مدیرکل اطلاعات کردستان خبر داد؛

انهدام ۲۰ تیم تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)

مدیرکل اطلاعات کردستان گفت: در طول سال گذشته با ضربه به ۲۰ تیم وابسته به گروهک‌های تکفیری به‌ویژه داعش، بالغ بر ۱۰۰ نفر از عوامل عملیاتی-پشتیبانی مورد رصد و اقدام اطلاعاتی قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۴۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ - 17April 2019

متلاشی شدن ۲۰ تیم تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مدیرکل اطلاعات استان کردستان در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: اعتماد مردمی بزرگترین سرمایه برای دستگاه اطلاعاتی در کشور به شمار می‌رود و بخش زیادی از موفقیت‌های ما به دلیل همراهی و اعتماد مردم به دست آمده است.

وی ضمن تقدیر از مشارکت و همکاری همه‌جانبه مردم در راستای تثبیت امنیت پایدار در کردستان افزود: لازم می‌دانم به عنوان یکی از خدمت‌گزاران در دستگاه اطلاعاتی از مشارکت و همراهی همه‌جانبه مردم استان کردستان در این راستا قدردانی کنم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان تصریح کرد: تلاش در راستای عملیاتی کردن شعار سال جاری از سوی همه اقشار مختلف مردم به ویژه مسئولان و مدیران یکی از نیاز‌های ضروری است و باید در اولویت قرار داده شود.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان در حوزه اقتصادی، تاکید کرد: تلاش برای رونق تولید ملی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه اشتغال یکی از نیاز‌های ضروری و راهکار مناسبی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن در حوزه اقتصادی است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: سپاه به عنوان یک رکن اصلی تامین امنیت در کشور به شمار می‌رود و دشمن در راستای مقابله با توانمندی‌های سپاه این اقدام را انجام داده است.

همه اقدامات در چهارچوب قانون و اخلاق انجام می‌شود

وی در ادامه با اشاره به راهبرد‌های وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: همه اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی در این وزارتخانه در چهارچوب شرع، قانون و اخلاق انجام می‌شود.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با اشاره به موضوع آینده‌نگری و آینده‌سازی و همچنین امنیت بخشی برای همه افراد جامعه، گفت: برای اقتدار امنیتی چهارچوب‌های مشخصی تعیین شده است و ما در این چهارچوب فعالیت‌ها و اقدامات خود را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه هویت این وزارتخانه اسلامی، انقلابی، ایرانی، عدالت‌جو، خدمتگزار و پاسخگوست، افزود: اولویت وزارت اطلاعات خدمت به مردم است و ما به عنوان نیرو‌های این وزارتخانه هیچ شأن دیگری را برای خود متصور نیستیم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با بیان اینکه دوری از افراط و تفریط یکی از راهبرد‌های مهم وزارت اطلاعات به شمار می‌رود، عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا بر اساس اصل عدالت‌محوری به بهترین شکل ممکن رسالت‌های قانونی خود را انجام دهیم.

وی به نگاه وزارت اطلاعات در خصوص ایجاد امنیت پایدار اشاره کرد و افزود: ما اعتقاد داریم که لازمه اصلی ایجاد امنیت پایدار استفاده از مولفه‌های فرهنگی است و در همین راستا متعهد به رعایت کرامت انسانی و حقوق انسانی هستیم و این موارد را در تمامی برنامه‌های خود انجام می‌دهیم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با بیان اینکه هر کسی که تخلفی انجام دهد در قالب کرامت انسانی و حقوق انسانی با وی برخورد می‌شود، یادآور شد: ما به عنوان یک نهاد حاکمیتی در مقابل توطئه‌های دشمنان مستحکم ایستادگی می‌کنیم.

وی بزرگترین سرمایه فعلی وزارت اطلاعات در جمهوری اسلامی ایران را اعتماد مردمی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در تمامی ارزیابی‌های صورت‌گرفته در سطح ملی و استانی میزان اعتماد مردم به وزارت اطلاعات افزایش یافته است و ما بسیار خرسندیم که توانسته‌ایم با اقدامات و عملیات خود اعتماد مردم را جلب و جذب کنیم.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان با بیان اینکه رویکرد حرفه‌ای و دانش‌بنیان در حوزه ماموریت‌های وزارت اطلاعات در اولویت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ما تلاش می‌کنیم که از همه داشته‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌ها از جمله سرمایه‌های مادی معنوی نخبگان و توانمندی‌ها به بهترین شکل ممکن دفاع کنیم.

وی روشنگری را از دیگر فعالیت‌های مهم وزارت اطلاعات عنوان کرد و ادامه داد: روشنگری و برگزاری نشست‌های مختلف با اقشار تأثیرگذار در قالب‌های هم‌اندیشی و اطلاع‌رسانی در اولویت قرار داده و به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی را یکی از محور‌های اصلی فعالیت در وزارت اطلاعات عنوان کرد و گفت: تلاش برای رونق تولید ملی و رونق اقتصادی با هدف کاهش فقر از دیگر برنامه‌های مهم وزارت اطلاعات است.

وی به مسائل مرتبط با حوزه فرهنگ اشاره کرد و یادآور شد: تلاش برای تولید فاخر در حوزه فرهنگ یکی از نیاز‌های لازم و جدی در سطح کشور به ویژه استان کردستان است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان بهره‌گیری از ظرفیت‌های نخبگان در تمامی حوزه‌ها از جمله در بخش فرهنگ را یکی از نیاز‌های ضروری عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود که متولیان بخش فرهنگ در استان کردستان به بهترین شکل ممکن از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

وی به تهدید‌های امنیتی کشورمان از جمله استان کردستان اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری گروهک تروریستی داعش و نقشه‌های پیش‌روی آن‌ها نشان‌دهنده برنامه و توطئه دشمن در راستای مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان عنوان کرد: گروهک تروریستی داعش جمهوری اسلامی ایران را دشمن شماره یک خود می‌دانست و این مهم نشان می‌دهد که استکبار جهانی در این حوزه توطئه‌های جدی را در سر داشت.

وجود نداشتن تفکر تکفیری در فقه امام شافعی

وی با بیان اینکه تفکر تکفیری در فقه امام شافعی نیز وجود خارجی ندارد، افزود: حتی این افراد خود امام شافعی را نیز قبول نداشته و به همین دلیل متأسفانه افرادی که وارد این گروهک‌ها می‌شدند، مورد اغفال قرار می‌گرفتند و با تبلیغات سوء اقدامات ضد امنیتی در کشور شکل می‌دادند.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان به توطئه‌های بی‌پایان دشمن در مرز‌های نزدیک به استان کردستان اشاره کرد و ادامه داد: امروز سرویس‌های اطلاعاتی کشور‌های غربی در نزدیکی مرز‌های جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و ما به صورت لحظه‌ای و شبانه‌روزی تمامی این موارد را مورد رصد قرار می‌دهیم و اقدامات سوء آن‌ها علیه امنیت ملی خنثی می‌شود و در برخی موارد عملیات آفندی علیه فعالیت‌های آن‌ها انجام می‌گیرد.

وی به موضوع توسعه در استان کردستان اشاره کرد و افزود: تلاش برای توسعه پایدار در استان کردستان و فراهم کردن محیطی با نشاط در این استان از جمله مهمترین اولویت‌های اداره‌کل اطلاعات استان است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان افزود: ما از توسعه اماکن ورزشی و فرهنگی برای جوانان در این استان به صورت ویژه حمایت می‌کنیم و تلاش داریم تا با رونق اقتصادی فقر را ریشه‌کن کرده و از قشر آسیب‌پذیر به بهترین شکل ممکن حمایت شود.

ناکامی تمام اهداف و توطئه‌های دشمن

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین اقدامات و عملیات صورت گرفته در اداره‌کل اطلاعات استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته در حوزه مسائل امنیتی در استان کردستان تمامی اهداف و توطئه‌های دشمن ناکام مانده و این مهم بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات اداره‌کل اطلاعات استان کردستان است.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان خاطرنشان کرد: در طول سال گذشته با ضربه به ۲۰ تیم وابسته به گروهک‌های تکفیری به ویژه داعش، بالغ بر ۱۰۰ نفر از عوامل عملیاتی-پشتیبانی مورد رصد و اقدام اطلاعاتی قرار گرفتند و هرگونه عملیات تروریستی و ایذایی آن‌ها در نطفه خفه و مقادیر زیادی تجهیزات و مهمات تروریستی کشف و ضبط شد.

وی به انهدام یک تیم تروریستی که در پوشش یکی از احزاب فعالیت می‌کرد، اشاره کرد و افزود: با دستگیری اعضا و مرتبطین مشخص شد که آن‌ها از سوی گروهک تروریستی پژاک مورد حمایت قرار می‌گرفته و متأسفانه ترور و به شهادت رساندن راننده آمبولانس در شهرستان کامیاران نیز با هدایت آنها، توسط تیم‌های گروهک تروریستی پژاک صورت گرفته بود.

انهدام ۵ هسته وابسته به گروهک‌های تروریستی

مدیرکل اطلاعات استان کردستان افزود: هم‌اکنون افراد وابسته به این حزب به‌صورت کامل شناسایی و دستگیر و پرونده آن‌ها در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

وی به شناسایی و انهدام بالغ بر پنج هسته وابسته به گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب اشاره و اضافه کرد: ما در سال ۱۳۹۷ با همکاری مردم موفق شدیم از پیوستن ده‌ها نفر از جوانان استان به گروهک‌های تروریستی جلوگیری کنیم.

وی به مهمترین اقدامات پیشگیرانه در حوزه مسائل اقتصادی توسط اداره کل اطلاعات استان اشاره کرد و افزود: تنها در یک مورد سوء استفاده میلیاردی صورت گرفته از کارت‌های بازرگانی مردم کردستان شناسایی و افراد خاطی دستگیر شدند.

مدیرکل اطلاعات استان کردستان به انهدام باند قاچاق سوخت و همچنین باند قاچاق کارت‌های سوخت و اوراق جعلی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ باند بزرگ قاچاق کالا در استان کردستان شناسایی و منهدم شده است.

شناسایی ۷۹۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی در کردستان

وی همچنین به شناسایی باند فرار مالیاتی در سطح استان کردستان اشاره و بیان کرد: با شناسایی و دستگیری افراد خاطی بالغ بر ۱۸۰ مورد فرار مالیاتی به ارزش بیش از ۷۹۰ میلیارد تومان شناسایی و برخورد صورت گرفت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها