یادداشت/ سید محمدجواد میرخانی

طلب‌کاری از تفکر انقلابی ملت به جای معرفی چهره واقعی مفسدان!

مدتی است که دستگاه قضا قاطعانه‌تر از گذشته در حال برخورد با مفسدان اقتصادی است و هر روز اخبار امیدوارکننده‌تری نسبت به برچیده شدن ریشه فساد اقتصادی در کشور به گوش می‌رسد؛ اما ظاهراً برخی رسانه‌های معلوم‌الحال، به‌جای این‌که در این شرایط سخت اقتصادی به جامعه امید دهند و به معرفی چهره واقعی مفسدان بپردازند، از تفکر انقلابی ملت طلبکارند!
کد خبر: ۳۴۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ - 11June 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس- سید محمدجواد میرخانی؛ «نفاق» در رفتار، ظاهر و کلام، جزو خصوصیات اخلاقی و رفتاری مفسدان است که از دیرباز وجود داشته و در آینده نیز همچنان گریبان‌گیر جوامع خواهد بود؛ به عبارتی دیگر مفسدان برای رسیدن به اهداف خود، ممکن است که از ظاهری موجه، کلامی خاص و رفتاری جامعه‌پسند بهره ببرند؛ اما چهره پشت‌پرده آن‌ها به‌گونه‌ دیگری باشد.

استفاده ابزاری از دین، در تاریخ اسلام سابقه طولانی دارد و امروز هم با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، علاوه بر دین، رفتار انقلابی نیز به ابزاری برای سوءاستفاده مفسدان تبدیل شده است؛ اما درک این‌ واقعیت که پشت چهره به‌ظاهر موجه‌ مفسدان چه شخصیتی نهفته است و نباید فساد آن‌ها را به‌پای اسلام و انقلاب اسلامی گذاشت، به سواد، بصیرت و آگاهی بالای جامعه نیاز دارد.

مدتی است که دستگاه قضا به‌صورت قاطعانه‌تر از گذشته در حال برخورد با مفسدان اقتصادی است و هر روز اخبار امیدوارکننده‌تری نسبت به برچیده شدن ریشه فساد اقتصادی در کشور به گوش می‌رسد؛ اما ظاهرا برخی رسانه‌های معلوم‌الحال، به‌جای این‌که در این شرایط سخت اقتصادی به جامعه امید دهند و به معرفی چهره واقعی مفسدان بپردازند، از تفکر انقلابی ملت طلبکارند!

در همین راستا یکی از رسانه‌ها که نام و آرم یکی از جریان‌های سیاسی را وسیله جذب مخاطب خود قرار داده است و مطالب آن در پشت پرده توسط یک شورا به همراه رسانه‌های دیگر که معروف به رسانه‌های زنجیره‌ای هستند، سیاستگذاری می‌شود، اخیرا به جای این‌که عمل مفسدان اقتصادی در سوءاستفاده از اعتقادات انقلابی مردم را محکوم و از آن‌ها مطالبه کند که چرا از تفکرات انقلابی و دینی ملت در جهت فساد خود سوءاستفاده کرده‌اند و جامعه را نسبت به این موضوع آگاه کند که رفتار نفاق‌آمیز مفسدان را به پای اسلام و انقلاب اسلامی نگذارند، در مطلبی شرم‌‌آور، با زیر سوال بردن آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران مانند شرکت در راهپیمایی‌ها، داشتن روحیه استکبارستیزی، شرکت در مراسم تشییع شهدا، داشتن بصیرت در برابر فتنه و...، این موارد را لوازم و مواد مورد نیاز اختلاس عنوان کرده و به‌صورت طعنه‌آمیز نوشته است که لازم نیست دوستان، خصوصا جوانان، مدرک یا تخصص خاصی را کسب کنید و با رعایت موارد بالا، تضمینی شما پولدار خواهید شد!

طلب‌کاری از تفکر انقلابی ملت به جای معرفی چهره واقعی مفسدان!

این مطالب توهین‌آمیز درحالی است که افراد باید در برابر اسلام و انقلاب اسلامی پاسخگو باشند، نه این‌که اسلام و انقلاب اسلامی پاسخگوی تسبیح در دست گرفتن، چفیه انداختن و در صف اول راهپیمایی حرکت کردن و رفتارهای ریاکارانه افراد مفسد و سوءاستفاده‌گر باشد؛ مگر غیر این است که مردم برای از بین رفتن فساد انقلاب کردند و این انقلاب، انقلاب مستضعفان شناخته می‌شود؟ حال به نظر می‌رسد که برخی سیاسیون که خود پشت پرده این رسانه‌ها قرار دارند، تفکرات اصلی انقلاب را فراموش کرده‌اند و یادشان رفته است که امروز این مقام و جایگاه خود را مدیون خون شهدا هستند؛ مگر غیر از این است که انداختن چفیه تداعی‌کننده فرهنگ ایثار رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس است؟ آیا رسانه‌های وابسته به سیاسیون شرم نمی‌کنند که راهپیمایی‌های انقلابی ملت را ابزار اختلاس عنوان می‌کنند؟ آیا این رسانه‌ها از خون شهدا خجالت نمی‌کشند که می‌گویند تشییع شهدای مدافع حرم ابزار اختلاس است؟ این افراد از راهپیمایی ۹دی، استفاده از واژه‌های «فتنه‌گر» و «نفوذی» چه ضربه‌ای خورده‌اند که آن را ابزار فساد اقتصادی می‌دانند؟ آیا سیاسیون پشت پرده این رسانه‌ها خوابند یا این مطالب حرف آن‌ها نیز هست؟ آیا وقت آن نرسیده که مواضع خود را شفاف‌سازی کنند؟

نکته قابل توجه و مهم‌تر این است که با کمی مشاهده مطالب این رسانه معلوم‌الحال، می‌توان فهمید که رسانه‌ مذکور در انتشار شایعات، اخبار ناامیدکننده، القای ما نمی‌توانیم و حتی تطهیر چهره سربازان جنایت‌کار رژیم صهیونیستی نیز تبحر خاصی دارد! حال وقت آن نرسیده است که مسئولان این جریان سیاسی که این رسانه نام و آرم آن را به یدک می‌کشد، جزئیات پشت‌پرده رسانه‌های زنجیره‌ای و شورایی که برای آن‌ها سیاست‌گذاری می‌کند را به مردم معرفی کنند تا مشخص شود که چه‌کسانی اعتقادات انقلاب را به سخره گرفته‌اند؟

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار