امیر حاتمی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع ترکیه:

اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان از استیصال آمریکاست

وزیر دفاع کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر دفاع ترکیه اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را نشان از استیصال آمریکا در منطقه دانست.
کد خبر: ۲۷۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ - 12December 2017

اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان از استیصال آمریکاستبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با «نورالدین جانیکلی» وزير دفاع تركيه با ابراز خرسندي از روابط دو كشور در تعامل مشترک نسبت به ماهيت تحولات منطقه گفت: برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بين المللی در چند سال گذشته در پی جداسازی ايران و تركيه از يكديگر بودند كه به لطف الهی و در سایه اراده رهبران دو کشور نقشه شوم آن‌ها به شكست انجاميد.

وی همچنین با تبريک اضمحلال داعش به دولت و ملت تركيه اظهار داشت: نابودی داعش يكي از مصاديق همكاری‌های منطقه‌ای و نتيجه تعامل كشورهای ايران، تركيه و روسيه بوده كه اين رويداد مهم برآشفتگی صهيونيست‌ها و و دولت آمريكا را در پی داشته است.

امير حاتمی با اشاره به اقدام رئيس جمهور آمريكا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پايتخت رژيم غاصب صهيونيستی بيان داشت: اين اقدام به دنبال استيصال و شكست آمريكا در عراق و سوريه و ناكامی آنان در اعلام استقلال كردستان عراق و افتضاح آن‌ها در استعفای اجباری نخست وزير قانونی دولت لبنان صورت گرفته است.

وی در همين زمينه اضافه كرد: تصميم آمريكا در انتقال سفارت اين كشور به قدس شریف نيز يک سياست غير مسئولانه است و تقويت رويكرد اشغالگری رژيم صهيونيستی را در پی دارد و معتقديم اين اقدام ناشی از احساس شكاف و اختلاف ميان امت اسلامی و مصالحه برخی كشورهای عربی با اسرائيل صورت گرفته است.

وزير دفاع جمهوری اسلامی ايران با اشاره به جنايات رخ داده در يمن گفت: كشتار بی‌رحمانه مردم يمن يک فاجعه تمام عيار انسانی است و جامعه بين الملل و كشورهای اسلامي بايستی با حساسيت بيشتری به دنبال خاتمه بمباران‌ها و محاصره ملت مظلوم يمن باشند.

امير حاتمی با اشاره به توسعه همكاری‌های دفاعی ايران و تركيه خاطرنشان ساخت: از گسترش همكاری‌های دو كشور در حوزه‌های نظامی، صنايع دفاعی و تبادل تجربيات آموزشی و پژوهشی به منظور ارتقا سطح توانمندی دفاعی امنيتی استقبال می‌كنيم و آماده‌ايم مناسبات دو وزارتخانه را به سطح جديدی از همكاری‌ها به ويژه در صنايع دفاعی ارتقاء دهيم.

وی با اشاره به اجلاس كشورهای عضو سازمان همكاری‌های اسلامی اظهار اميدواری كرد: اين اجلاس از ابتكار دولت تركيه و به ويژه شخص رئيس جمهور آقای اردوغان بوده و ما از برگزاری چنين اجلاسی حمايت و قدردانی می‌كنيم.

در ادامه اين گفت‌وگو «نورالدین جانیکلی» وزير دفاع تركيه با تأکید بر اشتراک‌های دو کشور اظهار داشت: تحولات اخیر منطقه لزوم همکاری ایران و ترکیه را برجسته کرده و هیچ قدرتی نمی‌تواند بر دوستی و برادری دو ملت تاثیر منفی بگذارد.

وی تصمیم ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را اشتباه و خطایی بزرگ قلمداد کرد و گفت: این تصمیم مورد پذیرش هیچ مسلمانی در جهان نیست.

وزیر دفاع ترکیه در پایان گفت‌وگو به دعوت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای سفر به ایران پاسخ مثبت داد و همکاری‌های دفاعی بین دو کشور را مهم ارزیابی و بر ادامه تعاملات دو جانبه در چارچوب نشست آستانه تأکید کرد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها