سردار سلیمانی:

واقعه غدیر خم در ۱۳۰ نقطه از کشور بازسازی می‌شود

رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر خم گفت: امسال واقعه غدیر خم در ۱۳۰ نقطه از کشور بازسازی می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ - 13August 2019

بازسازی واقعه غدیرخم در ۱۳۰ نقطه از کشور برگزار می شودبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نشست خبری سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با موضوع راهیان نور غرب و شمال‌غرب و نمایش بازسازی واقعه غدیر خم، حسین ظریف‌منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر و اصحاب رسانه،  امروز در مرکز بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سردار سلیمانی در این نشست خبری با اشاره به اینکه تاریخ بازسازی واقعه غدیر به سال ۸۹ برمی‌گردد، اظهار داشت: برای اولین بار که روز بسیح با روز عید غدیر در یک روز بود، بازسازی نمایش غدیرخم توسط جوانان خوشفکر ما در قم برگزار شد.

وی ادامه داد: نمایش بازسازی واقعه غدیرخم با اهداف گسترش فرهنگ ولایت دینی، الگوسازی روز غدیر، ایجاد پیوند ارزشی میان نسل‌های جامعه و کمک به گسترش معنویت بوده است و ما هر ساله شاهد رشد کمی و کیفی این برنامه هستیم و این اقدام رفته رفته با همت تلاش عزیزان در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است؛ به طوریکه در حال حاضر بازسازی نمایش غدیرخم در ۱۳۰ نقطه از کشور انجام برگزار می شود.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه بازسازی نمایش غدیر خم در سال ۹۵ در  دمشق سوریه نیز انجام شد، اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که امسال ۶۲ هزار نفر هنرور و دست اندرکاران در ۱۳۰ نقطه از کشور واقعه غدیر را اجرا می‌کنند که در نوع خود کم نظیر است و باید گفت که هماهنگی و هم افزایی افراد اهل تسنن نیز بسیار مسائل زدنی است و در ۳۰ نقطه از مناطق کشور که اهل تسنن حضور دارند از این مراسم پشتیبانی می‌کنند.

وی تاکید کرد: همانطور که رهبری می‌گویند امر غدیر تنها مساله شیعیان نیست بلکه مساله اهل تسنن نیز هست؛ ضمن اینکه طبق آمارها نزدیک به دو میلیون نفر از صحنه بازسازی‌ نمایش غدیرخم در سطح کشور دیدن می‌کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج توضیح داد: تولید مستند، انیمشن، پویا نمایی، توجه به محتوا برای اینکه تحریفی در این خصوص صورت نگیرد از جمله اقدامات فرهنگی ماست‌ و باید به این اشاره کنم که دلیل این موفقیت حمایت و نقطه نظرات مثبت مراجع است ولازم به یادآوری است که افراد همچنین می‌توانند برای اطلاع رسانی بازسازی روز غدیر به سایت الیوم مراجعه کنند.

سردار یعقوب سلیمانی در بخش بعدی این نشست خبری، به موضوع راهیان نور اشاره کرد و افزود: راهیان نور در هفت استان کشور انجام می‌شود که طبق آخرین آمار سال گذشته هفت میلیون نفر از محل عملیات‌ها بازدید داشتند و هرساله از جهت کمی و کیفی با توجه به تاثیر گذاری راهیان نور شاهد رشد آن بودیم.

وی اضافه کرد: امسال توجه و اهتمام جدی‌تری در غرب و شمالغرب کشور برای برگزاری مراسم راهیان نور انجام شده است. لازم به ذکر است که اکثریت مخاطبان ما جوانان و نوجوانان هستند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج بیان کرد: اتفاقی که امسال در غرب و شمالغرب رخ داده و ما از یک ماه قبل شاهد آن بودیم اوج حضور زائرین در این مناطق بوده که قابل تامل است و ما همچنین برنامه‌ای با عنوان فصل رویش با حضور شش هزار نفر از دانش‌آموزان اهل تسنن را در شهر مریوان داریم.

وی افزود: حضور دانشجویان و نخبگان نسبت به سال گذشته قابل توجه است و امسال بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان از این مناطق بازدید داشته‌اند و همچنین قریب به ۲۰۰ نفر از اساتید حوزه علمیه از این مناطق بازدید به عمل آوردند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در سفرهای راهیان نور، خدمات اجتماعی را خواهیم داشت و اکیپ‌های پزشکی در کنار زائران راهیان نور حضور دارند، گفت: علاوه بر اینها ما در سال گذشته دو هزار و هشصد نفر زائر غیر ایرانی که بیشتر از حاشیه کشور عراق بوده‌اند را داشتیم که از مناطق جنگی غرب و شمالغرب ایران دیدن کردند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: در این میان امسال از ابتدای اردیبهشت تا به امروز، قریب به ۹۰۰ هزار زائر راهیان نور از مناطق عملیاتی راهیان نور غرب و شمال غرب کشور بازدید کردند که این آمار نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما یکی از اقدامات و برنامه‌های مهم ما تامین امنیت و ایمنی در سفر است و افرادی که قصد دارند با خودروی شخصی خود به مناطق راهیان نور سفر کنند باید از طریق سایت راهیان نور اقدامات لازم را انجام دهند تا دغدغه ایمنی و اسکان و نداشته باشند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها