موافقت نمایندگان با کلیات طرح مجلس برای کمک به زلزله‌زدگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، تا سقف ۳۵۰۰ میلیارد ریال منابع برای بازسازی مناطق زلزله‌زده پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۲۷۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳ - 12December 2017

موافقت نمایندگان با کلیات طرح مجلس برای کمک به زلزله‌زدگانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح اصلاح برخی از تبصره‌های قانون بودجه سال ۹۶ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. این طرح در مورد اختصاص غیر رایگان و تهاتر آن، تأمین هزینه‌های پرسنلی شوراهای حل اختلاف و همچنین تسریع در بهبود شرایط زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق زلزله‌زده است.

در جریان بررسی این طرح، مصری نماینده مردم کرمانشاه در تذکری خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: زندگی در دمای زیر صفر در چادرها مشقت‌بار است. هفته گذشته شاهد پیگیری‌های رئیس مجلس برای کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده غرب کشور از محل صندوق توسعه ملی بودم.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: شاید در متن ایراداتی وجود داشته باشد اما در پیشنهاد جداگانه‌ای تلاش شد با ارائه پیشنهادی از صندوق توسعه ملی معادل ریالی مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار گرفته شود تا قدمی واقعی برای حل مشکل زلزله‌زدگان برداشته شود.

مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تأمین منابع کمک به زلزله‌زدگان از محل یارانه‌ها را ناممکن دانست و اظهار داشت: این امر مغایر برنامه ششم توسعه است.

نمایندگان در پایان با ۱۷۲ رأی موافق ۲۶ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در مجلس کلیات این طرح را به تصویب رساندند. در صورت تصویب نهایی این طرح، معادل ریالی یک صدمیلیون دلار تا سقف ۳۵۰۰ میلیارد ریال، صرف بازسازی مدارس، درمانگاه‌ها، مجتمع‌های آبرسانی تخریب شده، تأمین و تحویل کانکس به زلزله‌زدگان خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار