وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

تمام نکات ایمنی در حادثه راهیان‌نور رعایت شده بود/ علت حادثه بی‌احتیاطی راننده وانت

سیدمحمد بطحایی با اشاره به حادثه اخیر اردوهای راهیان‌نور گفت: تمام نکات ایمنی در حادثه اردوی راهیان‌نور رعایت شده بود، حادثه به‌دلیل بی‌احتیاطی راننده وانت رخ داد.
کد خبر: ۲۷۰۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸ - 13December 2017

تمام نکات ایمنی در حادثه راهیان نور رعایت شده بود/ بی احتیاطی راننده علت حادثه بودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «سیدمحمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم معارفه «فاضل نظری» مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که عصر امروز (چهارشنبه، ۲۲ آذرماه) برگزار شد با اشاره به حادثه اخیر اردوهای راهیان‌نور، اظهار داشت: برگزار اردوهای راهیان‌نور یکی از بخش‌های مهم فرهنگی است.

وی با اشاره به وظیفه نهاد متولی راهیان‌نور برای ایجاد امنیت دانش‌آموزان گفت: ما به‌عنوان متولی هر اردویی وظیفه داریم امنیت و سلامت دانش‌آموزان را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حادثه اخیر راهیان‌نور تمهیدات ایمنی لازم توسط بسیج و سپاه صورت گرفته بود. این حادثه به علت بی‌احتیاطی راننده وانت رخ داد.

بطحایی خاطرنشان کرد: پس از حادثه تصادف تعدادی از دانش‌آموزان در اردوهای دانش‌آموزی در شهریور سال جاری، دستور‌العمل ایمنی سفرها اجرایی شد و بر اساس این دستورالعمل حرکت اتوبوس‌ها در شب ممنوع و مرکز کنترل سفرها به طور شبانه‌روزی فعال شد.

وی تاکید کرد: تمام تمهیدات ایمنی، آموزش و اسکورت ماشین در این اردو در حین حرکت انجام شد و مربی‌هایی در مسیر حرکت اتوبوس همراه دانش آموزان بوده‌اند.

بطحایی عنوان کرد: ساعت حرکت اردوهای دانش آموزی از ساعت ۵ صبح تا ۲۳ است و این اتوبوس در این بازه زمانی در حین حرکت بوده اما به دلیل بی‌احتیاطی راننده ماشین واژگون شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اهمیت اردوهای راهیان‌نور بیان کرد: علی‌رقم تاکید متخصصین تعلیم و تربیت نسبت به اردوهای راهیان‌نور اما هیچ اردویی اجباری صورت نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها