون کتب مستند عملیات‌ها را تولید کرده‌ایم تا در اختیار آنان قرار گیرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها