سرهنگ شاکرمی:

امنیت غذایی از اصلی‌ترین راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی است

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام گفت: امنیت غذایی و تامین نیازهای مصرفی مردم از اصلی ترین شیوه های تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۲۷۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ - 13December 2017

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سرهنگ جمال شاکرمی در همایش تجلیل از فعالان اقتصاد مقاومتی و سازندگی بسیج مهندسین کشاورزی اظهار داشت: داشته های کشورمان در زمینه تولید محصولات کشاورزی بسیار بالاست ولی متاسفانه به دلیل کشت سنتی بهره وری چندانی در این حوزه ها صورت نمی گیرد.

وی افزود: بروز هرگونه تنش آبی در کشور باعث می شود میزان تولید محصولات کشاورزی به شکل قابل ملاحظه ای کاهش یابد و در صورت استفاده از روش های نوین آبیاری و پرهیز از روش های غرق آبی می توان از این سطح عملکرد برداشت بیشتری داشت.

جانشین سپاه امیرالمونین (ع) از آمادگی مجموعه سپاه برای مشارکت در اجرای طرح های حوزه کشاورزی با رویکرد کمک به مناطق محروم خبر داد و گفت: جامعه بسیج مهندسین از نیروهایی بسیار توانمند و ارزشی تشکیل شده که باید تجربیات آنان برای کمک به اصلاح رویه های نادرست کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

سرهنگ شاه کرمی ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه کشاورزی اقدامات و پژوهش های جزیره ای و منفصل است که باید از آن پرهیز شود.

وی اضافه کرد: باید افکار و اندیشه های این حوزه به منظور رسیدن به یک نتیجه منسجم تر که قابلیت عملیاتی شدن دارد، جمع شده تا شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در کشور و استان باشیم.

جانشین سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام استفاده از روش های نوین کشاورزی و بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات نوین را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به سمت کشاورزی دانش بنیان و علمی پیش رفت و با نگاهی درون نگر به منابع داخلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار