مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:

حراست از آرمان‌های دفاع مقدس نیازمند نقش زینبی خواهران است

سردار عباس‌قلیزاده گفت: از خواهران انتظار داریم در برابر تحریف واقعیات دفاع مقدس بایستند و با ایفای نقش زینبی از آرمان‌های شهدا حراست کنند.
کد خبر: ۳۵۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۰ - 16July 2019

سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباس‌قلیزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس تبریز با اشاره به تاثیر فرهنگ عاشورایی در تجلی و پایداری انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حفظ عنوان عاشورا مدیون مجاهدت‌های بی‌بدیل حضرت زینب (س) است؛ چرا که ایشان با بازگویی حقایق و بی‌آبرو کردن دشمنان اسلام، حرمت ائمه (ع) را حفظ و روحیه ایثار و شهادت را ترویج کردند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی برای پیشرفت و حفظ روحیه ایثار همچنان به روحیه‌ی زینبی نیاز دارد، خواستار فعالیت روزافزون همسران، خواهران و دختران شهدا در حوزه‌های فرهنگی شد.

یادگار دوران دفاع مقدس با بیان اینکه از خواهران، دختران و همسران شهدا انتظار امر به معروف و نهی از منکر داریم، تصریح کرد: باید روحیه مطالبه‌گری از مسئولان را ترویج داد و این با نقش فعال خانواده شهدا در مساجد، حسینیه‌ها، دانشگاه‌ها و حتی مدارس میسر می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه ماهواره‌ها و فضای مجازی فرصت را برای تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس فراهم کرده است و دشمنان نظام اسلامی با انتشار شایعات و جهت‌دهی به مطالب درصدد قرار دادن نسل جوان مقابل دفاع مقدس هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی با اعلام اینکه بانوان در صف اول مقابله با تهدیدات فرهنگی و آگاه‌سازی جوانان از توطئه‌های دشمنان قرار دارند، خاطرنشان کرد: خواهران باید با تاسی از روحیه حضرت زینب (س) در بصیرت‌افزایی سهیم باشند و اجازه ندهند واقعیت دفاع مقدس توسط معاندین تحریف و به حاشیه رانده شود.

وی در خاتمه متذکر شد: تکلیف سنگینی برای حراست از امانت اسلام بر گردن داریم و باتوجه به فعالیت پرشور خواهران در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی، از آنان انتظار داریم برای حراست از آرمان‌های شهدا نیز تلاش دوچندانی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار