مظفر در نشست اجلاسیه سراسری نماز:

کمبود مسجد در مناطق محروم/ «نماز و فضای مجازی» شعار اجلاسیه نماز شد

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه «نماز و فضای مجازی» شعار امسال اجلاسیه نماز است، گفت: در مناطق محروم با کمبود مسجد برای اقامه نماز مواجه هستیم.
کد خبر: ۲۷۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 12December 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری بیست و ششمین اجلاسیه سراسری نماز صبح امروز (سه شنبه، 21 آذر) با حضور «محمد مظفر» قائم مقام ستاد اقامه نماز و «مسعود دریس» مسئول فضای مجازی ستاد اقامه نماز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

«محمد مظفر» قائم مقام ستاد اقامه نماز در این نشست اظهار داشت: امسال بیست و ششمین اجلاسیه نماز، سی ام آذرماه، با پیام مقام معظم رهبری در هرمزگان آغاز به کار خواهد کرد. عنوان این اجلاسیه «نماز و فضای مجازی» انتخاب شد؛ چون چالش امروز جامعه بحث فضای مجازی است.

وی گفت: معتقدیم فضای مجازی یک فرصت و منبر میلیونی است که قائل به زمان و مکان نیست و کمترین هزینه و بالاترین مخاطب را دارد. این فرصت ها باعث شد تا فراخوانی علمی برای تولید محتوا با موضوع نماز اعلام شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: ۲ هزار و ۸۵۵ اثر در زمینه نماز و فضای مجازی به دست ما رسیده است که ۷۰ درصد مخاطبین آن جوانان و نوجوان بودند و ۲۰۰ موسسه خصوصی در این فراخوان همکاری و تولیداتی را ارسال کرده اند.

مظفر ادامه داد: ربات نماز، مسجدیاب، اپلیکیش معلولین از جمله مهمترین تولیدات انجام شده است.

وی عنوان کرد: با تولید برنامه ها و تولیدات مختلف سعی کردیم که ورود به نماز و مسجد به بهترین شکل برای مردم در دسترس قرار گیرد. ۴۵۵ طرح و پوسترگرافیکی، ۲۸۶ اثر نمایشی و در حوزه نشر و کتاب ۲۰ عنوان کتاب در تیراژ ۳۰۰ هزار نسخه برای گروه های مختلف چاپ شده است که ۵۰ عنوان از این کتاب ها تجدید چاپ شده اند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز اظهار داشت: نهضت مردمی مسجدسازی و توجه و تبلیغ مساجد ارزان در مناطق پرجمیت و محروم، از جمله فعالیت های دیگر ستاد بوده است تا همه مردم بتوانند در ساخت مساجد مشارکت کنند. مجمع خیرین مسجدساز با دریافت حداقل ماهانه هزار تومان می تواند سالی 100 مسجد بسازد.

مظفر خاطرنشان کرد: در مناطق محروم کمبود مسجد داریم و اگر کسی قصد مسجدسازی دارد می تواند اولویت ها را در نظر گیرد. اگر مشارکت مردمی در حوزه مسجدسازی خوب باشد قصد داریم چند سال آینده یک هزار مسجد بسازیم.

«مسعود دریس» مسئول فضای مجازی ستاد اقامه نماز نیز در این نشست با اشاره به شعار امسال اجلاسیه نماز اظهار داشت: با حضور عالمانه، آگاهانه و بسترسازی برای استفاده از توانایی های جوانان کشور و با سیاست‌گذاری صحیح، بدون از دست دادن زمان، می توانیم از حالت انفعال خارج شویم و محتوای اسلامی جذاب تولید کنیم که این از اهداف ماست.

وی گفت: در بخش تولید محتوا تنوع قالب های گوناگون، مستند بودن و ذکر منابع تولیدی، در نظر گرفتن سنین مختلف و جنسیت مخاطبین، به روز بودن محتوا از ویژگی های ۵ هزار اثر تولید شده در این دوره از اجلاسیه نماز بوده است.

مسئول فضای مجازی ستاد اقامه نماز عنوان کرد: نماز و دفاع مقدس، نماز و انقلاب و ارایه محتوا به صورت مستمر و دنباله دار از جمله برنامه های در دستور کار ما بوده است.

دریس خاطر نشان کرد: در بخش توزیع از تمام ظرفیت های ممکن استفاده کرده ایم. راه اندازی شبکه ملی مبلغین نمازی «پلاک ۱۷» متشکل از ۴۰۰ مبلغ نمازی برای توزیع محتوا از جمله اقدامات ما بوده است.

وی از آغاز فعالیت نشریه الکترونیک «قنوت» خبر داد و گفت: این نشریه تولیداتی را در مجموعه شبکه های اجتماعی منتشر می کند، همچنین جامع ترین ربات نمازی کشور با بیش از ۲ هزار محتوای شیک تولید شده است. «نماز و شهدا»، «احکام نماز»، «آموزش نماز» موضوعات قابل مشاهده در این ربات است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها