یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

«بلک واتر» ناقض امنیت بین‌المللی در جهان

حاصل حضور فعال و چشمگیر شرکت «Blackwater» در خاورمیانه چیزی جز قتل عام، تجاوز به حریم کشورها، تروریسم‌پروری نیست. این شرکت تحت سلطه آمریکا به بهانه برقراری امنیت به دنبال ایجاد هرج و مرج و قتل عام در جهان است.
کد خبر: ۳۵۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵ - 13August 2019

لبکگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به زائران بیت‌الله‌الحرام، برائت از مستکبران و در رأس آن آمریکا را به ‌معنی برائت از مظلوم‌کشی و جنگ‌افروزی دانستند و کانون‌های تروریسم از قبیل داعش و «بلک‌واتر» آمریکایی را محکوم کردند و بر قرار داشتن مساله فلسطین در رأس همه مسائل سیاسی مسلمانان تاکید کردند.

در دنیای امروز موضوع تروریسم در مناسبات بین‌المللی بسیار مطرح شده است؛ البته می‌توان شکل‌گیری این پدیده را از زمان حادثه 11 سپتامبر دانست که توسط گروه تروریستی القاعده انجام شد، چراکه پس از این حادثه تاریخی و فراموش نشدنی مقامات ایالات متحده قوانین ضد تروریسم را تقویت کرده و با حمله به افغانستان به دنبال نابودی طالبان بودند تا ریشه تروریسم را خنثی کنند، اما پس از 18 سال از وقوع این حادثه همچنان نیروهای نطامی آمریکا در کابل مستقر هستند و به بهانه‌های مختلف جنگ افروزی را ادامه می‌دهند!

اما موضوعی که بیشتر آزاردهنده است حمله آمریکا به عراق بود که جورج بوش رئیس جمهور وقت ایالات متحده به بهانه گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و رشد تروریسم به این کشور حمله کرد و می‌خواست هژمونی و جایگاه آمریکا پس از حادثه 11 سپتامبر به عنوان قدرت پیش رو در جهان حفظ شود.

بنابراین پس از حادثه تلخ 11 سپتامبر و بهانه حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، شرکت‌های امنیتی و خصوصی با عنوان Blackwater در سال 1997 تاسیس شد و به بهانه ایجاد امنیت در جهان اقدامات تروریستی زیادی انجام داده و می‌دهند.

به وجود آوردن جنگ‌های خونین و کشتار انسان‌های بی‌گناه، حمایت از تروریسم بین‌المللی و دیکتاتورهای ظالم در نقاط مختلف جهان، حمایت از تروریسم دولتی که مظهر آن رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی است، حمله به عراق و  افغانستان و کشتار هزاران نفر از مردم بی دفاع این کشورها و ....بخشی از پرونده سیاه این شرکت آمریکایی است.

این شرکت خصوصی امنیتی و نظامی که به آن ارتش خصوصی و اجیر شده هم می‌گویند پس از به بارآوردن رسوایی‌های مختلف نام خود را به شرکت آکادمی تغییر داد تا بر جنایت‌های مخوفش سرپوش بگذارد.

شرکت بلک واتر در دوران اشغال عراق توسط ارتش آمریکا حدود 195 عملیات تروریستی انجام داد و صدها تن از غیر  نظامیان این کشور قربانی توحش مزدوران مست این شرکت قرار گرفتند.

مزدوران بلک واتر با آغاز جنگ داخلی در سوریه و آمدن تروریست های تکفیری به این کشور دوباره نقش آفرینی کردند و امروز به استناد سایت شبکه الجزیره، دولت امارات و عربستان برای جنگ علیه یمن مزدوران کشورهای مختلف را به خدمت گرفته و آنها را توسط شرکت آمریکایی بلک واتر و نظامیان بازنشسته آمریکایی آموزش داده‌اند.

به استناد سایت «لوبلاگ»، سایت ویژه بررسی سیاست خارجه آمریکا، امارات و عربستان به علت ضعف توانایی‌های نظامی خود از طریق مزدوران یا به عبارت دیگر ارتش ویژه‌ای از مقاطعه‌کاران نظامی و امنیتی در جنگ علیه یمن شرکت دارند.

روزنامه کلمبیایی «ال تمپو» در اکتبر 2016 هم در گزارشی نوشت که 400 نیروی بلک واتر که عمدتا از کلمبیا، آمریکا و مکزیک هستند در برخی از جبهه‌ها در یمن در کنار نیروهای عربستانی می‌جنگند و برخی از این نیروها در این جنگ خصوصا در تعز کشته شده‌اند.

با حضور فعال و چشمگیر شرکت بلک واتر در خاورمیانه بسیار مشخص است که هدف تشکیل این شرکت چیزی جز قتل عام، تجاوز به حریم کشورها، تروریسم پروری و جنگ و جنایت نیست که به بهانه برقراری امنیت، تحت سلطه آمریکا به دنبال ایجاد هرج ومرج، کشتار و قتل عام در جهان است.

بنابراین یکی از ناقضان اصلی حقوق بشر در دنیا این شرکت آمریکایی است که به راحتی در منطقه جولان می‌دهد و سازمان ملل در برابر فجایعی که به بارآورده مثل همیشه سکوت اختیار کرده است. پس باید کشورهای اسلامی منطقه بیانات رهبر انقلاب اسلامی را فصل‌الخطاب قرار داده و فریب ترفندهای آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی را در طرح ننگین معامله قرن پیرامون مساله فلسطین نخورند و با مقاومت در برابر جبهه استکبار مقابله کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار