پیام ناجا به مناسبت روز دانشجو؛

16 آذر نماد پیوند «دانش‌طلبی»، «آزادی‌خواهی» و «استکبارستیزی» است

نیروی انتظامی در پیامی با گرامی‌داشت روز دانشجو، 16 آذر را نماد پیوند «دانش‌طلبی»، «آزادی‌خواهی» و «استکبارستیزی» دانست.
کد خبر: ۲۶۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ - 07December 2017
نیروی انتظامی روز دانشجو را تبریک گفت
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی فرا رسیدن روز دانشجو را تبریک گفت.

در ابتدای این پیام آمده است: 16 آذر سال ١٣٣٢ نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران اسلامی است؛ شهادت دانشجویان در صحن دانشگاه نمادی از خروش ملتی بود که خواهان تعیین سرنوشت خود بودند و فداکاری این دانشجویان آگاه در کنار بیداری و همراهی ملت پس از دو دهه تلاش و ممارست با رهبری امام راحل (ره) به ثمر نشست و نظام استبدادی و شاهنشاهی فرو ریخت.

این پیام می‌افزاید: بی‌تردید 16 آذر را باید نماد پیوند «دانش‌طلبی»، «آزادی‌خواهی» و «استکبارستیزی» دانست؛ چراکه علم برخاسته از ایمان، ظلم و ستم مستبدان را برنمی‌تابد و امروز استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون فداکاری جوانان غیرتمندی است که در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و پس از آن، راه را بر استعمار و استثمار ملت بستند.

ناجا در این پیام تاکید کرده است: دانشجوی آگاه الگوی تمام‌نما و چشم بینای یک ملت است که می‌بایست نسبت به همه رویدادهای جامعه خود حساس و مسئولیت‌پذیر باشد، مسلما پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در عرصه تصمیم‌گیری و تقویت بنیه علمی کشور، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد.

این پیام با تاکید بر اینکه دانشجويان اين مرز و بوم همواره پيشگام و طلايه دار آرمان‌های بلند و مترقی ملت ايران در طول تاريخ بوده‌اند، می‌افزاید: امروز استكبار جهانی و در راس آن صهيونيسم جهانی در پی آن است تا با سست كردن پيوندهای عميق دانشجو با سایر اقشار ملت و دور كردن اين قشر متفكر از دامان علم، «جهاد علمی» كشور را متوقف نمايد و از آنجایی که «بصیرت» منشا تمام تحولات و جنبش‌های دانشجویی است؛ شایسته است دانشجویان عزیز چون همیشه با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «حفظه الله»، «بصیرت و دشمن شناسی» و فتح قله‌های پیشرفت، فردایی بهتر را برای امت اسلامی و انسانیت رقم بزنند و دشمنان را چون گذشته ناامید و سرخورده کنند.

نیروی انتظامی در این پیام با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دانشجو و با تبریک این روز به همه دانشجویان و دانشگاهیان آورده است؛ امید است جوانان و دانشجویان که به‌حق گنجینه ارزشمند فردای ایران هستند با تداوم حرکت در خط ولایت در مسیر اعتلای همه جانبه کشور و به شایستگی ایفای نقش کنند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار