علوی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هدف حضور نظامی آمریکا در سوریه ایجاد پایگاهی برای تهدید و مقابله با ایران است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:‌ هدف آمریکا از عدم خروج نیروهای نظامی خود از سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم، ایجاد پایگاهی برای تهدید و مقابله با ایران است.
کد خبر: ۲۷۰۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 13December 2017

هدف حضور نظامی آمریکا در سوریه ایجاد پایگاهی برای تهدید و مقابله با ایران است«سیدمحسن علوی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه ایجاد فتنه‌ای جدید از سوی آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس، نشان از کینه‌های دشمنان نسبت به اسلام و ماجرای شکست داعش در عراق و سوریه دارد، اظهار داشت: ناکامی آمریکایی‌ها، رژیم صهیونیسیتی و آل‌سعود در منطقه، آن‌ها را به این وا داشته است که با دخالت در امور فلسطینیان و قدس به‌عنوان  اولین قبله مسلمانان خشم جهان اسلام را برانگیزانند تا آغازگر درگیری و ناامنی دوباره‌ای در منطقه باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با توجه به پراکنده شدن نیروهای تروریستی داعش از سوریه به کشورهای آسیای میانه افزود: داعش توان و قدرت اولیه خود را از دست داده اما با این حال همچنان به فکر ساماندهی و احیای خود در افغانستان، پاکستان، لیبی، مصر و برخی از کشورهای اروپایی است که به هر طریق ممکن نظم و امنیت جهان را مورد تهدید قرار دهد.

نماینده خانه ملت در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از یک هزار و 700 نظامی آمریکایی در سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم حضور دارند، تصریح کرد: این اقدام آمریکا نه‌تنها در مبارزه با تروریست مفید و تاثیر گذار نیست، بلکه امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد. در حقیقت آمریکا از این طریق به دنبال ایجاد پایگاهی برای تهدید و مقابله با ایران است؛ طرحی که با پیروزی جبهه مقاومت بر داعش در منطقه، نقش بر آب شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها