وجود بیش از یک و نیم میلیون فقیر در سرزمین‌های اشغالی؛

رهبر حزب مخالف دولت نتانیاهو: نتانیاهو باید پاسخگوی فقر موجود باشد/ افزایش خط فقر در اسرائیل

یک گزارش منتشرشده در فلسطین اشغالی به رواج پدیده فقر به ویژه بین کودکان سرزمین‌های اشغالی و نیز افزایش افراد زیر خط فقر به نسبت سال‌های گذشته اشاره دارد.
کد خبر: ۶۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ - 09December 2015

رهبر حزب مخالف دولت نتانیاهو: نتانیاهو باید پاسخگوی فقر موجود باشد/ افزایش خط فقر در اسرائیل

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، موسسه بیمه ملی اسرائیل از وجود 1.7 میلیون فقیر و اینکه یک سوم کودکان اسرائیلی در فقر به سر میبرند، خبر داد.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» از هر سه نوجوان اسرائیلی یک نفر زیر خط فقر زندگی میکند و آمار سال 2014 نیز نشان داد که 1.7 میلیون نفر فقیر در اسرائیل وجود دارد که در بین این افراد 776000 هزار کودک از 444900 هزار خانواده مشاهده میشوند.

بر اساس آمارهای این موسسه، اگر یک زوج در اسرائیل که کمتر از 4.923 شکل درآمد داشته باشد (برابربا 1268 دلار آمریکا) خط فقر محسوب میشود. همچنین اگر درآمد خانواده 5 نفره در یک ماه کمتر از 9230 شکل (2377 دلار) باشد فقیر محسوب میشود.

در این گزارش همچنین نشان داد که 21.8 درصد اهالی سرزمینهای اشغالی را در سال 2103 فقرا شکل میدادند و در سال 2014 این رقم به 18.6 درصد رسید.

در همین رابطه «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب مخالف «اتحادیه صهیونیست» خواهان رسیدگی به وضعیت فقر در اسرائیل شد و گفت: «گزارش درباره فقر به نفع نخست وزیر نیست. چرا؟ زیرا فقر و فقرا مواردی هستند که مورد علاقه نخست وزیر نیستند. نتانیاهو باید پاسخگو باشد.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار