سلیمانی در نشست خبری عنوان کرد؛

آغاز اجرای طرح پهنه‌بندی سواحل مکران/ نداجا در حال ساخت پروژه‌های مختلف در این سواحل است

معاون وزیر دفاع گفت: نیروی دریایی ارتش در حال ساخت پروژه‌های مختلفی در سواحل مکران است.
کد خبر: ۲۷۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 23January 2018

نداجا در حال ساخت پروژه‌های مختلفی در سواحل مکران استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «علی اکبر سلیمانی» معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیر عامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری دومین همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران، اظهار داشت: منطقه مکران به لحاظ تاریخی و جغرافیایی یکی از مهمترین مناطق با اهمیت اقتصادی در ایران است.

وی افزود: آشکارسازی ظرفیت‌های این منطقه در سال 86 برای نخستین بار توسط مقام معظم رهبری انجام و مورد توجه قرار گرفت و از آن پس فعالیت‌ها در این منطقه آغاز شد.

سلیمانی تصریح کرد: با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف طرح جامع پهنه‌بندی سواحل مکران ارائه و پنل کلی توسعه و آشکارسازی این سواحل توسط ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست معاون رئیس جمهور و با حضور 10 وزیر اقتصادی آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح پهنه‌بندی سواحل مکران از طریق ایجاد دو کریدور، نخست هاب حمل و نقل جنوب به شمال با محوریت چابهار و دوم هاب نقل و انتقال انرژی با محوریت چابهار و جاسک به اجرا می‌رسد.

معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع با اشاره به آغاز فعالیت های زیرساختی مطلوب در این منطقه گفت: فاز نخست اسکله شهید بهشتی از 2.5 میلیون تن به 8.5 میلیون تن رسیده که چندی پیش به دست ریاست جمهوری افتتاح شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های زیرساختی خوبی تاکنون در این منطقه ایجاد شده است، افزود: فرودگاه جاسک که قبلاً به صورت نظامی اداره می‌شد، با توافقی که با نداجا و سازمان هواپیمایی کشوری انجام گرفت، به فرودگاه ملی تبدیل شد.

سلیمانی افزود: پروژه اجرای راه آهن جنوب به شمال از چابهار به سمت ایرانشهر آغاز شده و همچنین راه آهن چابهار به سمت ایرانشهر هم اکنون در حال اجرا است، همچنین مسیر زمینی چابهار به جاسک در حال تعریض و دوبانده شدن است.

وی گفت: جهت تسریع و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در این منطقه وجود دارد، نیاز به بودجه و سرمایه‌گذاری بیشتری است.

معاون مهندسی دفاعی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع ادامه داد: برگزاری این دو همایش در راستای شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی و قابلیت‌های منطقه به سرمایه‌‌گذاران داخلی و خارجی جهت جذب سرمایه است. و همچنین وزارتخانه‌های نیرو، صنایع و معادن، نیرو، نفت و جهاد و کشاورزی پروژه‌های خود را در همایش دوم ارائه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم تفاهمنامه‌های صورت گرفته در همایش دوم را با پیگیری به قرارداد رسانده و سرعت توسعه در سواحل مکران را افزایش داده و ظرفیت‌های بالقوه این نگین فراموش شده را که سالها از توجهات دور بوده است را بالفعل کنیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: نداجا در حال ساخت پروژه‌های مختلفی در سواحل مکران است.

همچنین در بخش دیگر این نشست دبیر دومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران گفت: وزارت نفت نیز ساخت مجموعه پتروشیمی با 17 پلنت و پایانه نفتی در سواحل دریای عمان را طرح ریزی و در دستور کار خود قرار داده است.

دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در تاریخ 6 و 7 اسفند ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و روز هشتم اسفند ماه نیز شرکت‌کنندگان در این همایش جهت بازدید از مناطق سواحل مکران به این سواحل سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار