سردار سلامی در جمع خبرنگاران:

هرگونه اقدام خصمانه دشمنان با پاسخ شدید سپاه مواجه می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان ما نمی‌دانند که در میدان‌های وسیعی با آن‌ها درگیر هستیم و هر عملی که انجام دهند به شکل بسیار بسیار قوی‌تر و شدیدتری انتقام آن گرفته خواهد شد؛ این امری است که هرگز از دستور کار ما خارج نخواهد شد.
کد خبر: ۳۳۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 01March 2019

دشمنان هر عملی انجام دهند به شکل شدیدتری انتقام آن گرفته خواهد شدبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه شانزدهمین مجمع خیرین موسسه امدادگران عاشورا، در جمع خبرنگاران درباره خرید‌های تسلیحاتی که در منطقه روی می‌دهد، اظهار داشت: منطقه غرب آسیا تقریباً از حدود ۱۰۰ سال پیش تاکنون به انبار سلاح کشور‌های غربی به خصوص آمریکا، انگلیس، آلمان و کشور‌های دیگر غربی تبدیل شده و شما ۴۰ سال است که می‌بینید بیشترین جنگ‌هایی که در سطوح منطقه‌ای با دامنه‌های جهانی اتفاق می‌افتد در این منطقه است.

وی افزود: این به دلیل راهبرد و استراتژی تهاجمی است که غرب در جهان اسلام برای غارت ثروت‌های مادی و از بین بردن هویت فرهنگی مسلمانان و ایجاد تفرقه خونین با دامنه‌های زمانی نامحدود در بین مسلمانان، طراحی کرده است تا آن‌ها را تضعیف و به کشور‌هایی مثل آمریکا وابسته کند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: علاوه بر این، دشمنان قصد دارند که دولت‌های منطقه را نیز به حمایت‌های آمریکا متکی سازند و به دنبال آن، آمریکایی‌ها هم سیل سلاح‌های خود را به سمت چنین کشور‌هایی روانه کنند؛ مثل اتفاقی که برای عربستان روی داد و طی آن در حدود ۴۰۰ میلیارد دلار از درآمد‌های مردم عربستان صرف هزینه بقای رژیم نامشروع عربستان برای اتکا به قدرت آمریکا شد.

سردار سلامی تصریح کرد: بنابر این تا زمانی که سیاست قدرت‌های غربی در غرب آسیا یا خاورمیانه شکست نخورده باشد، سیل ارسال این‌گونه تسلیحات را شاهد خواهیم بود و به دنبال آن گاهی گروه‌های تکفیری را شکل می‌دهند و این گروه‌ها و‌ دولت‌های منطقه را حمایت تسلیحاتی می‌کنند، بعد در چرخه‌های زمانی متعددی این سلاح‌ها را از رده خارج می‌کنند و‌ سلاح‌های جدید را به آن‌ها می‌فروشند، تا جریان ارسال دلار‌های نفتی از کشور‌های مسلمان به سمت غرب مخصوصا آمریکا همیشه وجود داشته باشد و اقتصاد آن‌ها به بهای از بین رفتن امنیت منطقه شکوفا شود.

وی در ادامه درباره واکنش سپاه به اقدام تروریستی که در سیستان و بلوچستان روی داد و طی آن ۲۸ نفر از پاسداران به شهادت رسیدند، گفت: این هم بخشی از سیاست ناامن‌سازی قدرت‌های بزرگ بزرگ و کوچک جهان در منطقه است؛ یعنی اتفاقی که در سیستان و بلوچستان روی داد، اتفاقی نیست که در تراز و سطح یک گروهک یا جریان شرور محلی محدود شود، بلکه این رویداد، دامنه قلمروی در سیاست‌ها و استراتژی دولت‌های غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها مثل عربستان امارات و دیگران را در بر می‌گیرد.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: این هزینه‌ای است که برای امنیت ملی، مرز‌ها و شهر‌های آن می‌پردازیم و برای سپاه نبرد در این میدان‌ها یک امر طبیعی است و هیچ اقدامی حتی شهادت مانع از این نمی‌شود که از اهداف مقدس و بلندی که دارد، دور بماند.

سردار سلامی عنوان کرد: البته اینکه باید انتقام خون شهدا را از دست‌اندرکاران این واقعه بگیریم، حقیقت مسلم است و این کار حتما انجام خواهد شد؛ همان‌طور که در گذشته هم انجام شده است.

وی افزود: دشمنان ما نمی‌دانند که در میدان‌های وسیعی با آن‌ها درگیر هستیم و هر عملی که انجام دهند به شکل بسیار بسیار قوی‌تر و شدیدتری انتقام آن گرفته خواهد شد. این امری است که هرگز از دستور کار ما خارج نخواهد شد و به موقع هم اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار