حجت‌الاسلام خاتمی:

«FATF» مصداق کامل تسلیم در برابر بیگانگان است

امام جمعه موقت تهران گفت: لایحه FATF استعماری و مصداق کامل تسلیم در برابر بیگانگان است؛ اما همه بدانند که عاشوراییان تسلیم‌شدنی نیستند و شعار عاشورایی آن‌ها «هیهات من الذلة» است.
کد خبر: ۳۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ - 10September 2019

FATF مصداق کامل تسلیم در برابر بیگانگان استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین «سید احمد خاتمی» امام جمعه موقت تهران، شامگاه دوشنبه در جمع هیئت رزمندگان اسلام (محبان حضرت زهرا (س)) با بیان اینکه روح نهضت حسینی غیرت دینی است، به مبانی غیرت دینی در عرصه حکومت اسلامی اشاره و عنوان کرد: حکومت دینی آرمان و معروفی بود که سیدالشهدا (ع) آن را مطرح کرد در شرایطی که می‌دانست که به شهادت می‌رسد و موفق به تشکیل حکومت دنیوی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حکومت شامل حکم و قانون است و سیدالشهدا (ع) هر دو این موارد را در مکه مطرح کرد، افزود: امام حسین (ع) حکم را در نامه به مردم کوفه مطرح کرد و فرمود که من خواهان حاکمیت قرآن هستم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایشان در نامه به مردم کوفه به این مطلب اشاره کرد که حاکم باید عامل به قرآن و در پی عدالت باشد، دین حق را پذیرفته باشد و خود را وقف راه خدا کند.

شهادت سیدالشهداء (ع) موجب بازماندن مسیر تشکیل حکومت دینی شد

وی با بیان اینکه تشکیل حکومت دینی در متن دین آمده است، ابراز داشت: در واقع سیدالشهدا آرمان حکومت دینی را با علم به شهادت خویش مطرح کرد و شهادت ایشان موجب بازماندن مسیر و راه تشکیل حکومت دینی در طول تاریخ شد.

در حکومت دینی امکانات باید در خدمت گسترش دین باشد

خاتمی به نکته دوم غیرت دینی در عرصه حکومت سیاسی اشاره و تاکید کرد: غیرت دینی اقتضا می‌کند در حکومت دینی امکانات در خدمت گسترش دین به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه شهیدان ما بستر حکومت دینی را فراهم کردند تا دین ترویج شود، اضافه کرد: در آیه ۴۰ سوره حج آمده است که یاران خدا افرادی هستند که زمانی که قدرت به آن‌ها می‌رسد آن را در خدمت دین به‌کار می‌گیرند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش در یک حکومت دینی، نباید اجازه دهد که یک معلم دین را مورد هجمه قرار دهد، تصریح کرد: در یک حکومت دینی وزارت علوم و آموزش عالی نیز باید مراقبت کنند تا استاد در کلاس درس دین جوانان را زیر سوال نبرد.

وی با اشاره به اینکه ما در کشورمان حتی یک زندانی عقیدتی نداریم، اما طبیعی است که با براندازی نظام برخورد می‌شود، اظهار داشت:چه بسیار افرادی که عقیده الحادی دارند، اما با آن‌ها برخوردی نشده است و نمی‌شود.

نباید از امکانات دین و انقلاب بر علیه دین استفاده شود

خاتمی تاکید کرد: آزادی بیان به یقین در کشور ما وجود دارد، اما بدین معنا نیست که از امکانات دین و انقلاب علیه دین استفاده شود؛ چراکه این امر با غیرت دینی سازگار نیست.

وی با بیان اینکه یکی از دیگر نکات غیرت دینی در عرصه حکومت این است که ابتدا پیامبر اکرم (ص) و در ادامه حضرت علی و دیگر امامان، حاکم بر جامعه هستند، گفت: در زمان غیبت حضرت ولی عصر (عج)، ولی فقیه حاکم جامعه محسوب می‌شود.

ولی فقیه تنها رهبر سیاسی نیست

امام جمع موقت تهران ابراز داشت: غیرت دینی در این عرصه این است که بدانیم، ولی فقیه از نگاه ما تنها رهبر سیاسی نیست بلکه نائب امام زمان (عج) نیز هست؛ مردم نیز همین امر را قبول دارند و به همین دلیل در دیدار‌ها با رهبر انقلاب، شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را مصداق باور خود قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: این همان معنایی است که غیرت دینی اقتضا می‌کند که ما، ولی فقیه را تنها یک رهبر سیاسی نمی‌دانیم بلکه وی حجت شرعی بر جامعه است و بر این اساس من در تمامی جلسات اصرار دارم که دست مردم را به دست ولایت فقیه و نه جناح‌های سیاسی بدهم.

خاتمی با بیان اینکه نکته چهارم در غیرت دینی بر این مطلب استوار است که زمانی که حکومت دینی تشکیل‌شده است از آن حمایت شود، ابراز داشت: این امر به معنای تعریف و تملق از حکومت نیست.

نقد سازنده در جامعه حکومت دینی ضروری است

وی نقد سازنده در جامعه حکومت دینی را ضروری برشمرد و افزود: در واقع حمایت از نظام باید ناصحانه باشد؛ بدین معنا که خوبی‌های جامعه دیده شود و اگر نقطه ضعفی نیز دیده می‌شود از باب نهی از منکر برای اصلاح آن وارد عمل شویم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر کسی حمایت را به معنای تعریف مطلق و یا نقد مداوم و حرفه‌ای از حکومت بگیرد محکوم است.

وی با طرح این سوال که آیا با وجود اختلاس، بدحجابی و... بازهم باید از حکومت حمایت کنیم، گفت: پاسخ آری است و سه منطق برای این حمایت وجود دارد.

خاتمی تاکید کرد: ما می‌دانیم که نهایت آرزوی رهبر معظم انقلاب این است که حتی یک خلاف شرع در این کشور وجود نداشته است و به بند بند دین عمل شود، اما باید به این نکته دقت کنیم که اگر امکان عمل به خط اول یعنی بند بند دین موجود نباشد، نمی‌توان خط دین را رها کرد؛ چراکه دشمنان وارد کارزار با دین می‌شوند بلکه باید با نهایت خردورزی خط دوم و سوم را نگه داشت.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در حدیث ۲۱ روضه کافی تصریح می‌کند که در حکومت من ۳۰ خلاف شرع هست و آن‌ها را برشمرده است و این امر نشان می‌دهد صفر و ۱۰۰ مطلق در یک حکومت وجود ندارد.

نباید خط حمایت از حکومت را رها کرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما از بسیاری مسائل غیردینی در کشور در رنج هستیم، تصریح کرد: نکته مهم این که ممکن است در حکومت غیر علی خلاف‌ها از این نیز بیشتر باشد، اما نباید خط حکومت را رها کرد بلکه باید هرچه می‌توان از مبانی دینی حمایت کرد.

وی با بیان اینکه در حکومت‌های ضد ارزشی این تخلفات اصل و تخلف نکردن استثناست، گفت: به یقین غارت کردن در حکومت دینی استثناست که با این استثنا برخورد قاطع خواهد شد و ثروت این ملت از حلقوم غارتگران بیرون کشیده می‌شود.

اگر غارتگران ثروت ملت ایران، غارت خود را مِهر زنان نیز قرار دادند باید به بیت‌المال برگردد

خاتمی تاکید کرد: در همین ارتباط از سوی تمامی مردم از اقدامات قاطع و انقلابی قوه قضائیه در ارتباط با برخورد با خلاف‌ها با همه وجود حمایت می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم به این امر امیرالمؤمنین عمل کنند که اگر غارتگرانِ ثروت ملت ایران، غارت خود را مِهر زنان نیز قرار دادند باید به بیت‌المال برگردد.

فضای مجازی نباید قتلگاه دین و استقلال نظام شود

وی با بیان اینکه ششمین نکته مهم در موضوع غیرت دینی در عرصه حکومت دینی این است که اجازه ندهیم فضای مجازی قتلگاه دین، اخلاق، ارزش‌ها و استقلال نظام شود، گفت: مسئولان خود بیان داشتند که اغتشاشات ارزی از فضای مجازی مدیریت شده است و اغتشاشات سال ۹۱ را نیز فضای مجازی و کانال آمدنیوز که از طریق سرویس‌های جاسوسی تغذیه می‌شود و دیگر سایت‌ها و کانال‌های اینترنتی اداره کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دنیای امروز فضای مجازی در تمامی جهان به فضای حقیقی مبدل شده است، گفت: افرادی که هوش سیاسی داشتند ورود فضای مجازی را به کشورشان نپذیرفتند.

وی اضافه کرد: چین فضای مجازی واشنگتنی و نیویورکی را به کشورش راه نداد و اینترنت بومی را درست کرد، تلگرام از روسیه وارد کشور ما شد، اما خود این کشور آن را محدود کرده است؛ چراکه این کشور‌ها برای ارزش‌های خود بها قائل هستند و ما نیز باید برای حفظ ارزش‌های دینی خود به همین شکل عمل کنیم.

فضای مجازی را نمی‌توان محدود کرد، اما می‌توان کنترل کرد

خاتمی تاکید کرد: به یقین فضای مجازی را نمی‌توان به شکل کامل محدود کرد، اما می‌توان آن را کنترل کرد و نباید این کنترل با امروز و فردا کردن به تاخیر بیافتد.

وی با اشاره به اینکه نکته هفتم غیرت دینی در حکومت اسلامی در ارتباط باحجاب بانوان است، اظهار داشت: تقویت حجاب را نهاد‌های نظام از جمله هر سه قوه باید از خودشان آغاز کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه حجاب از متن دین است و بیش از ۱۰ آیه قرآن تصریح بر این امر دارد، بیان داشت: هزاران بانوی شاغل با حجاب و عفاف در مراکز مدیریتی نظام فعالیت دارند، اما بدحجابی موجود نیز باید علاج شود و برای این امر مدیران ادارات باید غیرت دینی داشته باشند.

کشور در شرایط فعلی نیاز به مدیریت جهادی دارد

وی با اشاره به اینکه کشور در عرصه مدیریتی مشکل دارد که بخشی از آن بیرونی است، تصریح کرد: بخش دیگری از این مشکل این است که کشور در شرایط فعلی نیاز به مدیریت جهادی دارد و با مدیریت عادی نمی‌توان گرفتاری‌ها را رفع کرد.

خاتمی تاکید کرد: الگوی مدیریت جهادی مدیریت رزمندگان در جبهه است به نوعی که مسئولان برای خدمت شب و روز نشناسند.

مسئولان دندان امید به بیگانگان را از ریشه درآورند

وی به نکته نهم در ارتباط با غیرت دینی اشاره و تصریح کرد: در عرصه سیاست خارجی غیرت دینی این است که مسئولان به کلی دندان امید به بیگانگان را از ریشه درآورند.

امام جمع موقت تهران با بیان اینکه آمریکا به ضرب‌المثل بدعهدی و رذالت مبدل شده است، گفت: برخی در کشورمان هنوز به اروپا امیدوارند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند: به اروپا امیدوار نباشید.

آمریکا و اروپا سر و ته یک کرباس هستند

وی ادامه داد: ما به مسئولان نمی‌گوییم مذاکره نکنید، اما نباید امید به یاری دشمنان نظام داشته باشیم و دلیل ما روشن است چراکه آمریکا و اروپا سروته یک کرباس هستند.

خاتمی تصریح کرد: اروپا هیچ‌گاه در پایان خط آمریکا را رها نمی‌کند که به ما بچسبد و تعارف‌هایی که حدود یک سال است با ما دارند برای تأمین منافع خودشان است چراکه احساس می‌کنند با نداشتن ایران خود آسیب می‌بینند.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که امید به خدا و اعتماد به مؤمنان داشته باشید و نباید انتظار گره‌گشایی از دشمنان داشته باشیم.

دشمنان و از جمله اروپا نمی‌خواهند نظام اسلامی جان بگیرد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمنان انقلاب و از جمله اروپا نمی‌خواهند نظام اسلامی جان بگیرد، گفت: غیرت دینی اقتضا می‌کند تمام امید مسئولان به خدا باشد و به مردم خود اعتماد کنند.

خاتمی تاکید کرد: مردمی که حکومت ۵۷ ساله سیاه پهلوی را با وجود تمامی حمایت‌های کشور‌های عضو ۱+۵ سرنگون کردند توان حل مشکلات را نیز دارند.

مسئولان استقلال کشور را در معرض معامله قرار ندهند

وی تصریح کرد: نکته دهم اینکه غیرت دینی در عرصه سیاست خارجی اقتضا می‌کند مسئولان استقلال کشور را در معرض معامله قرار ندهند؛ چراکه منطق قرآن نیز این است.

خاتمی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید مستقل باشد، اظهار داشت: دنیای استکبار به این دل سپرده است که غارتگرانی را که شما مردم ۴۰ سال پیش از در بیرون کردید از پنجره لوایح استعماری وارد کشور کند و بر این اساس باید هوشیار و بیدار باشیم.

FATF لایحه ۱۰۰ درصد استعماری است/ اکثر اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با FATF مخالف هستند

وی با اشاره به اینکه «FATF» لایحه ۱۰۰ درصد استعماری است که شورای نگهبان بیش از ۲۰ اشکال شرعی و قانونی از آن گرفته است، تصریح کرد: «FATF» در یک کلمه این است که دخل و خرج کشور زیر نظر بیگانگان و آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد، اما استقلال کشور ایران معامله کردنی نیست و اکثریت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با این لایحه مخالف هستند.

FATF مصداق کامل تسلیم در برابر بیگانگان است

خاتمی بیان داشت: این لایحه استعماری مصداق کامل تسلیم در برابر بیگانگان است؛ اما همه بدانند که عاشوراییان تسلیم شدنی نیستند و شعار عاشورایی آن‌ها «هیهات من الذلة» است.

وی گفت: ما افتخار می‌کنیم عاشورایی و کربلایی هستیم و انقلاب ما با الگو از این مکتب شکل گرفته است و با پیروی از همین مکتب نیز از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران پاسداری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها