سردار جلالی:

پیام آمریکا به ایران پس از انهدام پهپاد جاسوسی/ انهدام پهپاد آمریکایی اثری استراتژیک و بلندمدت دارد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: هدف قرار دادن پهپاد جاسوسی آمریکا اقدامی هوشمندانه بود که اثری استراتژیک و بلندمدت دارد.
کد خبر: ۳۵۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ - 07July 2019

پیام آمریکا به ایران پس از انهدام پهپاد جاسوسی/ انهدام پهپاد آمریکایی اثری استراتژیک و بلندمدت داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح امروز در پنجمین همایش علوم و مهندسی دفاعی کشور که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی همواره با دشمن درگیر بوده‌ایم و دوران‌های مختلف را سپری کرده‌ایم، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از دوران‌های پر فراز و نشیب بود که ملت ما با یک دفاع جانانه پیروز شد و دشمن را ناکام گذاشت.

وی ادامه داد: با پیروزی در دفاع مقدس، ما گام بلندی در جهت بازدارندگی و صلح برداشتیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل به انهدام پهپاد جاسوسی آمریکا (گلوبال هاوک) در حریم هوایی کشورمان اشاره و عنوان کرد: مورد هدف قرار دادن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا با سامانه «سوم خرداد» تمامی محاسبات نظامی را بر هم زد و یک نقطه عطف و اقدام هدشمندانه بود که اثر استراتژیک و بلندمدتی دارد.

سردار جلالی گفت: ما برای اولین بار توانستیم در ارتفاع ۵۵ هزار پا و در بُرد ۷۰ کیلومتری، یک هواپیما را ره‌گیری و منهدم کنیم؛ این درحالی است که تا پیش از این، از چنین بازداندگی دفاعی مستحکمی در حوزه پدافند هوایی برخوردار نبودیم.

وی با بیان اینکه این اقدام ایران سطح زیادی از تهدیدات نظامی که مبتنی بر استفاده از هواپیما در ارتفاع بالای ۳۵ هزار پا است را به حوزه بازدارندگی و خنثی می‌کشانَد، افزود: این اقدام ایران یک اقدام تاکتیکی بود و با شلیک موشک یک هواپیما ساقط شد که این اقدامی بسیار مهم و اساسی است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل انهدام پهپاد فوق پیشرفته و بلندپرواز آمریکا را موجب بر هم خوردن تمام طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی دشمن در بازی جنگ علیه ایران دانست و گفت: آن‌ها پس از این شکست، هم‌اکنون در حال طراحی‌های مجدد برای انجام عملیات‌های جدید علیه ایران هستند.

پیام آمریکا به ایران پس از انهدام پهپاد جاسوسی

سردار جلالی عنوان کرد: دشمن از طریق واسطه‎ها به ایران پیغام داد که به منظور حفظ اعتبار خود قصد انجام عملیاتی در یک مکان بی ارزش علیه ایران را دارد و درخواست کرد که ایران پاسخی به این اقدام ندهد؛ اما جواب جمهوری اسلامی این است که هر نوع عملیاتی را به منزله شروع جنگ تلقی می‌کنیم و اگر جنگ را شما شروع کنید، ما آن را بر اساس طراحی خود پیش می‌بریم و روز پایانش را ما تعیین می‌کنیم.

وی تأکید کرد: هیچ‌گاه نمی‌توانید بزنید و بروید. ما همچون دیگر کشور‌ها نیستیم که هر وقت اراده کنید، شروع به بمباران کنید. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه چنین موضوعی را نمی‌پذیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه عرصه دیگری که دشمن از آن علیه کشور استفاده می‌کند، عرصه اقتصادی است، گفت: ما همچون گذشته با این تهدید درگیر هستیم. مسائل اقتصادی یک لایه از جنگ است و باید برای مدیریت آن، تدبیر داشته باشیم.

سردار جلالی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به تحولات مختلف، امروز هم در مقطع خطیری از انقلاب اسلامی هستیم، افزود: گام دوم انقلاب اسلامی مقطع خطیری از انقلاب است که همواره با دشمنی، خباثت و اقدامات دشمن روبه‌رو است.

وی خاطرنشان کرد: ریشه همه درگیری‌ها با کشور ما در استکبار است و آمریکایی‌ها از این هراس دارند که با وجود مکتب‌های انقلاب اسلامی، جایگاه خود را از دست بدهند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه درگیری با استکبار همیشه وجود دارد، اما نحوه آن تغییر خواهد کرد، گفت: آمریکایی‌ها همواره در تقابل با انقلاب اسلامی هستند و ترامپ با خروج از برجام به دنبال مجموعه‌ای از فشار‌های اقتصادی علیه ایران است.

وقت‌کشی اروپایی‌ها در برجام

سردار جلالی ادامه داد: اروپایی‌ها در برجام به دنبال حرف‌های بدون عمل، وقت‌کشی، حفظ ایران در برجام و تحت فشار دادن ایران بوده‌اند.

وی با بیان اینکه رویکرد اروپایی‌ها در برجام باعث شد که استراتژی ما در ابتدای سال ۹۸ تغییر کند، خاطرنشان کرد: این رویکرد‌ها باعث شد که ما وارد حوزه فعال‌تری از درگیری شدیم. ما در سال ۹۷ هم یک درگیری جدی و اساسی داشتیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه آمریکا در سال ۹۷ به دنبال این بود که در عرصه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که در کشور ما متأسفانه با غفلت مسؤولان، رشد پیدا کرده است به ما ضربه بزند، گفت: دشمن به دنبال این بود که جمعیت زیادی از کشورمان را در قالب این شبکه‌های اجتماعی سازماندهی کند و کنترل اندیشه‌های آن‌ها در اختیار بگیرد.

سردار جلالی بیان کرد: طبق آمار‌ها جمعیت زیادی از کشور ما در فضای مجازی حضور دارند و این حضور امتیازاتی به دشمن داده که می‌تواند با عملیات‌های جدیدی تحت عنوان عملیات شناختی، روانی و عملیات‌هایی که می‌تواند با محوریت عملیات شناختی و روانی در حوزه اقتصادی، امنیتی، سیاسی و فرهنگی فعال شود، اقداماتی انجام دهد.

وی اظهار داشت: همه همت دشمن در سال ۹۷ بر این بود که از فضای مجازی برای ایجاد فشار و ناکارآمدی در حوزه اقتصادی، تبدیل آن به فشار روی مردم، تحریک مردم، سازماندهی آن‌ها و به‌کارگیری و هدایت آن‌ها برای درگیر شدن در حوزه‌ها مختلف با دولت و حکومت استفاده کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه برای جلوگیری از اقدامات دشمن در فضای مجازی انسجام خوبی در کشور شکل گرفت، گفت: در سال ۹۸ توانستیم چهار مرحله حمله دشمن را خنثی و کنترل کنیم و به نتیجه برسیم.

سردار جلالی یادآور شد: دشمنان شعار بهار داغ، تابستان داغ و زمستان داغ، ۲۲ بهمن انتهای ۴۰ سالگی را در ذهن داشتند و عده‌ای در ایران این شعار‌ها را باور کردند، اما همه دیدند که دشمن نتوانست کاری کند.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ عبور کردیم و همه دیدند که خدا با ماست و با وحدت کلمه، حمایت از رهبری و ادامه دادن ایستادگی و مقاومت توانستیم دشمن را به شکست بکشانیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه در سال ۹۸ آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند که صرفاً استفاده از فشار اقتصادی با محوریت شبکه‌های اجتماعی و تحریک مردم جوابگو نیست، گفت: دشمن برای کارایی بیشتر نقشه‌های خود اصول جنگ نظامی را به برنامه‌های خود اضافه و برای تقویت برنامه‌های خود احتمال جنگ نظامی را در ذهن مردم پررنگ کرد؛ همچنین با استفاده از رسانه این‌گونه القا کرد که جنگ نظامی در راه است.

سردار جلالی عنوان کرد: آمریکا در راستای جنگ روانی، تعداد نظامیان خود در منطقه را افزایش داد؛ اما خداوند به شکل دیگری به آن‌ها پاسخ داد.

هراس آمریکا از جنگ با ایران

وی افزود: آمریکایی‌ها از یک طرف به شدت هراس داشتند که با ما وارد جنگ شوند و از یک طرف سعی می‌کردند که نمایش جنگ به راه بیاندازند تا از عنصر «ترس از جنگ» به سود خود استفاده کنند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تصریح کرد: متأسفانه شاهد این بودیم که بعضی از عناصر خودفروخته و برخی از جریان‌هایی که در این‌گونه مواقع می‌توان آن‌ها را آزمایش کرد که میزان وابستگی به انقلاب اسلامی چقدر است، باطن خود را نشان دادند و در دام استراتژی دشمن افتادند.

سردار جلالی با بیان اینکه امروز (۱۶ تیر) روز پایان مهلت شورای عالی امنیت ملی به کشور‌های اروپایی است، گفت: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در پی اقدام کشورمان و صدور بیانیه و تعیین مهلت دستپاچه شدند و به دنبال کنترل ایران هستند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها