در آیین رونمایی از مجموعه مستند قصه‌های مقاومت؛

محمودیان: وظیفه ما انعکاس پیروزی‌های مقاومت است/ اکبری: وجود حزب‌الله باعث شد طرح خاورمیانه جدید با شکست مواجه شود

آیین رونمایی از مجموعه مستندهای «قصه‌های مقاومت» در بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ - 13August 2019

محمودیان: وظیفه ما انعکاس پیروزی‌های مقاومت است/ اکبری: وجود حزب‌الله باعث شد طرح خاورمیانه جدید با شکست مواجه شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدحسین محمودیان» مستندساز، نویسنده و تهیه کننده در آیین رونمایی از مجموعه مستند «قصه‌های مقاومت» که امروز در سالن رضوان مرکز بسیج صدا وسیما برگزار شد در خصوص مستندهای بحران اظهار داشت: وظیفه ما مستندساران این است که بگوییم حزب‌الله لبنان همیشه پیروز است و این پیروزی‌ها را ضریب بدهیم. ما نیز در آثار سینمایی خود سعی کردیم در این مسیر حرکت کنیم.

وی با اشاره به تجربه‌های مستندسازان در ایام جنگ تحمیلی گفت: بعد از جنگ ایران و عراق دلنتگی‌هایی برای روزهای دفاع مقدس به وجود آمد که حضور ما در کنار رزمندگان حزب‌الله در لبنان و ساخت آثار مستند در آن خطه باعث شد خاطرات دفاع مقدس زنده شود. ما احساس می‌کردیم وارد دنیایی آشنا شده‌ایم. در مستندهایی که قرار است رونمایی شود سعی کردیم این حالات را منعکس کنیم. امیدوارم مخاطبان این مستندها که قرار است از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شود بخشی از تلاش‌ها و مجاهدت رزمندگان حزب‌الله به مخاطب منتقل شود.

حسین اکبری کارشناس محور مقاومت در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به دستاوردهای جنگ ۳۳ روزه بیان داشت: این جنگ نقطه عطفی در محور مقاومت است، آمریکا بعد از شکست طرح خاورمیانه بزرگ تصمیم به اجرای خاورمیانه جدید گرفت. آنها بعد از فروپاشی شوروی گمان کردند قدرت بزرگ جهان هستند و می توانند برای همه تصمیم بگیرند، برای این منظور به لبنان حمله کردند اما با حضور قدرت‌مندانه حزب‌الله لبنان نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی با اشاره به تاریخچه حمله رژیم صهیونیستی به فلسطین و لبنان گفت: در جنگ‌های متعدد اعراب و اسرائیل که منجر به عقب نشینی مسلمانان و مهاجرت آنها شد که در این میان عده زیادی هم قتل عام شدند. این عوامل سبب شد تا حزب‌الله شکل بگیرد. اسرائیل غاصب با توهم شکست ناپذیری خود گمان کردند می‌توانند به اهداف خود برسند که شکست آنها در جنگ ۳۳ روزه این توهم و هیمنه را در هم ریخت.

اکبری در ادامه توضیح داد: این شکست باعث شد روحیه مذاکره با دشمن که در افکار اغلب کشورهای اسلامی نهادینه شده بود از بین برود و عملا رژیم صهیونیستی را در موضع ضعف قرار داد. کار به جایی رسید که مفتی های عربستان فتوا دادند دعا برای پیروزی حزب‌الله حرام است.

کارشناس محور مقاومت گفت: معجزه الهی در جنگ با اسرائیل غاصب که از هر لحاظ در موضع قدرت بودند را نباید فراموش کرد، تمام معادلات اسرائیلی ها در این جنگ از میان رفت و محور مقاومت به معنای واقعی کلمه به پیروزی رسید و طرح خاور میانه جدید آمریکا از بین رفت.

در پایان این مراسم از مستندسارانی که در حوزه مستند بحران آثاری را خلق کرده‌اند به ترتیب زیر تقدیر شد.

محمد حسین محمودیان، وحید فرجیان، محمدرضا محمدی نجات، مرتضی شعبانی، مصطفی سیفی، امیرحسین نوروزی و مجید کلهر. همچنین چهار مستند «در آن شب»، «طیبه»، «خانه» و «روز سی و سوم» رونمایی شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار