شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

رزمندگان جان برکف استان یزد و خانواده‌هایشان با حضور در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از اسلام و کشور اسلامی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کردند.
کد خبر: ۲۴۸۹۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ - 22July 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از یزد، شهیدان «حبیب‌الله جمالی پاقلعه»، «محمدسعید جوکار» و «منصور فلامرزی»، «حبیب‌الله خواجه‌رضائی باقی‌آبادی»، «رمضانعلی رفیعی مجومرد»، «سید احمد هاشمی نخل ابراهیمی»، «علی تقوی ندوشن»، «محمدکاظم واعظ گاو افشادی»، «عبدالحمید عباسی عقداء»، «محمدحسین ذاکری زارچ»، «مهدی عسکری‌زاده»، «عبدالحمید رحیمی ندوشن»، «حسینعلی حاجی‌زاده زارچی»، «عباس مظفری خلف بادام»، «سید محمد اشرف»، «محمدناصر بافقی»، «محمدحسین نکوهی گلویک»، «حسین توکلی بنیزی»، «علی‌محمد صادقیان»، «علی‌محمد یاوری»، «محمدعلی عفت‌فخرآباد » و « محمدعلی دهستانی بافقی» شهدایی هستند که در بیست و دوم تیرماه تا انتهای این ماه به شهادت رسیدند.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر////// ادامه خبر اضافه شود 

شهید حبیب‌الله جمالی پاقلعه

بيست و سوم ارديبهشت 1340، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسين، كارگر شهرداری بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. بيستم و دوم تير 1362، با سمت تک‌تيرانداز در رودخانه بهمن‌شير غرق شد و به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش واقع است.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید محمدسعید جوکار

بيستم آذر 1347، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسين، كشاورز بود و مادرش سكينه نام داشت. در حد دوره ابتدايی درس خواند. بنا بود. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور يافت. بيست و دوم تير 1367، در فكه بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد. پيكرش 55 روز در منطقه ماند و پس از تفحص، در گلزار شهدای حسينيه حضرت ابوالفضل (ع) خيرآباد زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید منصور فلامرزی

هفتم ارديبهشت 1346، در شهرستان اردكان به دنيا آمد. پدرش مراد، راننده اتوبوس بود و مادرش بی‌بی‌ ­معصومه نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته تجربي درس خواند. سال 1365 ازدواج كرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. بيست و دوم تير 1367، با سمت تک‌تيرانداز در فكه بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای شهرستان شاهين‌شهر به خاک سپردند.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید حبیب‌الله خواجه‌رضائی باقی‌آبادی

ششم دی 1342، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش علی‌محمد، در كارخانه كارگری می‌كرد و مادرش مرضيه نام داشت. دانش‌­آموز دوم متوسطه در رشته برق بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. بيست و چهارم تير 1360، با سمت بی‌سيم‌چي در بانه توسط نيروهای عراقي بر اثر اصابت گلوله و شكنجه به شهادت رسيد. پيكر وي را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

1- رفتم که شاید رفتنم و ریخته شدن این خون ناقابلم به انقلاب کمکی کرده باشم

2- هر چه تا به حال به سر ما آمده است از این فقر و ضعف فرهنگی است

3- برادرانم را طوری تربیت کنید که سربار جامعه بار نیایند و بتواند دینش را به مکتبش و آرمانش و انقلابش و امتش ادا کند.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید رمضانعلی رفیعی مجومرد

بيست و نهم بهمن 1341، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، در گرمابه كار می‌كرد و مادرش صغرا نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته مكانيک درس خواند و ديپلم گرفت. سال 1361 ازدواج كرد و صاحب يک پسر شد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. بيست و چهارم تير 1362، با سمت فرمانده دسته در سردشت هنگام درگيري با نيروهای حزب كومله بر اثر اصابت گلوله به صورت و پرت شدن از كوه، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

1- این ندای حسین است که فریاد بر می‌آورد به درستی زندگی عقیده است و جهاد در راه آن

2- ما همه به این دنیا آمده‌ایم تا خود را از نظر فکری و معنوی به تکامل برسانیم.

3- ای برادر عزیزم دعا و نماز شب را ترک نکن و همیشه دنبال خط امام باش.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید سید احمد هاشمی نخل ابراهیمی

يكم مهر 1334، در روستای نخل ابراهيم از توابع شهرستان بندرعباس به دنیا آمد. پدرش سيد يوسف (فوت 1347) روحاني بود و مادرش زهرا (فوت1341) نام داشت. تا پايان دوره كارداني درس خواند. معلم امور تربيتی بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. بيست و پنجم تير 1361، با سمت تک‌تيرانداز در شلمچه بر اثر اصابت تركش به پا، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد قرار دارد.

فرازی از وصیتنامه شهید:

1- اینک هنگامه عاشورا است و خون و قیام با هم، همه انسان‌ها را می‌خواند.

2- از گرفتاری‌ها و مصائب نترسید که دنیا میدان‌گاه آزمایش است.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید علی تقوی ندوشن

بيست و پنجم تير 1341، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباس، كشاورز بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان اول راهنمايی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. بيست و پنجم تير 1361، در پاسگاه زيد عراق به شهادت رسيد. پيكر وی مدت‌ها در منطقه جا ماند و يكم ارديبهشت 1382، پس از تفحص در گلزار شهدای شهر ندوشن تابعه شهرستان میبد به خاک سپرده شد.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید محمدکاظم واعظ گاوافشادی

شانزدهم دی 1331، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش محمدحسين، مغازه‌دار بود و مادرش نصرت (فوت 1358) نام داشت. تا پايان دوره كارشناسی در رشته علوم و فنون نظامي درس خواند. سرهنگ دوم ارتش بود. بيست و پنجم تير 1367، با سمت فرمانده توپخانه در جاده شوش بر اثر اصابت كاليبر هواپيما به سر و گردن، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهداي خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

مرا مورد عفو و بخشش قرار دهید، زیرا می‌دانم آن‌چه وظیفه من در قبال شما بود را انجام ندادم.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید عبدالحمید عباسی عقدا

يكم دی 1335، در شهرستان اردكان به دنيا آمد. پدرش منصور، كارگر بود و مادرش صديقه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته طبيعی درس خواند و ديپلم گرفت. كارمند استانداری بود. سال 1357 ازدواج كرد و صاحب دو پسر شد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. بيست و ششم تير 1361، با سمت امدادگر در شلمچه به شهادت رسيد. پيكر او مدت‌ها در همان منطقه بر جا ماند و پس از تفحص يكم ارديبهشت 1383، در گلزار شهداي خلدبرين شهرستان يزد به خاک سپرده شد.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید محمدحسین ذاکری زارچ

دهم فروردين 1341، در شهر زارچ از توابع شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش عباسعلی، در تعويض روغنی كار می‌كرد و مادرش صفا نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته تاسيسات درس خواند و ديپلم گرفت. كاراته‌كا و نقشه‌كش بود. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. بیست و ششم تير 1363، با سمت تک‌تيرانداز در شرهانی هنگام درگيری با نيروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به كتف، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای باغ‌­رضوان زادگاهش به خاک سپردند.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 
 

شهید مهدی عسکری‌زاده

بيست و هشتم مرداد 1340، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش علی، خراز بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. بيست و ششم تير 1361، با سمت تک‌تيرانداز در شلمچه به شهادت رسيد. اثری از پيكرش به دست نيامد. مزار يادبود او در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش قرار دارد.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید عبدالحمید رحیمی ندوشن
چهارم بهمن 1340، در شهرستان يزد چشم به جهان گشود. پدرش محمدعلی، مدير عامل شركت تعاونی روستايی بود و مادرش معصومه نام داشت. دانشجوی دوره كارشناسی در رشته زبان انگليسی و معلم بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. بيست و هفتم تير 1367، با سمت مسئول قبضه در شلمچه به شهادت رسيد. پيكر او مدت‌ها در منطقه بر جا ماند و هفتم مرداد 1374، پس از تفحص در گلزار شهدای شهر ندوشن تابعه شهرستان میبد به خاک سپرده شد.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید حسینعلی حاجی زاده زارچی

ششم شهريور 1341، در شهر زارچ از توابع شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش علی‌اكبر (فوت1348) كشاورزی می‌رد و مادرش فاطمه نام داشت. تا دوم راهنمايی درس خواند. كارگر كارخانه بافندگی بود. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور يافت. بيست و هشتم تير 1361، در حسينيه خرمشهر بر اثر اصابت تركش به كمر و پا، شهيد شد. مزار او در گلزار شهداي باغ‌رضوان زادگاهش قرار دارد.

فرازی از وصیتنامه شهید:

1- برادرانم و دوستانم را به راه جهاد در راه خدا و اسلام سفارش می‌کنم که بهترین راه برای ریختن گناهان پیدا کردن مقام در اخرت و بهتر از همه بیرون راندن دشمن از وطن است.

2- قطره خون ناچیز خودم را در راه دفاع از اسلام مقدس نثار کردم.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید عباس مظفری خلف بادام

دهم آبان 1343، در روستای رباط ­پشت ­بادام از توابع شهرستان اردكان به دنيا آمد. پدرش قدرت‌­الله، كارگر معدن سنگ‌ ­آهن بود و مادرش شهربانو نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. كارگری و بنايي می‌كرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. بيستم و هشتم تير 1364، با سمت تک‌تيرانداز در موسيان توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش به سر، گردن و دست، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید سید محمد اشرف

هجدهم تير 1345، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش سيدحسين، كارمند اداره دارايی بود و مادرش سكينه نام داشت. دانش‌­آموز سوم متوسطه در رشته تجربی بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. بيست و نهم تير 1361، با سمت بی‌سيم‌چی در شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره به پهلو، شهيد شد. پيكر او را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند. برادرش سيد رسول نيز به شهادت رسيد.

فرازی از وصیتنامه شهید:

1- روی قبرم کلمه ناکام را ننویسید که من با رسیدن به بهترین کامم یعنی شهادت از این دار رفته‌ام

2- پیامی برای ملت دارم اگر خواهان پاس دادن خون شهید هستید در صورت امکان به جبهه بروید

3- در کلیه تظاهرات هایی که موجب تداوم انقلاب است شرکت فعالانه جویید

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر
 

شهید محمد ناصربافقی

يكم فروردين 1347، در شهرستان يزد چشم به جهان گشود. پدرش رمضان (فوت 1362) قصاب بود و مادرش ربابه نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. بيست و نهم تير 1367، با سمت تک‌تيرانداز در جاده ايلام ـ دره­‌شهر دچار سانحه رانندگي شد و بر اثر سقوط اتوبوس به دره به شهادت رسيد. پيكر او را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید محمدحسین نکوهی گلویک

يكم بهمن 1339، در شهرستان تهران به دنيا آمد. پدرش عباس، برق­‌كشی ساختمان می‌كرد و مادرش ربابه به نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته رياضی درس خواند و ديپلم گرفت. سال 1361 ازدواج كرد. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. بيست و نهم تير 1365، با سمت مربی آموزش نظامی در پادگان شهيد بهشتی شوشتر بر اثر غرق شدن و خفگی در آب به شهادت رسيد. پيكر وی در گلزار شهدای خلدبرين شهرستان يزد به خاک سپردند. او را امير نيز می‌ناميدند.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید حسین توکلی بنیزی

بيستم دی 1345، در روستای بنيز از توابع شهرستان بهاباد به دنيا آمد. پدرش علی‌اكبر، كارگر كارخانه بود و مادرش ربابه نام داشت. دانش‌­آموز دوم متوسطه بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. سی‌ام تير 1361، با سمت تک‌تيرانداز در شلمچه بر اثر اصابت تركش گلوله توپ و موج‌گرفتگی به شهادت رسيد. پيكر وی را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید علی‌محمد صادقیان

بيست و ششم دی 1347، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش غلامرضا، بنا و معمار بود و مادرش فاطمه نام داشت. تا اول متوسطه درس خواند. كارگری و بنايی می‌کرد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت. سی‌­ام تير 1367، با سمت تک‌تيرانداز در ارتفاعات خالوزه مريوان به شهادت رسيد. پيكرش مدت‌ها در منطقه جا ماند و دوم دی‌ 1368، پس از تفحص در گلزار شهدای محله نعيم‌­آباد زادگاهش به خاک سپرده شد.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید علی‌محمد یاوری

يكم خرداد 1334، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش ولی، كارگر كارخانه بود و مادرش صديقه نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. او نيز كارگری می‌كرد. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. سی‌­ام تير 1361، با سمت آرپی‌­جی‌­زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای محله نعيم‌­آباد زادگاهش واقع است.

فرازی از وصیتنامه شهید:

1- ای سربازان اسلام مبادا یک لحظه از فکر اسلام فارغ شوید و در امر اجرای مسائل آن کوتاهی کنید.

2- همواره تقوا پیشه کنید.

شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر 

شهید محمدعلی عفت فخرآبادی

بيست و نهم مرداد 1345، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش ابوالقاسم، كارمند اداره بازرگانی بود و مادرش عصمت نام داشت. دانش‌­آموز سوم متوسطه در رشته تجربی بود. از سوی بسيج در جبهه حضور يافت. سی‌ام تير 1361، با سمت بی‌سيم‌چی در شلمچه بر اثر اصابت تركش به شكم، شهيد شد. پيكر وی را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیتنامه شهید:

1- باید برای خدا زندگی کرد و برای او مرد

2- کشته شدن در راه خدا مرگ سرخی است که نصیب همه کس نمی‌شود.

3- در راه انقلاب نباید هیچ سستی به خود راه داد و نباید نقص‌های خود و دیگران را نقص انقلاب دانست.

 شهدایی از استان یزد که در تیرماه آسمانی شدند+ تصاویر

شهید محمدعلی دهستانی بافقی

پانزدهم مرداد 1344، در شهرستان بافق به دنيا آمد. پدرش ابوالقاسم، بنا و معمار بود و مادرش ربابه نام داشت. تا اول متوسطه در رشته تجربی درس خواند. او نيز بنا و معمار بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. سی‌­ام تير 1361، با سمت آرپی‌جی‌زن در شلمچه بر اثر اصابت تركش مين و قطع دست، شهيد شد. مزار او در گلزار شهدای روستای فهرج تابعه شهرستان يزد قرار دارد.

فرازی از وصیتنامه شهید:

1- مرگ بر منافقان که با ضربه زدن می‌خواهند انقلاب نونهال ایران را نابود کند.

2- ملت مسلمان ایران متکی به سلاح ایمان است.

3- در جهاد فی‌سبیل‌الله شهادت رفیع‌ترین و بزرگترین مقام است.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار