دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

هوانیروز فرشته نجات حادثه دیدگان زلزله کرمانشاه

همانطور که صدای بالگردها در دوران دفاع مقدس قوت قلب و نور امیدی برای رزمندگان اسلام محسوب می‌شد، این بار نیز پرواز بالگردهای امداد رسان بر فراز روستاها و شهرهای ویران شده، بسان فرشته‌های الهی با ماموریت نجات حادثه دیدگان بود.
کد خبر: ۲۶۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ - 19November 2017

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، هنوز ساعتی از وقوع حادثه دلخراش زلزله ۷ ریشتری در غرب کشور نمی گذشت که هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با تمام توان عملیاتی خود جهت امدادرسانی به مردم حادثه دیده با اعزام ۶۰ فروند بالگرد ترابری پشتیبانی وارد صحنه شد.

پرواز حجم وسیعی از بالگردهای هوانیروز در آسمان مناطق غربی کشور و ایجاد پل هوایی پر تردد برای رساندن مجروحان حادثه به بیمارستان‌های مجهز تداعی کننده خدمات پشتیبانی و ترابری هوانیروز قهرمان در دوران دفاع مقدس بود، آن زمان که صدای بالگردها قوت قلب و نور امیدی برای رزمندگان اسلام محسوب می شد، این بار نیز پرواز بالگردهای امداد رسان بر فراز روستاها و شهرهای ویران شده، بسان فرشته‌های الهی با ماموریت نجات حادثه دیدگان بود.

انجام بیش از ۵۰۰ سورتی پرواز در یک روز بیانگر حضور غیرتمندانه و بی سابقه غیورمردان هوانیروز جهت جابه جایی و انتقال مجروحان بود که در نوع خود قابل تامل و بررسی است. چرا که کمتر از هر دو دقیقه یک پرواز انجام گرفته  است.

هوانیروز قهرمان با بکارگیری حجم وسیعی از بالگردها در این منطقه پس از انتقال کار مجروحان از روز سوم به بعد بطور جدی وارد عرصه کمک رسانی شده و محموله‌های امدادی را به مناطق صعب العبور و روستاهای تخریب شده رساند.

 
هوانیروز فرشته نجات حادثه دیدگان زلزله

صدها تخته پتو، چادر، خشکبار، کنسرو، آب و غذای گرم و سرد، پوشاک و مواد شوینده و دیگر اقلام مورد نیاز از جمله اجناسی بود که هوانیروز با کمک مردم و خانواده‌های پرسنل تهیه کرده و به مناطق مورد نیاز ارسال نمود.

ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف آن، دشت ذهاب و چندین روستای اطراف آن همچون دالاهو و سرآواره و ازگله و... از جمله نواحی هستند که هوانیروز به آن‌ها سر زده و کمک‌های مردمی و دولتی را ارسال نموده است.

امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ‌پنجمین روز از حادثه زلزله در غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به خدمات هوانیروز در راستای ایجاد بهبودی نسبی وضعیت مردم زلزله‌زده اظهار داشت: تاکنون 640 سورتی پرواز را در رابطه با انتقال مجروحان و امدادرسانی داشتیم.

وی افزود: از روز گذشته بعد از کمتر شدن حجم کار در حوزه انتقال مجروحان، به طور جدی‌تر وارد عرصه امداد رسانی به مردم مناطق روستایی شدیم.

هوانیروز فرشته نجات حادثه دیدگان زلزله
 

امیر قربانی با بیان اینکه تا روز گذشته پنج مرحله کمک را به مناطق روستایی ارسال کردیم، خاطرنشان کرد: امروز هفتمین مرحله ارسال محموله و اقلام مصرفی را در مناطق روستایی خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: 10 فروند بالگرد را به این حوزه اختصاص دادیم و تا انتهای امروز بیش از 10 سورتی پرواز را در این رابطه خواهیم داشت.

سردار سرلشکر محسن رضایی نیز در سومین روز حادثه دلخراش زلزله غرب کشور در گفت وگو با خبرنگار دفاع پرس، ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد هوانیروز در پوشش امدادی حادثه دیدگان اظهار کرد نقش هوانیروز در حمل و انتقال مجروحان خیلی موثر بود و توانست جان بسیاری از هموطنانمان را نجات دهد.

همچنین امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز با تقدیر از عملکرد هوانیروز در این حادثه، هوانیروز با حجم گسترده بالگردی در این حوزه کار بزرگی انجام داد.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار