معرفی کتاب؛

«بحران ساختگی، داستان ناگفته هراس از ایران هسته‌ای»

کد خبر: ۲۶۷۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 21November 2017

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «بحران ساختگی، داستان ناگفته هراس از ایران هسته‌ای» نوشته «گرت پورتر» است که نویسنده در آن نشان می‌دهد ادعای دولت‌ها و رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه ایران مخفیانه به دنبال سلاح هسته‌ای بوده، ادعایی دروغ است که بر پایه «شواهد» ساختگی و جعلی مطرح شده است.

پورتر در این کتاب با تکیه بر تحقیقات هشت ساله خود، تاریخ واقعی برنامه هسته‌ای ایران را روایت کرده است. او نشان می‌دهد چگونه آمریکا و اسرائیل با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، به تهران فشار آوردند تا از حق خود برای استفاده از انرژی هسته‌ای صرف‌نظر کند.

نویسنده در مقدمه کتاب خود آورده است:

«در دل این بحران ساختگی که کتاب حاضر به تشریح آن می‌پردازد، طنز تلخی نهفته است: آمریکا و متحدانش اتهام تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را علیه کشوری مطرح می‌کنند که تنها کشوری است که بر اساس فقه شیعه اداره می‌شود و دهه‌هاست بر اساس اصول شرعی همه تسلیحات کشتار جمعی را ممنوع کرده است.

اهمیت و جدی بودن این ممنوعیت، در مطالبی که در کتاب آمده مشخص شده و توضیح داده‌ام که چگونه به دلیل فتوی آیت‌الله خمینی (ره) علیه تسلیحات شیمیایی، ایران نتوانست دست به حملات شیمیایی تلافی‌جویانه عراق بزند. این حقیقت تاریخی بود که مرا متقاعد کرد ایران، در واقع همانطور که همیشه تاکید داشته، گزینه تولید تسلیحات هسته‌ای را رد کرده است.»

این کتاب در 11 فصل شامل «سیاست محروم سازی آمریکا و پیامدهای آن»، «سیاست پنهان کاری هسته‌ای ایران»، «سیاست‌های هسته‌ای ناشناخته ایران»، «ریشه‌های سیاسی ایجاد هراس توسط آمریکا»، « ریشه‌های سیاسی ایجاد هراس توسط اسرائیل»، «ترجیح رژیم بر دیپلماسی»، «دست‌های خیالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی»، «راز اسناد لپ‌تاپ»، «شکست اطلاعاتی»، «اتاقک خیالی تست بمب در پارچین» و «بحران جنگ مضحک» تنظیم شده است.

«بحران ساختگی، داستان ناگفته هراس از ایران هسته‌ای» 

قسمتی از متن کتاب:

«برآورد اطلاعاتی ملی آمریکا که نوامبر 2007 میلادی منتشر شد، اینگونه نتیجه گیری کرد که ایران فعالیت‌های مرتبط با تسلیحات هسته‌ای را در سال 2003 متوقف کرده است. چند هفته پش از انتشار این برآورد، یک مقام نظامی اسرائیل در گفت‌وگو با یک خبرنگار، تاثیر این برآورد بر راهبرد بلندمدت تل‌آویو در قبال تهران را چیزی شبیه به رها شدن یک بمب بر سر آن توصیف کرد.

«آموس هارل» تحلیل‌گر خبره مسائل نظامی در روزنامه هاآراتص به این مسائل پرادخت که چگونه این تحولات شگفت‌آور می‌تواند بر فصل مشترکات سیاست‌های اطلاعاتی ـ جاسوسی و سیاست تبلیغاتی اسرائیل تاثیرگذار باشد. هارل این سوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل قادر خواهد بود اطلاعاتی را در اختیار آمریکایی‌ها قرار داده و به آنها ثابت کند ارزیابی جدیدشان اشتباه بوده است»

«بحران ساختگی، داستان ناگفته هراس از ایران هسته‌ای» در 429 صفحه به قلم «گرت پورتر» تالیف و توسط «معاونت پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس» در 4000 نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها