سردار عبداللهی در نشست با اصحاب رسانه خبر داد؛

ساخت 62 سد توسط قرارگاه سازندگی سپاه/ 2700 کانکس در مناطق زلزله‌زده نصب شده است/ اجرای 13 هزار پروژه محرومیت‌زدایی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از ساخت 62 سد در کشور توسط این قرارگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۷۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ - 13December 2017

ساخت 62 سد توسط قرارگاه سازندگی سپاه/ 2700 کانکس در مناطق زلزله‌زده نصب شده است/ اجرای 13 هزار پروژه محرومیت‌زداییبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «عبادالله عبداللهی» فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) صبح امروز در نشست خبری که در آستانه روز قرارگاه سازندگی سپاه برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون 62 سد با حجمی بالغ بر 24 میلیارد متر مکعب ذخیره آب توسط قرارگاه ساخته شده و یا در حال ساخته شدن است.

وی با بیان اینکه ذخیره‌ کل سدهای کشور حجمی بالغ بر 49 میلیارد متر مکعب است، گفت: با این حساب 50 درصد مخازن سدی کشور توسط قرارگاه ساخته شده و یا خواهد شد.

سردار عبداللهی افزود: در این رابطه می‌توان به سدهای کرخه و گتوند به عنوان نمونه کارهای قرارگاه سازندگی اشاره کرد.

وی در خصوص پالایشگاه ستاره خلیج فارس که پیمانکار آن قرارگاه سازندگی سپاه بوده است، گفت: این پالایشگاه تاکنون 21 میلیون لیتر فرآورده‌ تولید کرده است که از این میزان 12 میلیون لیتر بنزین یورو 4 بوده است.

سردار عبداللهی تصریح کرد: در خصوص تولید گاز نیز روزانه 52 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق می‌کنیم؛ در صورتی که پیش از این واردکننده گاز به کشور بودیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه در خصوص زلزله کرمانشاه و امدادرسانی این قرارگاه گفت: طی 18 روز 6 هزار و 400 فنداسیون و 5 هزار و 900 سازه فلزی نصب شده است. همچنین 5 هزار کانکس وارد منطقه شده که از آن تعداد 2 هزار و 700 کانکس نصب شده است.

وی ادامه داد: باید یک میلیون متر مربع کانکس ساخته شود که متعهد شده‌ایم این کار را طی مدت 45 روز انجام بدهیم و اگر مانعی ایجاد نشود، این کار در مدت زمان اعلام شده به سرانجام خواهد رسید.

سردار عبداللهی در خصوص بودجه قرارگاه سازندگی سپاه عنوان کرد: در بودجه 97 آنچه برای قرارگاه لحاظ شده، 10 هزار میلیارد تومان گردش خزانه است یعنی سقف گردش این رقم است؛ نه اینکه این بودجه اختصاص یافته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص پرداخت مالیات توسط این قرارگاه گفت: این قرارگاه معافیت مالیاتی ندارد و اتفاقاً به عنوان یکی از بهترین مودیان مالیاتی شناخته شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری گفت: در صورتی که دولت کشورمان و سوریه برای بازسازی سوریه، توافقی انجام دهند ما آماده حضور در سوریه هستیم.

سردار عبداللهی در بخش دیگری از این نشست خبری بیان کرد: 200 هزار نفر به طور مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیر مستقیم با این قرارگاه همکاری دارند و تنها یک درصد افرادی که مستقیم با این قرارگاه کار می‌کنند، نیروهای کادری سپاه هستند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی سپاه در هر نقطه‌ای از کشور که به اجرای پروژه‌ای به بپردازد، تا شعاع 70 کیلومتری آن به ارائه خدمات جهت رفع محرومیت می‌پردازد که تاکنون در این رابطه 13 هزار پروژه محرومیت‌زدایی انجام داده‌ایم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه اگر روزی قرارگاه فعالیت‌ سازندگی در کشور نداشته باشد، آیا به انتقال دانش خواهد پرداخت، عنوان کرد: خدا نکند فعالیت‌های سازندگی قرارگاه متوقف شود؛ زیرا در این صورت فعالیت‌های سازندگی کشور نیز تعطیل می‌شود.

سردار عبداللهی با بیان اینکه قرارگاه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مسئولیت ساخت 2 هزار و 625 کیلومتر آزادراه و راه اصلی را بر عهده داشته است، گفت: از این میزان، یک هزار و 242 کیلومتر ساخته شده و یک هزار و 383 کیلومتر نیز در دست اجراست. گفتنی است که 50 درصد پروژه‌های آزادراهی کشور توسط قرارگاه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه راه آهن نیز حدود 2 هزار و 800 کیلومتر در دست اجراست و حدود یک هزار و 185 کیلومتر ساخته شده که راه آهن چابهار به زاهدان به طول 610 کیلومتر از جمله آن‌هاست. خط ریلی چابهار به زاهدان می‌تواند سالیانه هشت و نیم میلیون تن کالا جابجا کند که این یعنی جابجایی کالا با 425 هزار تریلی در سال، پس باید تلاش کنیم این خط ترانزیتی تکمیل شود؛ البته بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های آن احداث شده اما برای تکمیل آن مشکل تامین مالی وجود دارد؛ لذا مسئول آن باید برای برطرف کردن این مشکل تلاش کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه ادامه داد: برای تسریع در تکمیل این پروژه 25 درصد از سهم آن را هم قرارگاه تقبل می‌کند البته توافق اولیه از چابهار به مشهد است. پروژه قطار سریع السیر اصفهان - قم - تهران نیز با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت از جمله پروژه‌های این قرارگاه است که زیرساخت‌های مسیر اصفهان تا قم فراهم شده و از قم تا تهران نیز 10 گروه مشغول فعالیت هستند.

سردار عبداللهی گفت: این قرارگاه همچنین تاکنون 7 هزار کیلومتر خط انتقال آب در 16 استان ساخته و علاوه بر این 6 میلیارد لیتر مخزن بتنی و فلزی نفت و فرآورده‌های آن احداث کرده است. ساخت 10 سکوی دریایی با وزن 23 هزار تن، یک سکوی حفاری نیمه شناور آب‌های عمیق و حفاری 88 حلقه چاه به عمق جمعاً 400 کیلومتر از دیگر اقدامات قرارگاه سازندگی است. از سوی دیگر 125 کیلومتر تونل مترو نیز توسط قرارگاه حفاری شده که خط 7 مترو تهران و فاز اول مترو مشهد از جمله این اقدامات است.

فرمانده قرارگاه سازندگی بیان داشت: در ساخت ابنیه خاص نیز تاکنون بالغ بر یک میلیون و 200 متر مربع ابنیه ساخته شده که از آن جمله می‌توان به ساخت صحن فاطمه زهرا (س) حرم امام علی (ع)، توسعه حرم امام حسین (ع)، ساخت شبستان مصلی امام خمینی (ره) تهران و ساخت بیمارستان اشاره کرد.

وی در خصوص نقش قرارگاه سازندگی سپاه در توسعه بنادر گفت: طراحی و اجرای فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به ظرفیت هشت و نیم میلیون تن کالا در سال، طراحی و اجرای فازهای اول و دوم و مرحله نخست فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و احداث بندر خدماتی تنبک در سایت دو پارس جنوبی از جمله اقدامات در این حوزه است.

سردار عبداللهی خاطرنشان کرد: در عرصه ارتباطات نیز تاکنون 23 هزار کیلومتر فیبر نوری توسط قرارگاه اجرا شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه عنوان کرد: این فعالیت‌ها در حالی انجام شده که برخی‌ها مطرح می‌کنند چرا قرارگاه چنین فعالیت‌هایی دارد؛ طرح چنین موضوعی اشتباه استراتژیک است، زیرا سایر کشورها نیز از پتانسیل نیروهای نظامی برای سازندگی کشورشان استفاده می‌کنند؛ لذا نباید در خصوص فعالیت‌های قرارگاه بی‌انصافی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در رابطه با شرکت صدرا خاطرنشان کرد: شرکت صدرا تا قبل از اینکه تحت پوشش قرارگاه قرار بگیرد شرکتی بود که به دلیل مشکلاتش همه از آن فرار می‌کردند اما امروز از بهترین شرکت‌ها محسوب می‌شود، به نحوی که 4 هزار نفر در آن مشغول به کارند و آماده ساخت کشتی 100 هزار تنی برای خلیج فارس و 7 تنی برای دریای خزر هستند و تا 100 دستگاه شناور هم می‌توانند، بسازند.

وی با بیان اینکه تمام این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شود که قرارگاه 30 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد، گفت: تحریم‌ها هنوز برداشته نشده است و ما در برابر تحریم‌ها ایستادگی کرده‌ایم و به عقیده ما تنها راه حل مشکلات اقتصادی، توجه به توانمندی‌های داخلی است؛ به عنوان مثال اگر امروز بالغ بر 600 میلیون متر مکعب گاز استحصال می‌کنیم و یا ستاره خلیج فارس تاکنون سه و نیم میلیارد لیتر فرآورده تولید کرده که یک و نیم میلیارد لیتر آن بنزین بوده، به واسطه توجه به توانمندی‌های داخلی بوده است.

سردار عبداللهی بیان داشت: برای توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بهره‌برداری کامل از آن تنها شش درصد دیگر باقی مانده که اگر منابع مالی آن توسط دولت تامین شود، طی مدت یک سال آن را می‌توانیم به صورت کامل تکمیل کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌هایی که برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام می‌شود را نباید با مسائل سیاسی ربط داد؛ زیرا آنچه که می‌ماند، خدمت‌رسانی بی منت به مردم است. پس همه دولت‌ها باید به این موضوع توجه کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار