رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه:

اتمام عمر جسمی و ذهنی، تهدیدی جدی برای ثبت وقایع دفاع مقدس است

«افشین آزادی» گفت: در شرایط کنونی بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی و ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، اتمام عمر جسمی و ذهنی افرادی که خاطراتی از آن دوران دارند، تهدیدی جدی برای ثبت وقایع این دوران به شمار می‌آید.  
کد خبر: ۳۰۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 06August 2018

اتمام عمر جسمی و ذهنی، تهدیدی جدی برای ثبت وقایع به شمار می آید. به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمانشاه، «افشین آزادی» رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه در دیدار با سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: در شرایط کنونی که بیش از ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی و ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، اتمام عمر جسمی و ذهنی افرادی که خاطراتی از آن دوران دارند، تهدیدی جدی برای ثبت وقایع به شمار می‌آید.

وی همچنین خواستار برگزاری کارگروه‌های مشترک تاریخ شفاهی دفاع مقدس شد و گفت: این موضوع ضمن هماهنگی به هم‌افزایی فعالین این عرصه خواهد انجامید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این دیدار، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۱۰ عنوان کتاب در مجموع ۱۰۰ هزار نسخه در حوزه دفاع مقدس توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه طی چهار سال گذشته تدوین، نگارش، چاپ و توزیع شده است.

سرتیپ دوم پاسدار «مرادعلی محمدی» عنوان کرد: چاپ و توزیع این کتاب‌ها با مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های انقلابی به‌ویژه کنگره شهدای استان و ستاد یادواره شهدای اطلاعات قرارگاه نجف اشرف و تلاش نویسندگان استانی انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از حوزه هنری به عنوان پایگاه اصیل «هنر مقاومت» نام برد و همکاری این ۲ نهاد را برای رسیدن به اهداف مشترک راه‌گشا دانست.

سردار محمدی خاطرنشان کرد: کرمانشاه به‌عنوان استانی که آغاز و پایان جنگ در آن رخ داده است، از ظرفیت‌های بالایی در حوزه پایداری برخوردار است که باید شرح وقایع مهم دوران انقلاب، دفاع مقدس و دوره مقاومت و پایداری در منطقه برای نسل‌های آینده ثبت و منعکس شود که انجام این کار نیازمند تلاش و فعالیت انقلاب است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار