قلب‌هایی که برای امام (ره) می‌تپید؛

جلوه‌هایی از عشق شهدای مازندران به حضرت امام خمینی (ره)

با مرور وصیت‌نامه‌های شهدای مازندران اوج عشق و علاقه و پیوندشان با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) را مشاهده می‌کنیم.
کد خبر: ۳۴۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 22August 2019

جلوه‌هایی از عشق شهدای مازندران به حضرت امام خمینی (ره)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، وصیت‌نامه‌های شهدا را که مرور می‌کنی به اوج عشق و علاقه و پیوندشان با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمينی (ره) دست می‌یابی.

آنچه در ادامه می‌آید ارادت خاص شهدای مازندران را به امام خمینی (ره) بیان می‌کند:

شهید موسی احمدی کلاریجانی

نام پدر: احمد آقا
تاریخ تولد:1345/08/05
تاریخ شهادت: 1365/10/04
محل شهادت: ام الرصاص

سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی و این فرزند شجاع فاطمه زهرا (س) و با سلام و درود بر شهدای انقلاب اسلامی ایران و با درود و سلام بر تمامی رزمندگان جبهه توحید امروز به ندای حسین زمان امام خمینی (ره) بت شکن لبیک می‌دهیم و تا آخرین قطره خونم دست از چنین رهبری و چنین مکتبی نخواهیم کشید. بفرموده پیغمبر (ص) اولین قطره خون شهید که به زمین ریخته می‌شود تمام گناهانش پاک می‌شود. بار الها، خداوندا گناهانی از من سرزده ولی با شهادتم گناهانم را پاک کن.

ملت ایران قدر امام را بدانید حتی اگر به قیمت جان شما تمام شود دست از امام برندارید و حرف او را از دل و جان پذیرا باشید.

خداوندا اگر خون من آن ارزش را دارد که درخت پر ثمره اسلام را آبیاری کند از تو می‌خواهم که هزاران جان به من دهی تا در این راه فدا کنم.

شهید رحمت الله اسدی المشیری

نام پدر: امر الله
تاریخ تولد:1342/12/10
تاریخ شهادت: 1365/01/17
محل شهادت: بیمارستان لندن

امام عزیز را یاور باشید. او الحق نماینده امام زمان (عج) در بین شماهاست. از ایشان خوب حفاظت كنید. فرمانش را از دل و جان خریدار شوید تا پرچم پر افتخار اسلام یعنی شعار توحیدی لا اله الا الله بر فراز گنبد مسجد قدس برافراشته شود.

شما مردم مسلمان! تنها با اتكال به حق و توجه به فرمان‌های نائب امام می‌توانید تمام عالم را تحت تسخیر خود بگیرید و اسلام را در تمام جهان گسترش دهید، ان‌شاءالله.

شهید جان علی اسفندیاری کلایی

نام پدر: قربان
تاریخ تولد:1341/01/05
تاریخ شهادت: 1360/06/18
محل شهادت: ...

امروز به گفته امام‌مان روزی است که همه مردم از نظامی و غیر نظامی باید از شهر خود و شهرهای جنگ زده دفاع کنند و ما باید دست در دست امت در سنگر کفرستیز اسلام به نبرد رویاروی با بیدادگران جهانی برخاسته و خواب راحت را بر مزدوران و جهانخواران آشفته گردانیم و دامنه انقلاب را به کاخ‌های کرملین و سفید برسانیم. اکنون که با چشمانی باز و قلبی پاک به یاری الله به دنبال رهبر بیداردل و آگاهم برای تداوم انقلاب اسلامی و صدور آن به اقصی نقاط عالم و برپایه حکومت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) انتخاب کرده‌ام و از خانواده‌‍‌ام می‌خواهم برایم ذره‌ای ناراحت نباشند.

شهید اكبر اسفندیاری كلایی

نام پدر: حسین
تاریخ تولد:1338/06/03
تاریخ شهادت: 1365/10/04
محل شهادت: خرمشهر

به ملت شریف و حزب اللهی می‌گویم، در همه امور مقلد حضرت امام باشید و از ایشان پیروی کنید. کار را برای انجام تکلیف الهی و جلب رضایت خدای بزرگ انجام دهید. حتماً به چیزی عمل نمایید که امام رهنمود داده‌اند.

شهید صدیف اسماعیل پور

نام پدر: اصغر
تاریخ تولد:1344/08/03
تاریخ شهادت: 1362/12/05
محل شهادت: چیلات

من تا به این سن عمر کردم دیگر عمر من پایان یافت خدا خواست تا بقیه عمرم را فدای یک لحظه عمر امام سازم چون شعارم این بود خدایا هر لحظه عمر ناقابل ما را بکاه به عمر امام عزیز ما بیفزای. من این شعار را از درون قلب می‌گفتم و به عهد خود وفا کردم. خدا که از کشته شدن ما هیچ نیازی ندارد. (الله صمد)

یک وصیت به امت حزب الله دارم ای امت حزب الله قدر این رهبر قلب تپنده هزاران معلول و مجروح را بدانید تا از بند ستمگران رهائی یابید. مبادا بی‌وفائی کنید مبادا دل امام را به درد آورید همگی این شعار را بدهید. اما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند.

شهید شعبان اسماعیلی

نام پدر: عباس
تاریخ تولد:1342/08/07
تاریخ شهادت: 1361/02/17
محل شهادت: پاسگاه شهابیه

روزها گاهی گرسنه و گاهی سیر به مدرسه می‌رفتم و اکثر اوقات بی‌شام می‌خوابیدم و چون دست استثمار کثیف نگذاشت ما زندگی خود را ادامه دهیم و همیشه باعث ضعف و ناتوانی ما می‌شد، همیشه در ته دلم می‌گفتم خدایا یک حکومتی روی کار بیاید که حق و حقیقت استوار باشد و تا زمانی که طاغوت روی کار بود من با شکم سیر نخوابیدم. و بالاخره زمانی رسید که ناگهان نوری از مغرب طلوع کرد به نام خمینی، این مرجع عالیقدر نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

من هم مانند سایر افراد از بردن نام این شخص به خود می‌بالیدم که با خود می‌گفتم حکومت جمهوری اسلامی بر (عدل) استوار می‌شود. به رهبری این عالم که من بتوانم خودم را بشناسم و این مرجع آمد به ایران و کمیته تشکیل داد و نام پدرم در این کمیته ثبت شد و ماهانه مبلغی حقوق به خانواده ما می‌دادند و مقداری هم جنس، تا این که به لطف خداوند وضع ما روز به روز بهتر می‌شد و یک دفعه برادرم قربانعلی به سپاه رفت و به وضع ما سر و سامان داد و من دوباره احساس شخصیت کردم. این بار شخصیت خود را در مقابل خدا بازیافتم و خداوند موسی زمان را فرستاد تا دستگیر ما مستمندان باشد… از تمام قشرها به کوچه ریختن و با فتوای امام و انقلاب کردن و خون دادن آمریکا را بیرون کردن و این ملت رهبری دارد که به امریکا می‌گوید هیچ ظلمی نمی‌تواند بکند، این ملت آسیب پذیر نیست.

شهید میررمضان اسماعیل‌پور علمداری

نام پدر: میرحسن
تاریخ تولد:1339/09/22
تاریخ شهادت: 1362/08/01
محل شهادت: مریوان

من فرمان امام خمینی را از دل و جان می‌خرم تا سرحد شهادت که افتخار است، کاش چندین بار می مردم و دوباره زنده می‌شدم و دررکاب امام خمینی بودم، راه امام خمینی راهی است که امام محمد باقر(ع) آرزویش را داشت... آرزو دارم که بعد از شهادتم پیام مرا به تمامی و کسانی که دنبال سعادت می‌گردند برسانید و به آنها بگوئید سعادت راه امام است که با تمام نیرو در مقابل آمریکا و تمامی ایستاده است. کافرانی که دست به دست هم داده اند تا مستضعفان را دربند بکشند و ما این بند را بیاری خدا باز کرده و این بند را به گردن آمریکا و شوروی و تمام کافران می پیچم و خفه شان می‌کنیم و این نصرت خداوند است به تمام حزب الله ان‌شاءالله.

شهید حسین اصفهانی هریکنده ای

نام پدر: رضا
تاریخ تولد:1337/04/30
تاریخ شهادت: 1360/05/09
محل شهادت: چهارشنبه پیش بابل

من حسین اصفهانی فرزند رضا در آخرین لحظات عمرم می‌خواهم مطلبی را خدمت شما عرض کنم. به فرمان امام امت به میدان نبرد آمده ام تا در صورت لیاقت داشتن جزء شهدا باشم و در کنار مولای‌مان امام حسین (ع) قرار گیرم.

شهید رحمت الله اصفهانی

نام پدر: جعفر
تاریخ تولد:1328/01/25
تاریخ شهادت: 1361/01/04
محل شهادت: ...

هرگز تا خون در بدن دارید، امام را تنها نگذارید  که او ثارالله است و همیشه سر نماز او را دعا کنید و سعی کنید همیشه با روحانیت مبارز و آگاه در خط امام همراه باشید و ستم کاران جهان باید بدانند تا زمانی که یک مسلمان روی زمین زنده است، مبارزه است... وصیت دیگر به شما همکاران یعنی بازاریان محترم و شما اعضای محترم انجمن اسلامی؛ بازاریان! در این رابطه مسئولیت سنگینی دارید؛ بدانید عده‌ای هستند ضد انقلاب و ضد خط امام، همه شما را پیش مردم بدبین می کنند.

شهید علی انتقامی اوریمی

نام پدر: غضنفر
تاریخ تولد:1340/12/28
تاریخ شهادت: 1365/10/23
محل شهادت: شلمچه

اسلام فقاهت که امروز در خط امام متبلور است، این امام سازش ناپذیر با دنیای کفر شرق و غرب، به حق آنها را به بازی گرفت، آن دشمنانی که با هزاران حیله و نیرنگ هیچ غلطی نتوانستند بکنند همچنین عاملان آنها از لیبرالیست‌های غربی گرفته تا منافقین و از چپ نماهای غربی گرفته تا لیبرالیست‌های مذهبی و از شرق آن گرفته، که عامل اصلی آن را حزب خائن توده که مفتضح بودن آن را دیده اید و حتی از خود آنها شنیده اید.

یکی دیگر از تذکرهای این حقیر و سربازان اسلام به شما امت شهیدپرور و بیدار دل، شناخت ولایت فقیه و حرکت در خط سیر سرپناه آن که در پناه خدا می‌باشد، ولایت فقیه استمرار بخش حرکت الهی انبیا می باشد که با آیات و احادیث معتبر و روشن از پیامبران و معصومین از ولایت می افتد و بدین خاطر است که هر کاری ولایت فقیه انجام می‌دهد ما پذیرائیم و آن عین عدالت است و ما آن چنان که به آن امام عزیزمان را نشناخته ایم آن به معنی روحانی و ژرف نگری و تیزبینی در تمام مسائل دنیا که دنیا روی آن وا می‌ماند آن سیاسیون و جامعه شناسان و تحلیل گران شرق و غرب که می بایست این چنین باشد چون آنها همه چیز را در نظر می‌گیرند جز قدرت الهی را.

شهید سیدحسین الهی

نام پدر: سید علی اکبر
تاریخ تولد:1339/04/10
تاریخ شهادت: 1367/05/02
محل شهادت: شلمچه

برادران مهربانم: شما مرا از هر کسی بهتر می‌شناسید که این راه را خود برگزیده ام و کسی مرا به اجبار نبرده است پس شما راه مرا ادامه دهید و امام را تنها نگذارید که هر که راهی غیر از راه اسلام برود هلاک خواهد شد و جای آن در آتش جهنم است.

شهید ابوالقاسم اکبری نودهکی

نام پدر : عیسی
تاریخ تولد :1344/05/10
تاریخ شهادت : 1365/08/23
محل شهادت : فاو

به شما عزیزانم توصیه می‌کنم هرگز رهبری را تنها نگذارید و گوش به فرمان امر رهبر باشید.

شهید عیسی اکبری بزمین آبادی

نام پدر: حاج علی
تاریخ تولد:1343/10/12
تاریخ شهادت: 1365/10/19
محل شهادت: شلمچه

اما شما امت حزب الله و شهیدپرور و بخصوص برادران و خواهر عزیزم و پدر و مادر مهربانم! امام خمینی را که عصاره پیامبران و ائمه معصومین و ثمره خون شهیدان بسیار است را اطاعت کنید و همچون وفاداران در خون خفته به او وفادار باشید و پشتیبان ولایت فقیه باشید این ولایت فقیه بوده است که عظمت و استقلال اسلامی ما را در مقابل مستکبران و منافقان حفظ کرده و می‌کند.

شهید سیدرضا ایلالی

نام پدر : سید محمد
تاریخ تولد :1335/07/02
تاریخ شهادت : 1365/11/08
محل شهادت : شلمچه

من به خاطر اسلام در این راه قدم گذاردم و اسلام را در خمینی یافتم و حرف او حرف اسلام است. و اسلام یعنی پیاده شدن احکام قرآن و قرآن کلام خداست پس شما باید سخن او را با جان دل پذیرا باشید و مبادا روزی فرا رسد که خدای نکرده چون مردم کوفه با او رفتار کنید. مادرم از اینکه فرزند خوبی برای شما نبودم عفوم نمائید. برادرهایم شماها در جمهوری اسلامی وظایف سنگینی را باید به دوش بکشید. یک لحظه وقت‌تان را بیهوده به هدر ندهید برای پیشبرد انقلاب اسلامی لحظه‌ای ساکت ننشینید و آنچه در توان دارید بکوشید باید به حمایت شماها و سایر برادران حزب الله این انقلاب الهی به تمام جهان صادر گردد. البته به رهبری نائب بر حق امام زمان (عج) امام امت (روحی له الفداء) گوش به فرمان امام عزیز باشید و در مسیر اسلام عزیز گام بردارید. و پشتیبان ولایت فقیه باشید.

شهید محمدحسن آخوندی

نام پدر: علی
تاریخ تولد:1343/12/01
تاریخ شهادت: 1366/04/04
محل شهادت: مریوان (كاه گل)

خدایا بندگیت را دوست دارم و می‌گویم ما بنده ضعیف و خار و ذلیل توئیم و همچنین فکر می‌کنم تو را که توسط سید پاکی چون پیر جماران از نسل حسین(ع) ما را از این مرداب گندیده که هر روز رو به نابودی بودیم نجات دادی.

شهید فرهاد آستان کوچکسرایی

نام پدر: حسن
تاریخ تولد:1333/09/07
تاریخ شهادت: 1364/11/26
محل شهادت: فاو

زمان آن رسیده که خمینی کبیر به این سرزمین پرنعمت آمد، ملت مسلمان ما را بیدار کرد، خداوند دید که چقدر ظلم و فساد زیاد شد و اورا مأمور هدایت ملت مسلمان ما کرد به راه راست هدایت کند، خدایا تورا شکر که چنین نعمتی به ما دادی و ملت مسلمان جهان را از گمراهی نجات دادی و ملت را به وحدت در مقابل جهانخواران چون آمریکا و شوروی و ابرقدرت های دیگر به قیام کشاندی، آری چه از رهبر کبیرمان بگوئیم که گفتیم، پس بنابراین باید تا آخرین قطره خون از او حمایت کرد و با او همگام بوده تا ظهور مهدی(عج).

من در آخرین لحظه از شما می‌خواهم که امام را تنها نگذارید این امام امت است که ما را از اتش جهنم نجات داد و ملت مسلمان ایران را هدایت به خداشناسی راهنمائی کرد بعد از انبیاء او بود که ما را هدایت کرد و به راه راست کشاند، ای امت ایران امیدوارم که نگذارید خون هزاران هزار شهید پایمال شود و نگذارید که امام تنها بماند، به پیام‌های تاریخی او گوش فرا دهید.

شهید محمدحسین آهنگری

نام پدر: علی
تاریخ تولد:1339/03/01
تاریخ شهادت: 1367/01/29
محل شهادت: فاو

پيامم به شما ای برادران و خواهران مسلمان به عنوان يک شهيد اين است كه قدر اين نعمت الهی يعنی رهبر انقلاب را بدانید و همه گوش به فرمان اين بزرگوار باشيد و در راه راست حركت كنید و از خون شهيدانی كه هدف‌شان پيروزی اسلام بوده دفاع كنيد.

شهید قاسم آقابرار نژاد کناری

نام پدر: ابراهیم
تاریخ تولد:1330/00/00
تاریخ شهادت: 1362/12/05
محل شهادت: چیلات

پس ای امت شهیدپرور، حال که به دیدار خدای تعالی می‌شتابم، شما را سفارش می‌کنم به پیروزی کامل از اسلام و امام و به هیچ وجه با دشمنان اسلام و امام دوستی نکنید.

شهید مجید آصفی

نام پدر: داداش علی
تاریخ تولد:1349/01/01
تاریخ شهادت: 1365/10/29
محل شهادت: شلمچه

برادران عزیزم! به فرمان امام خمینی که در حقیقت خلیفه خدا و نائب امام زمان (عج) بر روی زمین است، لبیک گویید و به سوی جبهه‌ها نبرد حرکت کنید و خود را به آن غافله برسانید و از آن عقب نیفتید که فردا دیر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار