یادداشت/ امیر «محمدرضا فولادی»؛

آمادگی امروز ارتش مرهون دوراندیشی و حمایت‌های امام خمینی (ره) است

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت در برابر هرگونه تهدید احتمالی از سوی دشمنان آماده است و این آمادگی مرهون دوراندیشی‌ها و حمایت‌های امام خمینی (ره) و هدایت و رهبری فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) است.
کد خبر: ۳۴۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ - 18April 2019

آمادگی امروز ارتش مرهون دوراندیشی و حمایت‌های امام خمینی استگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا فولادی»، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش؛ با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تحول و دگرگونی در بنیادها و معیارهای ارزشی جامعه، از مسایل مطرح در مجامع مختلف به خصوص نیروهای مسلح این بود كه انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب چه دیدگاهی نسبت به ارتش دارند و اصولاً در نظام اسلامی تكلیف نیروهای مسلح كنونی چیست؟

در شرایط و فضای به وجود آمده در جامعه، دشمنان كمین كرده‌ی انقلاب، آمریکا و حامیان رژیم پهلوی با پیروزی انقلاب اسلامی و خروج جاسوسان و مستشاران نظامی‌شان، توهم بازگشت قریب‌الوقوع آنان به ایران را در سر می‌پروراندند و به تبعیت از آنان دوستان ناآگاه و ساده لوح و عوامل مزدور داخلی دشمنان و ضد‌انقلاب نغمه‌ی شوم و خطرناک انحلال ارتش و شعار ارتش توحیدی را سر داده بودند. امام امت (ره) به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه‌ی دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با قاطعیت تمام ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یكپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند. در بخشی از پیام امام(ره) آمده است: «روز 29 فروردین روز ارتش اعلام می‌شود. ارتش محترم در این روز در شهرستان‌های بزرگ با سازوبرگ به رژه بپردازند و پشتیبانی خود را از جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران و حضور خود را برای فداکاری در راه استقلال و حفظ مرزهای کشور اعلام نمایند... ملت ایران موظفند از ارتش اسلامی استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامی است، و ملت شریف لازم است آن را به این سِمت رسماً بشناسند و پشتیبانی خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامی که حافظ استقلال و نگهبان مرزهای آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید برای حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدین خاتمه دهیم.»

صدور پیام تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) در فروردین 1358 و حمایت قاطعانه ایشان از ارتشیان که روح حیات و عزت را در پیکره ارتشیان دمید و موجبات ظهور ارتش خداجوی، مکتبی و انقلابی را برای صیانت از استقلال و تمامیت ارضی کشور رقم زد. از سوی دیگر باعث خلع سلاح بدخواهان و شکست توطئه مخالفان نظام در انحلال ارتش شد و همچون پیکانی زهرآگین بر قلب تمام دسیسه ها و نقشه‌های شوم استکبار و بدخواهان انقلاب نشست. تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی با عرصه‌های بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز مملو از نقش‌آفرینی‌های سترگ ارتش انقلابی و غیور است تا آنجا که از سوی ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) فرمودند ارتش حزب الله و کلمه طیبه است.

بیست و نهم فروردین ماه، روز حیات دوباره ارتش و سالروز اعتماد تاریخ‌ساز امام(ره) به این نیروی عظیم انقلابی، یادآور تجدید میثاق غیورمردانی است که جانانه و عاشقانه در راه تحقق آرمان‌های والا و انقلابی امام خود گام برداشتند تا با نثار جان خود، پیام انقلاب اسلامی ایران را به عنوان نقطة آغاز خیزش تفکر اسلامی تا دورترین کرانه‌های این کره خاکی ارسال کنند.

اینک و به فضل الهی همان ارتشیانی که با خلق صحنه‌های ناب همراهی و همدلی با امام(ره) و مردم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مقاومت، ایثار و شهادت در دوران هشت سال دفاع مقدس، دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشتند؛ هم اکنون با عزمی راسخ و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و تکیه بر جوانان مؤمن و متعهد، حماسه 40 سال حضور مستمر و خستگی ناپذیر خود را که با تقدیم بیش از 48 هزار شهید حاصل شده، ادامه خواهد داد و ضمن تأکید بر آمادگی روحی، رزمی و ارتقاء و گسترش سطح کیفی و کمی سامانه‌های دفاعی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی، همچون گذشته حضوری گسترده و مؤثر در حوزه جنگ نرم و فعالیت‌های فرهنگی و امداد و نجات و مردم‌یاری در تمامی عرصه‌های بلایای طبیعی از قبیل سیل اخیر در استان‌های گلستان، خوزستان و لرستان، زلزله استان کرمانشاه و... دارد.

حماسه آفرینی‌های ماندگار ارتش سرافراز و فداکار در رویارویی با ضدانقلاب در آغازین ماه‌های استقرار نظام جمهوری اسلامی در کردستان، گنبد و خوزستان و سپس حضور شجاعانه و ایثارگرانه آنان در حماسه هشت سال دفاع مقدس ‌رمزنگاری از تدبیر راهبردی امام (ره) در حفظ و تقویت ارتش ‌است.‌ موفقیت‌ها و سربلندی‌های تاریخ‌سازی که با همت و مجاهدت ارتش غیور و سایر نیروهای مسلح در طول تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف خلق شده ‌در سایه تبعیت از ولایت فقیه بوده است که تبلور آن در دوران رهبری مدبرانه حضرت امام‌ (ره) و سپس مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (‌مدظله العالی)، ارتش مقتدر و با افتخار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح ‌را در تراز ملت سرافراز ایران و آرمان‌های نظام اسلامی به جهانیان معرفی کرده است.

‌وحدت، تعامل و هم‌افزایی همه‌جانبه و دائمی بین ارتش و سپاه به عنوان بازوان قدرتمند ولایت و ستون‌های خیمه‌ بازدارندگی و اقتدار دفاعی کشور ‌عامل تقویت اعتماد به نفس ملی و موجب استیصال و عصبانیت نظام استکبار و جبهه متحد ضد انقلاب شده است.‌ تردیدی نیست پیشرفت‌ها و توانمندی‌های ارزشمندی که امروز در حوزه سامانه‌ها و تجهیزات به روز و بومی دفاعی در زمین، دریا، هوا‌فضا به دست آمده ‌نشان افتخار ملتی است که بهره‌گیری هوشمندانه و عملیاتی آن در صحنه مأموریت‌های خطیر ارتش جمهوری اسلامی و دیگر سازمان‌های نیروهای مسلح توسط نیروهای ‌انقلابی و ولایتمدار بشارت و مژده‌ای برای نسل‌های امروز و فردای میهن اسلامی است که با اطمینان گام دوم انقلاب اسلامی را پیش ببرند.

نقش ارتش در پیروزی انقلاب و خدمات و مجاهدت¬های ارتش، در دهه اول انقلاب را امام راحل (ره) که دقیقا فعالیت ارگان‌های کشور و انقلاب را به‌ویژه در دوران هشت سال دفاع مقدس زیر نظر داشتند و از ارزیابی عملکرد و نحوه کارایی ارتش نیز غافل نبودند، در اواخر عمر با برکت خود، یعنی 47 روز قبل از ارتحال در آخرین پیام به ملت ایران به منظور تجلیل و تقدیر از ارتش در 28 فروردین 1368 محبت خود را به عنوان یک رهبر الهی و تکلیف مدار بر ارتش تمام کرده و ضمن تبریک روز ارتش و مرور مجدد مجاهدت-های ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دهه اول انقلاب در یک پیام نسبتا طولانی، نظر شریف‌شان را نسبت به ارتش و کارکنان آن اعلام فرمودند که در نوع خود بهترین و مؤثق‌ترین ارزیابی از عملکرد ارتش می‌باشد و در واقع امام راحل(ره) بزرگوار با این پیام، مدال افتخار رضایت خویش را بر سینه ارتش نصب نمودند.

در بخشی از آخرین پیام امام (ره) آمده است: «افتخار و آفرین بر ارتشی که در اوج تصمیم جاودانه خود حصار تعبد طاغوت را شکست و برج و باروی رژیم سلطنت و حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را به آتش کشید و خود را از قیود حاکمیت ستمگران و مستشاران آمریکایی که با هزاران آمال و آرزو برای منافعشان از ایران جزیره ثبات ساخته بودند، رهایی بخشید. پیوستن ارتش به مردم معرف ارزش واقعی ارتش و موجب کینه‌توزی جهانخواران گردید.

و اما مهمتر از همه اینها، حماسه هشت سال دفاع مقدس و مظلومانه ارتش و سپاه و نیروهای انتظامی و مردمی است که در حقیقت در برابر همه جهانخواران ایستادند و متجاوزینی که به خود وعده فتح سه روزه خوزستان و سقوط تهران را داده بودند به باتلاق مرگ و هلاکت فرستاد. واقعاً ارتش و نیروهای سپاهی و بسیجیها مظلومانه و با کمترین امکانات جنگیدند و برگهای زرین افتخار و کرامت و شرافت و شهادت را به اسلام عزیز هدیه نمودند. شجاعتها و رشادتهای بی‌نظیر نیروی هوایی و هوانیروز و خلبانان دلاور در نفوذ به اعماق خاک دشمن و رویارویی با مدرنترین امکانات اهدایی استکبار به صدامیان و دفاع از حریم هوایی کشور نشانه تعهد، عشق و ایمان آنان به خدا و اسلام و میهن اسلامی است. مهیا نگه داشتن و تعمیر و بازسازی ادوات و ابزار پیچیده هواپیماها و رادارها و سلاحهای ضد هوایی و موشکها و پدافند از کشور دلیل مهارت و تخصص و ارزشهای علمی والای این عزیزان است که خداوند بر توان و ایمان آنان بیفزاید.

نیروی زمینی قهرمان که در حقیقت در تمامی حوادث در نوک پیکان حملات ناجوانمردانه دشمنان بوده است، بحق چهره راستین و شکست ناپذیر و استوار خویش در دفاع از مرزهای گسترده کشورمان را نشان داد. حضور و آمادگی دفاعی در مرزهای غرب و جنوب و شمال غرب با آن همه خصوصیات جغرافیایی و با سرما و گرمای طاقتفرسای مناطق، آن هم با کمبودها و محاصره‌ها کار آسانی نبوده است.

نیروی دریایی نیز همچون سایر نیروها بحمد الله در آبهای خلیج فارس و مرزهای آبی کشور در عرصه دفاع مقدس از کشور اسلامی‌مان چون نگینی درخشنده است و بر عرشه کشتیِ افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است. رویارویی آنان با نیروی دریایی دشمن و آن همه افتخارات رزم و رشادت و شهادت و نیز کنترل و بازرسی کشتیهای در خلیج فارس و تنگه هرمز و مهمتر از همه نبرد قهرمانانه آنان در برابر امریکای متجاوز و حضور جدی آنان در آبهای بین المللی نشانه اقتدار و اعتبار این نیروی بزرگ و سرافراز است و ملت ایران باید به چنین ارتش مومن و وفاداری افتخار کند و نیروهای مسلح و ارتش بزرگ ایران باید بدانند که همه این افتخارات به برکت ایمان به خدا و دفاع از کشور امام زمان- ارواحنا فداه- و در سایه وحدت و انسجام و همدلی و برادری با یکدیگر و پشتیبانی مردم به دست آمده است و برای رسیدن به قله این عزت و شوکت اسلامی، سرمایه‌های فراوان و شهدای گرانقدری تقدیم راه خدا گردیده است و باید تا آخر همین رویّه و سیاست؛ یعنی ایمان، وحدت و نظم، حفظ و تقویت گردد و نیروهای مسلح کشور اعم از سپاه و ارتش در کنار یکدیگر به سازندگی و رشد و تقویت بنیه‌های دفاعی اسلام و کشور همت بگمارند. من تا آخر پشتیبان ارتش و سپاه و بسیج خواهم بود و تضعیف آنان را حرام می‌دانم.

من به عنوان فرمانده کل قوا به مسوولین و تصمیم گیرندگان نیز دستور می‌دهم که در هیچ شرایطی از تقویت نیروهای مسلح و بالا بردن آموزشهای عقیدتی و نظامی و توسعه تخصصهای لازم و خصوصاً حرکت به طرف خودکفایی نظامی غفلت نکنند و این کشور را برای دفاع از ارزشهای اسلام ناب و محرومین و مستضعفین جهان در آمادگی کامل نگه دارند و مبادا توجه به برنامه‌های دیگر موجب غفلت از این امر حیاتی گردد که مطمئناً غفلت از تقویت بنیه دفاعی کشور، طمع تهاجم و تجاوز بیگانگان و نهایتاً تحمیل جنگها و توطئه‌ها را به دنبال می‌آورد.»

مقاومت، ایثار، رشادت، ایمان، صلابت و اقتدار همچون نگینی بر پیشانی این ارتش انقلابی و مردمی می‌درخشد، ارتشی مجاهد و فداکار که امام(ره) و رهبری معظم و حکیم انقلاب اسلامی ایران(مدظله العالی) همواره از آن به عنوان پشتوانه و دژ مستحکم دفاعی، حامی، همراه و حافظ همیشگی انقلاب یاد کرده‌اند. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفاظت در برابر هرگونه تهدید احتمالی از سوی دشمنان آماده است و این آمادگی مرهون دوراندیشی‌ها و حمایت‌های امام خمینی(ره) و هدایت و رهبری فرماندهی معظم کل قوا(مدظله العالی) می‌باشد.

29 فروردین ماه علاوه بر روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، مصادف با بزرگداشت حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های دلاور مردان نیروی زمینی ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌هایی همچون؛ آزاد سازی سوسنگرد،ثامن‌الائمه(ع)، طریق‌القدس، فتح‎المبین، بیت‌المقدس، والفجر 8 و... می‌باشد. در پایان یاد و خاطره 48 هزار شهید گلگون کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/ 141

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار