سردار مقیمی خبر داد؛

افزایش 10 درصدی کشف جرایم کلان اقتصادی/ حمایت پلیس از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال

رئیس پلیس آگاهی ناجا به ارتقاء عملکرد پلیس آگاهی ناجا از سال 89 تاکنون درخصوص مبارزه با جرایم اقتصادی اشاره کرد و گفت: کشف تعداد پرونده‌های کلان اقتصادی در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۷۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ - 12December 2017

افزایش 10 درصدی کشف پرونده‌های کلان اقتصادی/ حمایت پلیس از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال صحیح و قانونیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس آگاهی ناجا در نشست تخصصی مدیران و روسای ادارات مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور با اشاره به تدابیر فرمانده ناجا اظهار داشت: طرح‌های مبارزه با جرایم اقتصادی را از ابتدای سال‌ جاری و احتمالاً در سال آینده با 6 اولویت از جمله مبارزه با پولشویی، فرار مالیاتی، اخلال در نظام پولی و بانکی، اختلاس، زمین خواری و تبانی در معاملات دولتی شروع کرده‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به رویکرد پلیس در مبارزه با جرایم اقتصادی گفت: اصل بر اقدامات پیشگیرانه و ایجاد فضای امن از طریق اصلاح فرآیند‌ها و شفاف‌سازی رویه‌های جاری است.

وی با اشاره به اینکه امنیت اقتصادی امری فرا سازمانی است، گفت: طبیعتاً باید دیگر سازمان‌ها در مبارزه با جرایم اقتصادی همکاری لازم را داشته باشند و همچنین پلیس حمایت از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال صحیح و قانونی را وظیفه خود می‌داند.

سردار مقیمی تاکید کرد: پلیس آگاهی به صورت تخصصی و با درک صحیح موضوع، رسیدگی به جرایم اقتصادی کلان را بدون هیاهو و جنجال انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی نزدیک به 10 تا 15 سال است در خصوص مبارزه با جرایم اقتصادی فعالیت می‌کند و تاکنون هیچ‌گونه چالشی در این خصوص در جامعه انعکاس داده نشده است.

این مقام ارشد انتظامی به دلایل ارتکاب جرم، عوامل و ورود به آن اشاره کرد و گفت: نتایج حاصل از آسیب‌شناسی پرونده‌ها را از طریق سلسله مراتب به سازمان‌های دولتی و غیر دولتی ذیربط ارجاع می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به صورت مستمر موضوعات اقتصادی رصد و سپس مورد تحلیل قرار می‌گیرد تا بتوانیم راهکارهایی را در خصوص پیشگیری و مقابله با آن ارائه دهیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا همچنین به تعامل مستمر با قوه قضائیه، وزارت اقتصاد، بازرسی کل کشور، بانک مرکزی، دبیرخانه مبارزه با پولشویی، امور مالیاتی، بانک ملت و همه سازمان‌هایی که به نوعی در پیشگیری و مبارزه با جرایم اقتصادی فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در کار گروه ساماندهی بازار ارز بانک مرکزی، کارگروه پیشگیری و مبارزه با پولشویی، کمیته پیشگیری از جرایم اقتصادی قوه قضائیه، کمیسیون اصل نود مجلس و کار گروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین خواری عضویت داشته و به طور مستمر در جلسات آنها حضور دارد.

وی به انعکاس پرونده‌های مهم و کشفیات جرایم اقتصادی به همراه آسیب شناسی موضوع به مراجع ذیربط، اشاره کرد و گفت: همکاری با بانک مرکزی در برخورد با دلالان ارزی و ساماندهی بازار غیر متشکل پولی، اهم اقدامات این پلیس است.

این مقام ارشد انتظامی به افزایش توان ناجا در پی‌جویی پرونده‌های جرایم اقتصادی اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده به صورت میانگین در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است.

سردار مقیمی به ارتقاء عملکرد پلیس آگاهی ناجا از سال 89 تاکنون درخصوص مبارزه با جرایم اقتصادی اشاره کرد و گفت: کشف تعداد پرونده‌های کلان اقتصادی در 8 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها